| Sendt: 28 August 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Er på jagt efter en ny receiver. Den skal indgå i et setup, der lige nu består af et sæt SA1280 mkII, men i nærmeste fremtid skal opgraderes til 5.1 med en SA720AV center og matchende baghøjttalere og sub.
Jeg er dog lidt i tvivl om hvilken retning jeg skal kigge (og lytte) i - og håber derfor på et par hints og erfaringer herfra..
Umiddelbart tror jeg en lidt mørk og musikalsk klang vil matche SA'erne godt? Skal hvert fald være en receiver der klarer sig fornuftigt i stereo..
Er lidt i tvivl om nødvendigheden af de nye HD-formater, da min PS3 alligevel ikke kan bitstreame signalet videre så receiveren står for dekodning så vidt jeg har forstået? Så går ud fra jeg får mere for pengene ved at kigge efter en lidt ældre og kraftigere receiver (evt. brugt), end en ny med HD-dekodning?
Har kigget lidt på Marantz SR7002 og de nye SR5003+SR6003, der alle understøtter HD-formaterne, men måske var jeg lige så godt tjent med en SR8001 (såfremt den understøtter PCM 5.1 / 7.1 over HDMI, har ikke lige tjekket)?
Opskalering giver jeg heller ikke så meget for, da jeg egentlig synes mit Pana PX70 klarer det udemærket, og har pt. ikke noget tilsluttet under 720p, pånær alm. SD TV, som jo alligevel ikke går igennem receiveren..
Hvad med Pioneer VSX-LX50 eller Yamaha RX-V1800? Eller andre forslag? (Gerne forslag med matchende kabel)
Mit loft ligger omkring 7000kr, men køber gerne brugt eller udenlands!
|