| Forfatter |
|
kskruger Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle her på HIFI4ALL.dk, som kunne fortælle om deres erfaring ved at benytte analoge indgange på deres surround Receiver, når de skal høre HD lyd fra deres Blu-ray afspiller?
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der slet ingen, som bruger de analoge indgange på deres receiver til HD lyd?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener det er Iron Man, der enten gør det eller har gjort det på sit NAD Master, jeg synes at huske noget om at det lød bedre, når man sendte det almindelige DD el. DTS digitalt til forstærkeren end HD formaterne gjorde ved analog overførsel, men jeg er ikke 100% sikker
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| jeg mener det er Iron Man, der enten gør det eller har gjort det på sit NAD Master, jeg synes at huske noget om at det lød bedre, når man sendte det almindelige DD el. DTS digitalt til forstærkeren end HD formaterne gjorde ved analog overførsel, men jeg er ikke 100% sikker |
|
|
Okay tak, det lyder lidt som om, der ikke er anden vej, end at få en receiver med HDMI!
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man er jo slet ikke udkomme på Blu-ray endnu, så det kan vikke værre HD udgaven der er prøvet med, men den normale DVD udgave, hvis
den overhovde er udkommet ?
Men det er jo også vigtig analog udgange er i en top kvalitet, og her ville jeg mene at Blu-ray afspille i pris klassen fra 10.000,- kr. og op, man
skal havde fat i, og selfølig skal de analog indgang i surround pre/recierver også er af top kvalitet, her skal vi også god op i pris klasse også over
de 10.000,- kr.
Ville tro at en Rotel ROTEL RSP-1098 og en Denon DVD3800BD ville mange gange give en beder HD lyd kvaliet, end mange surround recierver
med HD lyd.
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Iron Man er jo slet ikke udkomme på Blu-ray endnu, så det kan vikke værre HD udgaven der er prøvet med, men den normale DVD udgave, hvis den overhovde er udkommet ?
Men det er jo også vigtig analog udgange er i en top kvalitet, og her ville jeg mene at Blu-ray afspille i pris klassen fra 10.000,- kr. og op, man skal havde fat i, og selfølig skal de analog indgang i surround pre/recierver også er af top kvalitet, her skal vi også god op i pris klasse også over de 10.000,- kr.
Ville tro at en Rotel ROTEL RSP-1098 og en Denon DVD3800BD ville mange gange give en beder HD lyd kvaliet, end mange surround recierver med HD lyd. |
|
|
ironman er bruger profilen
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ops, det er smutte "p.las"
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kskruger skrev:
| Er der slet ingen, som bruger de analoge indgange på deres receiver til HD lyd? |
|
|
Antallet af BD-afspillere som deceoder HD-lyd og sender det analog 5.1/7.1 til A/V receiver er stadig yderst begrænset. Men selv har jeg tænkt mig at bruge denne løsning når Denon BD3800 er på markedet til november. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tro også man skal gå efter en af de stor ny Blu-ray afspille som bla. Denon DVD3800BD, om det så er til LPCM eller analog, så er der med
sikkehed et beder lyd kresløb i en af disse modeler end i Blu-ray afspille i prisklasse op til 6000,- kr., plus mange af dem har 7.1 analog udgang,
Så jeg glæder mig virklig til en teste af disse Blu-ray afspille: Denon DVD3800BD, Pioneer BDP-LX91 og Sony BDP-S5000ES, og her er det vigtig
at man især tester de analog udganges lyd kvalitet og lyd kvalitet af LPCM.
|
| Til top |
|
| |