Sendt: 27 August 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er ophænget beregnet til 30-63", så kan du roligt købe det der er i H-N. Det er et "OEM" ophæng som bliver solgt i rigtig mange forskellige kasser.
Alle beslag er i to dele. "noget" som bliver skruet fast på TV'et, og "noget" som sidder fast på væggen. De fleste beslag som kan justeres i vinklen komme et par cm. længere ud fra væggen. Det er meget svært at undgå. Personligt ser jeg ikke behovet for at kunne vinkle med mindre man monterer skærmen meget højt (mere end 100cm over gulvet).
Umiddelbart vil jeg selv foretrække det fra H-N da det har en større plad til at montere på væggen. Vogels kan "kun" sættes på ved den smalle skinne du hænger på væggen. Med den store plade er det lettere at få den til at sidde forsvarligt fast, selv om man rammer en fuge i mure. Hvis alt andet går galt kan man altid bare bore nogle ekstra huller til skruer. Dét har betydninge for mig da jeg har en murstensvæg og jeg skal have en 50" op og hænge (sådan en vejer jo en del).
Hvis du, lige som mig, ikke alligevel ikke har behov for at kunne tippe og du gerne vil have TV'et tættere på væggen, så har Biltema også nogle beslag (uden tilt) til 299,- i samme stil som det fra H-N.
/Stefan
|