| Forfatter |
|
dalle Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
| Sendt: 20 August 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer en af disse, men har ikke helt overblik over specs. Kan de stort set det samme? Er de ikke i samme prisklasse? Er det helt samme model chip der sidder til 1080p billede?
|
| Til top |
|
| |
dalle Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
| Sendt: 20 August 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er 255 kun mindre i effekt eller er der skåret i andet også?
|
| Til top |
|
| |
Jens Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 20 August 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
355 har bedre understøttelse af Zone 2 (lyd i flere rum). Der medfølger bl.a. en fjernbetjening til zone 2. Der medfølger vistnok også en iPod dock,
og så har 355's fjernbetjening lys og mulighed for at styre alle centrale funktioner i en iPod, der er placeret i dock'en.
|
| Til top |
|
| |
dalle Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
| Sendt: 21 August 2008 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, jeg er dog lidt fristet af 255'eren da den er noget billigere men er lidt i tvivl om det kun er lidt effekt man giver afkald på udover det med ipod dock. Zone 2 er vel lige så godt på 255? Kan se at onkyoen har noget med forbedring af mp3 hvilket tiltaler mig da meget af mit lyd er mp3, men ved ikke om det giver noget i praksis. Er der noget onkyoejere der kender til det?
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 21 August 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
255 har ikke multiroom som 355 og så har 355 15 watt mere pr. kanal iforhold til 255.
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Jens Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 21 August 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
dalle skrev:
ok, jeg er dog lidt fristet af 255'eren da den er noget billigere men er lidt i tvivl om det kun er lidt effekt man giver afkald på udover det med ipod dock. Zone 2 er vel lige så godt på 255? Kan se at onkyoen har noget med forbedring af mp3 hvilket tiltaler mig da meget af mit lyd er mp3, men ved ikke om det giver noget i praksis. Er der noget onkyoejere der kender til det?
|
|
|
Forskellen ml. Zone 2 på 255 og 355 er, at 355'eren har dedikerede udtag til multi room, mens det koster to kanaler i 7.1 setup'et på 255'eren. Vil du have Zone 2 på 255'eren, må du altså "nøjes" med et 5.1 surround setup. Såvidt jeg husker har 255'eren heller ikke mulighed for at forstærke to forskellige kilder samtidigt - fx film til stuen og musik til køkkenet - det har 355. Det ser ud til, at du har ret mht. forbedringen af mp3. Jeg var ellers overbevist om, at H/K også havde det, men jeg kan ikke finde noget om det. Det står heller ikke brugsanvisningen, som ligger på nettet. Det er ellers en ærgerlig mangel i betragtning af, hvordan mange nok i praksis bruger musik til hverdag - og især, når man tænker på den finde iPod-tilslutningsmulighed på AVR 355. Af andet så har H/K ry for at spille lidt mere musikalsk i ren stereo, hvor Onkyo'en går for at være lidt lys i det. Men det er nok en oplysning, man bedst skal prøve af i praksis, for at se hvordan det harmonerer med ens egen smag. Jeg planlægger selv at anskaffe en H/K AVR255 el. 355 og kombinere den med et set Micro Ti + MDS 150 sub fra Anthony Gallo.
|
| Til top |
|
| |
dalle Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
| Sendt: 21 August 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, tak for info. Kan godt ske jeg skal op i 355 så - hvis ikke 706 er billigere og det er den nok lidt.
Ja, jeg er også træt af at den ikke har mp3 forbedring. Kunne være rigtig interessant at høre om folks erfaringer med onkyo og forbedring af mp3-lyd.
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 21 August 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
dalle skrev:
ok, tak for info. Kan godt ske jeg skal op i 355 så - hvis ikke 706 er billigere og det er den nok lidt.
Ja, jeg er også træt af at den ikke har mp3 forbedring. Kunne være rigtig interessant at høre om folks erfaringer med onkyo og forbedring af mp3-lyd.
|
|
|
Onkyo'en er lidt billigere (kunne jeg forestille mig), men H/K er kraftigere. Jeg har ikke hørt 706'eren, så kan ikke udtale mig om den er lys i lyden, men hvis den er som 605 og 606 som jeg har hørt så er den noget lysere i lyden end H/K er og knap så kraftig. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
dalle Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set en del zone 2 forstærkere der ikke kan afspille digital inputs i zone 2 (bla. yamaha) Nogen der ved om det er et problem med 355?
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dalle Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke købt endnu men ender nok med noget brugt audiovector eller system audio.
|
| Til top |
|
| |
tma86 Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er rigelig med krafter i en 255 til dit behov så! jeg har haft 355 og en Onkyo 875 på prøve, selvom Onkyoen er en langt dyrere forstærker, spillede 355 faktisk lige så godt, synes Onkyo har en neutral lyd, hvorimod Harman Kardon er der mere smæk på og fremme i skoene, kunne også være pga kræfterne i Harman Kardon! __________________ Mvh Brian
Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
|
| Til top |
|
| |
dalle Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, men 255 mangler nogle multiroom/zone2 funktioner til mit behov så det skal nok være 355 for mig.
Har 355 lige så gode opskalering til 1080p som onkyoen?
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det har den. De kører begge med Farudja processor
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
dalle skrev:
ok, jeg er dog lidt fristet af 255'eren da den er noget billigere men er lidt i tvivl om det kun er lidt effekt man giver afkald på udover det med ipod dock. Zone 2 er vel lige så godt på 255? Kan se at onkyoen har noget med forbedring af mp3 hvilket tiltaler mig da meget af mit lyd er mp3, men ved ikke om det giver noget i praksis. Er der noget onkyoejere der kender til det?
|
|
|
I mine ører er diverse funktioner til "forbedring" af MP3 lyd ikke andet end den gamle loudness-funktion, som booster diskant og bas, evt. nogle andre frekvenser også. Sådan en funktion kan jo ikke genskabe det der er gået tabt i konverteringen til MP3. Endvidere er der intet at vinde ved at bruge denne "forbedring", hvis man har MP3 filer i en høj bitrate, dvs. min. 256 kbit/s. I værste tilfælde, kan funktionen ødelægge musikken, ved at tilføre unødvendige boosts i bestemte frekvenser. Derfor skal du ikke basere dit valg af receiver på denne funktion alene. Den er faktisk ret ligegyldig... __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |