| Forfatter |
|
madklub Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 19 August 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvad mener I om Toshibas XD-E500, 'som er i stand til at presse en langt højere billedopløsning ud af en helt almindelig dvd-skive'.
Er det ikke bare en alm. up-scaling, som snart er indbygget i enhver fornuftig A/V reciever ?
__________________ madklub
|
| Til top |
|
| |
DenUkendteFisk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 19 August 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at vide det må jeg jo nok give dig ret, det er en opskalering af en art. Man kan vel ikke fremtrylle noget billededata som ikke eksistere, og derved ikke opnå samme kvalitet som blu-ray ?
__________________ Don't ever argue with an idiot, he will bring you down to his level and beat you with experience
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 19 August 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt konkunence til BlueRay kan vel ik' skade, overgangs tiden til FULL HD osv. tager jo tid.
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 19 August 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toshibas nye dvd-afspiller er IKKE på nogen måde en konkurrent til Blu-ray. Det er allerhøjest en god dvd-afspiller til billige penge; blandt andet skulle den kunne sende 1080p/24 ud med NTSC dvd-film som kilde, og så er den blandt temmelig eksklusivt selskab hvad angår dvd-afspillere. Om den så klarer sig godt i Secrets tests og den slags må tiden vise...
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 19 August 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Såvidt jeg ved er dette stadig "kun" en upscaler DVD, muligvis marginalt bedre end de fleste andre, det skal jeg ikke kunne sige, men stadig blot en scaler.
Jeg venter stadig på at se deres super upconversion med egne øjne - en teknik hvor der ikke blot opskaleres/interpoleres fra billede til billede, men hvor information fra 4-5 frames før og efter den aktuelle tages med i beregningen for at finde detaljer som er for små til at træde tydligt frem i en enkelt SD frame. Hvis den teknik holder halvdelen af hvad den lover, så vil det naturligvis stadig ikke være en fuldgyldig konkurrent til ægte 1080p, men kunne potentielt tørre gulv med alle eksisterende upscaler afspillere. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 19 August 2008 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
|
Jeg venter stadig på at se deres super upconversion med egne øjne - en teknik hvor der ikke blot opskaleres/interpoleres fra billede til billede, men hvor information fra 4-5 frames før og efter den aktuelle tages med i beregningen for at finde detaljer som er for små til at træde tydligt frem i en enkelt SD frame. Hvis den teknik holder halvdelen af hvad den lover, så vil det naturligvis stadig ikke være en fuldgyldig konkurrent til ægte 1080p, men kunne potentielt tørre gulv med alle eksisterende upscaler afspillere.
|
|
|
Jeg vil påstå at en teknologi der fungerer sådan som lovprisningerne siger, uundgåeligt vil tilføre nye fejl i billedet sideløbende med evt. forbedringer, meget lig Natural Motion. Det kan ikke lade sig gøre at fremtrylle så meget information, uden at man gætter forkert en gang imellem. Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt jeg tror på Toshiba eller ej, men om at dé ting der loves ganske enkelt ikke fysisk kan lade sig gøre uden ulemper. Om fordelene opvejer ulemperne, det er så dét vi har behov for at se.
Under alle omstændigheder, så kræves der i allerhøjeste grad en særdeles god de-interlacing før man overhovedet kan begynde på sådan en signalbehandling, så helt basalt set skal afspilleren have en overlegen de-interlacing for at være interessant, uanset hvor godt selve Super Resolution teknologien så virker. Det er ikke en teknologi der træder i stedet for de-interlacing, det er en forbedret opskalering _efter_ de-interlacingen, det er en væsentlig detalje at have for øje.
Personligt ser jeg frem til at se produktet, men jeg tager samme konservative indgangsvinkel til dén som jeg gør til alt andet: I don't believe in marketing. Jeg tror på det når jeg ser det. BD konkurrent er det stensikkert ikke. Er det en bedre DVD-afspiller end f.eks. Oppo, som vel er den mest direkte konkurrent? Det må vi se på når den kommer. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 19 August 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men når vi taler om marketing, så undrer det mig til stadighed hvordan folk falder så meget på halen over lige præcist Toshiba's lovprisninger om en kommende opskalering der skal få SD til at ligne HD, det er jo en lovprisning som snart sagt alle andre producenter på markedet er kommet med ved hver eneste produktlancering de sidste par år. Hvorfor så stor en tro på at Toshiba's teknologi er væsentligt anderledes end alle de andres? Jeg siger ikke at den ikke ER anderledes, men indtil videre er der kun Toshiba selv at tro på. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 20 August 2008 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud til at Toshiba endnu ikke har fået Super Upconversion til at køre i real time, så der går nok længe inden vi ser en afspiller med det.
__________________ Pioneer PDP-436XDE · Pioneer DVR-540H-S · Samsung SMT-H3126 · Sony Playstation 3 (40GB) · Marantz SR6003 · Dali Concept 2 · Dali Concept Center · KEF KHT2001.2 · KEF PSW2010 · Logitech Harmony One
|
| Til top |
|
| |
Drescott Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 20 August 2008 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
I og med at jeg har 12% syn tilbage, bygningsfejl og farveblind, så går jeg mere op i lyden fra filmen end i billedet! 
Derfor vil den aldrig kunne erstatte en BD for mig...
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 23 August 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toshibas XD-E500 har intet med Toshibas højt opsungne SRT teknologi at gøre - det er 'bare' en DVD afspiller der kan opskalere. Der sidder et Zoran chipset i den som ikke er at regne for noget særligt sammenlignet med Reons produkter.
__________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en her som har testet den, han er da begejstret for den. Jeg ved godt det ikke er en professionel test, men som indikator tyder det på at være en fin DVD-afspiller. @Otto: Jeg falder ikke på halen over det er Toshiba (ikke mere en Denon fans falder i svime når de læser Denon er kommet med noget "nyt"  ), det jeg synes er spændende, er deres anderledes tilgang til opskalering samt selvfølgelig den lave pris  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
mimse Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
@Otto: Jeg falder ikke på halen over det er Toshiba (ikke mere en Denon fans falder i svime når de læser Denon er kommet med noget "nyt" ), det jeg synes er spændende, er deres anderledes tilgang til opskalering samt selvfølgelig den lave pris .
|
|
|
Den "anderledes indgangsvinkel" lyder i alt væsentligt som en billedbehandling der ligner Pixel Plus. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det lyder da lovende, men sikke et chock, menuerne ligner sgu dem som er på min Denver HDD optager  . Men ellers lyder den jo næsten som must-have, citat "Die Bildschärfe von DVDs ist nicht ganz auf dem Top-Niveau
eines Toshiba HD-XE1 oder Denon DVD-3930, aber auch nicht sehr weit davon
entfernt und für sein Geld bietet der XDE-Player eine enorme
Leistung". Til en pris på €159,- det er sgu billigt. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |