Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 22:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon 3808 vs. Onkyo 875 vs. NAD 785 ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Don_Odal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 18 August 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Hej folkens.

Jeg står og skal finde et kraftværk til mit ny-indkøbte surround-højttaler-inferno :)

Mine Dali 850'ere leger front, og dertil er skaffet en Dali SC-7 center, og to Dali 202 (eller Concept 1) som baghøjttalere. Jeg har Tara Labs Helix 8 på fronterne, kabler er ikke købt til resten af setuppet. EDIT : Jeg har jo også købt en Dali SWA12 subwoofer - den havde jeg lige glemt!

Jeg har en NAD 319 (2x120W integreret) som jeg har haft i århundreder, og som har holdt mig lykkelig på stereo-siden i mange år. Men nu har jeg fået købt højttalere til surround, og nu skal det være!

Jeg vil meget nødig gå på kompromis med min musiklytning. Jeg sætter ofte CDs på, og skal stadig bruge mit setup til masser af musik - surround er anden-prioritet, men det skal stadig gøres rigtigt.

Jeg frygter lidt at Denon'en (som jo har alle de rigtige lyd-standarder) spiller utilfredsstillende, i forhold til min "NAD-lyd" som jeg er vant til - og det er jo ikke noget man kan måle eller veje, desværre. I kender det - man har noget man er vant til, og det hænger jo ved - på godt og ondt.

NAD'en tror jeg vil give mig den mest "velkendte" lyd, og den lokker mig meget - og min CD-afspiller er også fra NAD (mens en PS3 skal klare BluRay/DVD-siden, til et Samsung 40" 100hz 720-HD-TV. Denon'en har al den rigtige funktionalitet, og Onkyo'en kender jeg slet ikke - udover at nogle folk taler rigtigt godt om den. Budgettet ligger mellem 10 og 15.000 - billigere er naturligvis bedre, og er der en model eller et mærke jeg har "overset", så sig endelig til.

Kort sagt - hvad er jeres erfaringer, hvad vil I anbfeale, og vigtigst af alt : Hvorfor?

Al feedback er meget velkommen - kan jeg "undvære" de nye lydformater, og købe en NAD? Bliver jeg glad for Denon'en, når jeg er vant til NAD-lyd? Er Onkyo'en guldkornet der snupper sejren all-round? Den har både power, og lydformater - og jeg kan vel godt leve med, at den ligner noget fra 1980, ikke?

Til top Vis Don_Odal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don_Odal
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 19 August 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en NAD T765 som jeg er virkelig glad for. Har B&W højtalere som Denons 3808 slet slet ikke kunne trække når der kom lidt dynamik på musik. Hvis du er vandt til NAD lyd vil jeg umiddelbart tro at en 3808 vil skuffe dig. Men ka du ikke få lov at låne en med hjem fra hifiklubben og høre?

Hvis du vil ha en Ps3 som blu-ray afspiller vil jeg dog anbefale en NAD T775, den ka tage PCM via hdmi (dvs ps3'en decoder DTS-HD og sender det ukomprimeret til forstærkeren), syntes ikke selv 785'eren har nok features til at retfærdiggøre det extra hop i prisen.

Ka ikke udtale mig om Onkyoen andet end den på papiret ser godt ud.

Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 
Don_Odal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 19 August 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Tak for feedback'en :)

Min tanke på 785'eren var primært, at den havde mere power - ikke flere features. Kan sagtens være at 775 bliver svaret.

Det lyder som om du også har prøvet 3808 - synes du der var nogle fordele på BluRay med de nye lydformater (hvis altså du fik prøvet nogle skiver der bruger dem - Mr. and Mrs. Smith skulle være eminent som "test-film" til lyden, bl.a. )

I gamle dage kunne man godt "låne med hjem" fra HFK - og man kan stadig andre steder - men HFK vil gerne låne mig en 3808 "fra lørdag eftermiddag til mandag morgen" mod at jeg lægger halvdelen i depositum, hvilket vel er fair nok, men jeg ville gerne prøve både Denon'en og NAD'en - og jeg har ikke lige 12K i kontanter her og nu (mangler at få solgt lidt af mit gear :)

Uanset, "thanks for sharing" :)

Til top Vis Don_Odal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don_Odal
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 20 August 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt Bluray film på 3808, testede surround delen på de to med Omaha Beach fra Private Ryan i normal DTS. Testede en del musik (da jeg heller ikke ville gå på kompromi da der sku opgraderes til surround) og her var forskellen på NAD og Denon rigtig stor. Jeg kender desværre ikke Dali 850'erne så aner ikke hvor svære de er at drive, men Denon 3808 kunne ikke klare B&W's 600 serie, men nu er B&W jo lidt kendt for ikke at arbejde godt sammen med Denon forstærkere :)

Det er rigtigt at 3808 kan dekode de nye DTS-HD/DD-HD audioformater, men da langt de fleste afspillere også kan dette syntes jeg personligt det er ligemeget så længe recieveren kan modtage PCM via HDMI.

ps. nogen steder kan man køre kreditkortet igennem og give dem ret til at hæve et vidst beløb medmindre man kommer tilbage med tingne til  tiden, så man slipper for at skulle lægge depositum etc. men ved ikke om de kører den slags praksis i hifiklubben.

Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 
Don_Odal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 20 August 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Tak for endnu mere feedback :)

Dali'erne er 4ohms, og har lidt et rygte for at være glade for power, for at være stabile i bunden - min NAD 319'er (2x125) kan sagtens håndtere dem, men en ekspedient i min lokale HFK sagde at "de da var nemme at trække med det rene ingenting, og han havde solgt en Denon 2808 til at blive brugt med 850'ere og det gav ingen problemer" - jeg tillader mig dog at forholde mig skeptisk. Sikkert fint til film - men til musik?

Når du siger at afspilleren kan de nye formater (det antager jeg at en PS3 jo kan ;) så er det ok så længe receiveren kan modtage PCM via HDMI - vil det sige at jeg godt kan bruge "de nyeste HD-formater" på NAD 775/875'eren, selvom den ikke understøtter dem direkte? (Altså at jeg bare lader afspilleren dekode lyden, og så sende det videre gennem receiveren?)

Tusind tak for hjælpen så langt - jeg har aldrig interesseret mig for surround, så der er godt nok meget at holde styr på lige pludselig :)

Til top Vis Don_Odal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don_Odal
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 20 August 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Jep en ps3, dekoder og dekomprimere lyden og sender den til recieveren, bagdelen er så vidt jeg ved at du skal sætte delays til baghøjtalere og sådan i ps3'en i stedet for at bruge en auto-setup fra recieveren.

__________________
Mvh. Bjørn.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 
Don_Odal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 20 August 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Det burde tilgengæld være en smal sag, når først det er indkodet. Tusind tak for hjælpen!

Til top Vis Don_Odal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don_Odal
 
xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 225
Sendt: 20 August 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

har selv 805'eren og den kan uden problemer trække b&w 600 serien og så har den heller ikk samme skingre lyd som denon - b&w har det efter min mening

__________________
Mvh Thomas

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top Vis xiuxiu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xiuxiu
 
Don_Odal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 20 August 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Jeg er også meget fristet af den Onkyo - jeg synes måske bare den ser lidt, ja.. WAF er ligemeget, men der må godt være lidt "Owner Acceptance Factor" også :)

Tilgengæld ligner den et godt køb til 10.000. Jeg mangler at kunne se den "in the flesh". Må google den noget mere.

Til top Vis Don_Odal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don_Odal
 
larl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 912
Sendt: 20 August 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Don_Odal skrev:
Jeg er også meget fristet af den Onkyo - jeg synes måske bare den ser lidt, ja.. WAF er ligemeget, men der må godt være lidt "Owner Acceptance Factor" også :)

Tilgengæld ligner den et godt køb til 10.000. Jeg mangler at kunne se den "in the flesh". Må google den noget mere.

Se evt. Anmeldelse af Onkyo TX-SR875

Der er i øvrigt også forhandlere herhjemme, som gerne lader dig prøve den hjemme. Og det kunne jo være en fordel i dit tilfælde - prøv før du køber

  /Lars




__________________
recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
Til top Vis larl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larl Besøg larl's Websted
 
Don_Odal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 20 August 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg vil også mægtigt gerne "prøve-før-jeg-køber" - men kender vi nogen i nærheden af Nordjylland der lagerfører Onkyo? Eller er der firmaer der sender dem ud til prøve-lyt?
Til top Vis Don_Odal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don_Odal
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes