Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 14:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: min plan for mit første surround... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jaquila
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 17 August 2008 kl. 02:27 | IP-adresse registreret  

Jeg vil have et surruond system som jeg kan sætte min xbox360 til via HDMI og det må ikke koste mere end 6000! ( og det SKAL være et system )

kan dette bruges da der er HDMI Indgang? http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=393879&am p;searchArea=&Soegeord=

eller det her

http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=420043&am p;searchArea=&Soegeord=

og kan jeg bruge højtalerne og smide DVD afspilleren ud senere og så sætte sådan en her receiver http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1249314_l14/index.ht ml til højtalerne? eller hører de absolut til den afspiller der kommer med?

For så ville jeg nemlig købe sådan et system nu og bruge det til min xbox360 og mit TV indtil videre og så ellers udvikle mit system igennem nogle år med først en receiver og derefter højtalere da de er dyrest...

jeg er så træt af at høre på lyden fra mit TV og vil have noget nyt og dette var min plan for at får surround. kan det lade sig gøre.

Til top Vis Jaquila's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaquila
 
DC-Z93
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 17 August 2008 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Jaquila skrev:

Jeg vil have et surruond system som jeg kan sætte min xbox360 til via HDMI og det må ikke koste mere end 6000! ( og det SKAL være et system )

kan dette bruges da der er HDMI Indgang? http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=393879&am p;am p;searchArea=&Soegeord=

eller det her

http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=420043&am p;am p;searchArea=&Soegeord=

og kan jeg bruge højtalerne og smide DVD afspilleren ud senere og så sætte sådan en her receiver http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1249314_l14/index.ht ml til højtalerne? eller hører de absolut til den afspiller der kommer med?

For så ville jeg nemlig købe sådan et system nu og bruge det til min xbox360 og mit TV indtil videre og så ellers udvikle mit system igennem nogle år med først en receiver og derefter højtalere da de er dyrest...

jeg er så træt af at høre på lyden fra mit TV og vil have noget nyt og dette var min plan for at får surround. kan det lade sig gøre.

Hej Jaquila

Umidelbart vil jeg aldrig røre de der komplette "plastic-systemer" med en ildtang, de få jeg har "lyttet" til (ja, det kan jo dårligt nok kaldes lyttet!)

Nu kan jeg godt læse at du har skrevet at det skal være et system, men derfor vil jeg stadig anbefale at du kigger efter noget lidt andet, evt. "bare" stereo til at starte med. En klar mulighed er at købe brugt, derkan du få noget mere for dine 5-6K!

Såfremt du vil købe nyt, så er her mit bud (overstiger desværre dine 6K med lidt, men det vil jeg stadig mene er de ekstra penge værd, så hellere vente lidt i stedet).
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _concept_6_hoejttalersystem.htm
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1508_surround_receiver.htm

Det er selvfølgelig altid muligt at finde noget billigere, men brugt. Brugt vil jeg tro at dette vil ramme de 5-6K!

Til top Vis DC-Z93's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DC-Z93
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 19 August 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

En Denon 1508 samt et sæt argon til 3k holder sig under 6k (skal dog lige lidt kabler til) og vil slå de to systemer du har nævnt nemt!

Personligt syntes jeg du burde vente og købe et sæt højtalere som dem DB-Z93 nævner sammen med den Panasonic reciever du selv har fundet.

ps. der er ingen grund til at kræve HDMI indgang, XBOX'en udnytter det alligevel ikke, så optisk/coax er ganske fint. Og jeg vil mene at Denon's 1508 forstærker er bedre end den Panasonic du har set på selv.

Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes