Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 15:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ny forstærker med HD lyd, erstatter M15 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 December 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 539
Sendt: 14 August 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne skifte min NAD M15 ud med noget som kan håndtere HD lydsignaler, men ved ikke hvad jeg skal kigge på. Af prisleje havde jeg tænkt max ca. 20k.

Jeg er ret fleksibel med om det er ren for-forstærker eller en integreret forstærker. Hvis den er integreret kunne jeg nok godt ofre noget mere på den.

Jeg har ikke hørt på nogen endnu, men skal i hvert fald ud of høre noget Marantz i TC, og høre hvad de ellers har. Jeg ville også gerne høre på Onkyo, men hvor kan man det?

Hvad har I af forslag til noget der vil passe til mit rum? P.t. skal det stå i et rum på ca. 20 kvm.


__________________
Bio á la MaX
Til top Vis MaXer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaXer
 
ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 14 August 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Til top Vis ubl_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ubl_
 
MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 December 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 539
Sendt: 14 August 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

en lavere pris gør bestemt ikke noget, så længe lyden er i orden! De har den også i TC kan jeg se, så den vil jeg høre på ved samme lejlighed.

Har du gode erfaringer med audiolab? Er lyden lys, mørk eller neutral? (eller Denon-agtig eller NAD-agtig som jeg plejer at spørge)


__________________
Bio á la MaX
Til top Vis MaXer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaXer
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 14 August 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

jeg mener marantz lige er kommet med en preamp. Jeg kan dog ikke huske prisen



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 14 August 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Nej desværre, men jeg har planer om at prøve den, på et tidspunkt når jeg får tid og penge.
Så jeg aner intet om lyden!

Som jeg ser det har den den fordel at den "kun" koncentrere sig om at dekode LPCM over HDMI'en, når det gælder HD lyd. Og så er resten af pengene forhåbentligt brugt på at at den så også kan anvendes til 2 kanals musik med et godt resultat.

Den skulle have slægtskab med Tag McLaren AV30R: (Videreudvikling)
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=681&zoneid=3
Rundt omkring på nettet ser den ud til at have ganske fornuftige anmeldelser (AV30R).
AV30R skulle være indvendig identisk med 8000AV (udgået).

Hvis du kigger tråden igennem på avforums.com kommer der stort set intet negativt frem.
Der er dog heller ikke sammenligninger med nogen seriøse pre-processore

Hvis du låner en med hjem, må du meget gerne skrive lidt om dit lytteindtryk. Specielt med hensyn til musik.

mvh Ulrik
Til top Vis ubl_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ubl_
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 14 August 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
Jeg vil gerne skifte min NAD M15 ud med noget som kan håndtere HD lydsignaler, men ved ikke hvad jeg skal kigge på. Af prisleje havde jeg tænkt max ca. 20k.

Jeg er ret fleksibel med om det er ren for-forstærker eller en integreret forstærker. Hvis den er integreret kunne jeg nok godt ofre noget mere på den.

Jeg har ikke hørt på nogen endnu, men skal i hvert fald ud of høre noget Marantz i TC, og høre hvad de ellers har. Jeg ville også gerne høre på Onkyo, men hvor kan man det?

Hvad har I af forslag til noget der vil passe til mit rum? P.t. skal det stå i et rum på ca. 20 kvm.

Der kommer en ny version af M15, sandsynligvis senere på året - denne vil have de nye formater samt alle de funktioner som man ellers finder i de aktuelle surround-produkter!

Jeg formoder at du også har en effektforstærker - sammen med den, kan du også finde en aktuel surround-receiver, og benytte den som forforstærker via pre-out. Så kan du faktisk lave en rimelig billig løsning - om ikke andet så som noget midlertidigt hvis du beslutter dig for at lede efter noget sjovere, men lige vil tjekke markedet ud først!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 15 August 2008 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

MaXer skrev:
Jeg vil gerne skifte min NAD M15 ud med noget som kan håndtere HD lydsignaler, men ved ikke hvad jeg skal kigge på. Af prisleje havde jeg tænkt max ca. 20k.

Jeg er ret fleksibel med om det er ren for-forstærker eller en integreret forstærker. Hvis den er integreret kunne jeg nok godt ofre noget mere på den.

Jeg har ikke hørt på nogen endnu, men skal i hvert fald ud of høre noget Marantz i TC, og høre hvad de ellers har. Jeg ville også gerne høre på Onkyo, men hvor kan man det?

Hvad har I af forslag til noget der vil passe til mit rum? P.t. skal det stå i et rum på ca. 20 kvm.

Der kommer en ny version af M15, sandsynligvis senere på året - denne vil have de nye formater samt alle de funktioner som man ellers finder i de aktuelle surround-produkter!

Jeg formoder at du også har en effektforstærker - sammen med den, kan du også finde en aktuel surround-receiver, og benytte den som forforstærker via pre-out. Så kan du faktisk lave en rimelig billig løsning - om ikke andet så som noget midlertidigt hvis du beslutter dig for at lede efter noget sjovere, men lige vil tjekke markedet ud først!

hvilke funktioner er det helt præcist? Modtager den så også "kun" 7.1 PCM på HDMI indgangene, eller kommer der dekodere i? Hvordan bliver prisen?

Jeg tror ikke den anden løsning er specielt attraktiv, med mindre den gamle er defekt på en eller anden måde.



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 15 August 2008 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Du kan måske kigge på disse hjemmesider

Processorer

Integrerede

Der er rimelig fyldestgørende lister over hvad der findes på markedet (og er på vej) mht HD surround. Jeg holder selv øje med Emotiva UMC-1 processoren. Den kan fås for omkring 5000. Ved ikke om det er dyrt nok.

Emotivas produkter bliver generelt hyldet i alle anmeldelser, men der er selvfølgelig ikke mulighed for at lytteteste dem, idet man køber dem via nettet fra USA. Men til de priser, er det et forsøg værd. Skulle man ikke kunne lide dem, er gensalgsværdien nok ca. det samme som indkøbsprisen.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 15 August 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Der er måske lidt her der kan bruges:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42995& PN=1&TPN=500

Hvad er egentligt mest fornuftigt, at dekodningen foregår i pre-processoren eller i afspilleren, for i sidste ende ender signalet vel som PCM, når der skal indlægges delay, rumkorrektion mv. ?
Til top Vis ubl_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ubl_
 
MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 December 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 539
Sendt: 18 August 2008 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Tak for en masse godt input! Jeg har bestemt noget at arbejde med nu. Det kunne godt være jeg skulle vente med at købe en dyr løsning til jeg engang får et (måske kun semi-) dedikeret rum. Men man vil jo gerne have det så godt som muligt...!


__________________
Bio á la MaX
Til top Vis MaXer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaXer
 
Rotte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 18 August 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

jeg mener marantz lige er kommet med en preamp. Jeg kan dog ikke huske prisen



AV 8003



Den ligger på 28000 hos AV connection , men kan fåes for 21000 syd for grænsen
( http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?suche=marantz%208003 )
Til top Vis Rotte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotte
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 18 August 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Onkyo skulle også komme med en surround pre-amp, det samme skulle Pioneer, og alle disse nye surround pre-amp kan decode alle de ny HD
lydformater, dette kan Audiolab 8000AP ikke, kan kun modtage LPCM over HDMI.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1271
Sendt: 18 August 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Onkyo skulle også komme med en surround pre-amp, det samme skulle Pioneer, og alle disse nye surround pre-amp kan decode alle de ny HD
lydformater, dette kan Audiolab 8000AP ikke, kan kun modtage LPCM over HDMI.

det er vel også nok hvis afspilleren har dekoder inbygget

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes