Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 15:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvad skal være næste opgradering? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flaz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1149
Sendt: 14 August 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg har et setup bestående af følgende:

Tv: Panasonic 50" PZ70
Receiver: Marantz SR5400 OSE
DVD: NAD T512

Front: B&W CDM7-SE
Center: B&W CDMC-SE
Rear: B&W CDM1-SE

Hvad ville I opgradere med?

Jeg overvejer en blu-ray afspiller: Panasonic's BD-30

Jeg overvejer en sub - men hvilken? Stuen er ca 25kvm, så jeg har overvejet at nøjes med en 8" eller 10".
- jeg har set på noget i retning af XTZ fra www.fyndborsen.se

Jeg overvejer en ny receiver
- jeg kunne finde på at købe en Pana med vierra-link, det kunne være super smart, men de understøtter ikke True-HD format?
- ellers har jeg set på noget onkyo 805/875, denon 2308/2808, harman kardon avr 255/355

Jeg køber gerne brugt, tyskland, sverige (hvor jeg bor) eller DK.

Budget, tja.. jeg behøver ikke købe det hele på en gang! Men tænkte noget med:
Afspiller: 2500,- (+/-)
Sub: 2000,- (+/-)
Receiver: 6500,- (+/-)

Jeg kommer ikke til at køre med større system end 5.1

Mvh
Malik
Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 14 August 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

jeg ville først og fremmest investere i en bedre afspiller, evt. PS3

__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
flaz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1149
Sendt: 14 August 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Hvorfor en PS3 fremfor BD-30?
Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 14 August 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

den er bedre til alm. DVD'er og der kommer løbende opdateringer til den

__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 14 August 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
den er bedre til alm. DVD'er og der kommer løbende opdateringer til den


Og så er den hurtigere. Og oveni får du en fin konsol, som evt. kan bruges som mediecenter eller lign.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
flaz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1149
Sendt: 14 August 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Hvordan er den lydmæssigt? og billedemæssigt på blu-ray?
Har der ikke været lidt kritik omkring PS3, at det larmer når det kører?
Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 14 August 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:
Hvordan er den lydmæssigt? og billedemæssigt på blu-ray?
Har der ikke været lidt kritik omkring PS3, at det larmer når det kører?


Billedmæssigt skulle den være lige så god som de dedikerede blu-ray afspillere.
Jeg kører kun stereo og kan ikke afkode de nye lydformater, så det skal jeg ikke kunne sige.

Min PS3 larmer ikke. Jeg kan ikke høre den køre, når jeg ser film. Kan knapt høre den, selvom der er stille i rummet.
Men det skulle være ret forskelligt, hvor meget de larmer.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
flaz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1149
Sendt: 14 August 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Okay, PS3 kunne måske være en mulighed 
- dog mister jeg så fordelen ved pana's viera-link
Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz
 
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1271
Sendt: 14 August 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

projektor+lærred
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1752
Sendt: 14 August 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Vil da også sige BluRay afspiller - den giver mest ny funktionalitet til dit setup.

PS3 har en blæser som starter hvis den bliver varm.
På de tidlige modeller (bl.a. 60Gb modellen) har der på visse modeller været problemer med at blæseren ikke slukkede igen når den havde kørt nok, men blev kørende.

har dog selv en PS3 60Gb, og er vildt glad for den. Den har da blæserstøj, men ikke noget der høære ved film. Kan enkelte gange anes i helt stille sekvenser - "stille før storm"-agtigt.
Men ellers aldrig et problem.
Den store fordel er de nye funktionaliteter der hele tiden kommer - alt der kan laves i software er de gode til. (Har jo en enorm CPU-kapacitet.)
De nye HD-formater er opgraderet siden første release, dennyeste BluRay profil understøttes nu etc. Og medie-center funktionalitet, tråsløst netværk, indbygget harddisk etc. Og billig er dn også.
Prøv den prøv den.!

(Eneste ulempe - den bliver nok aldrig regions/kodefri, og remotejn er Bluetooth - ikke IR)

Mvh. Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
flaz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1149
Sendt: 14 August 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Jaha, kan PS3 bruges som harddisk-optager fra TV'et? 
- rent designmæssigt, så synes jeg PS3 er lidt bøvlet.

PS3 er det noget som kommer på udsalg iblandt, eller er det bare vejl. priser den bliver banket afsted med?
Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1752
Sendt: 14 August 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst om HDD-optager-funtionen, men det kræver en tuner-adon, som ikke er kommet, og måske heller ikke gør det. Sony Europ nævnte noget om det i 2007, men det var måske for at lokke kunder til - har ikke fundet nye oplysninger omkring emnet siden det kom ultimo 2007.

Designet.. tjoh - det er ikke 43 cm. rack.standarden ihvertfald. Jeg kan godt lide den.. men den står da inde i en hylde, så det ses ikke så meget hos mig.

Har set ps3 til udsalg - ofte Merlin etc.
Lige nu ligger en 40Gb version på knap 3000,- hvilket er fint - hvis man har brug for noget af det den ellers kan ud over BluRay.

mvh. Offcourse




__________________
If it´s lame - i´m not to blame
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 14 August 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Mht add-on:

http://www.ps3fanboy.com/2008/08/12/playtv-coming-september- 29th-reasonably-priced/

__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 14 August 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

skal dog siges at playtv til ps3 ikke kommer i danamrk. så den skal bestilles hjem. det er en dvb-t tuner. så det kan kun optage, hvad du modtager med dvb-t. altså ikke noget fra yousee eller lign. udover det koster den over 1000 kr. tilgengæld bliver det muligt efter en opdatering at optage hd. du kan altid skifte harddisk i ps3'en, så det skal du ikke tænke på. man kan få 320 gb for under 700 kroner.
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1752
Sendt: 14 August 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Har selv skiftet til 250 gB - super nemt, og hvis man gemmer sine settings på noget USB kan dete nemt genskabes - alt sammen på 30 minutter...

mvh. Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
flaz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1149
Sendt: 14 August 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

På HFK's hjemmeside står der om AVR-2808: I modsætning til topmodellerne klarer AVR-2808 dog ikke skalering af tilsluttede HDMI-billedkilder - kun analoge.

Skal det forstås som at man ikke kan tilslutte sin blu-ray afspiller til receiveren og så smide billedet videre til tv'et eller hvordan?

Hvis jeg nu vil have lyd fra tv'et til receiveren, så skal der to hdmi-kabler i tv'et?
1: tv->receiver
2: receiver -> tv
Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 15 August 2008 kl. 01:54 | IP-adresse registreret  

det betyder, at hvis du sender en billedkilde igennem hdmi til receiveren i 720p eller lavere, så skalerer den ikke, men den sender signalet igennem alligevel. altså den sender bare den originale billedkilde igennem. så du kan rolig sætte en blu-ray afspiller til. da den vil sende i 1080p altså får du full hd igennem.
jeg kender ikke så meget til panasonic fjernsyn, så om du kan sende lyd ud igennem tv'et via hdmi, kan jeg ikke svare på, selvom jeg finder det lidt underligt, hvis du kan.
mange fjernsyn har phono out, det må du nok "nøjes" med, når du ser fjernsyn.

sikkert nogle der er klogere end mig på dette punkt.

altså skal du efter min mening have
blu-ray afspiller ->HDMI->receiver->HDMI->tv->phono->receive r.
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
flaz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1149
Sendt: 15 August 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Okay, tak for svaret chrfog 
Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz
 
flaz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1149
Sendt: 19 August 2008 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har set mig lidt varm på Samsung P1400, den skulle eftersigende være lidt bedre til SD DVD end Pana'en og lidt ringere til blu-ray end Pana'en?

P1400 kan købes for ca 1600dkr hvor Pana'en kan købes for lidt under 3000dkr - det er alligevel en stor pengeforskel, som studerende

Hvordan er det lydmæssigt..? Min receiver har et par år på bagen, så jeg kan næppe udnytte div. hd-lyd formater?

Mvh
Malik

EDIT: der er jo også Samsung P1500, men har den noget at byde på ifht P1400 som jeg kan udnytte?
Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz
 
Heavylight
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2008
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 25 November 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:
Hej alle,Jeg har et setup bestående af følgende:Tv: Panasonic 50" PZ70Receiver: Marantz SR5400 OSEDVD: NAD T512Front: B&W CDM7-SECenter: B&W CDMC-SERear: B&W CDM1-SEHvad ville I opgradere med?Jeg overvejer en blu-ray afspiller: Panasonic's BD-30Jeg overvejer en sub - men hvilken? Stuen er ca 25kvm, så jeg har overvejet at nøjes med en 8" eller 10". - jeg har set på noget i retning af XTZ fra www.fyndborsen.seJeg overvejer en ny receiver- jeg kunne finde på at købe en Pana med vierra-link, det kunne være super smart, men de understøtter ikke True-HD format?- ellers har jeg set på noget onkyo 805/875, denon 2308/2808, harman kardon avr 255/355Jeg køber gerne brugt, tyskland, sverige (hvor jeg bor) eller DK.Budget, tja.. jeg behøver ikke købe det hele på en gang! Men tænkte noget med:Afspiller: 2500,- (+/-)Sub: 2000,- (+/-)Receiver: 6500,- (+/-)Jeg kommer ikke til at køre med større system end 5.1MvhMalik


Hur stort är ditt rum? Jag tror att 8" basar fungerar till viss musik men inte till film. Det är riktigt kul med bas från ett par 12" basar, men två st 12" räcker fint i ett normalt lyssningsrum. Två basar ger en bättre basinformation än en ensam. XTZ ger dig för det priset, bland det bästa på marknaden.
Til top Vis Heavylight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heavylight
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes