Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 21:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilket 50" skal jeg vælge? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HappyDolphin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 10 August 2008 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er i vildrede - hjælp søges..

Jeg er kommet dertil at vil investere i et 50". Men hvilket.. jeg har kigget en del i div. forums, men er mildest talt blevet endnu mere i tvivl..

Mit budget kan strække sig til 16-17000,-

jeg har set Pioneers 5080xa til kr.15500,- men denne er uden DVB-T tuner.. (jeg har Canal Digital, og mener at boxen hertil klarer dette?)

Derudover har jeg kigget på 508Xd som dog har DVB-T indbygget men også et par andre features, som ISF, Intelligent Brightness control o.a.. prisen er ca. 17000,-

Derudover Panasonic TH50PZ80E til ca. 16500,- som er det eneste 50" af de nævnte i fuld HD?

En sidste overvejelse er at gå på kompromis med str. og gå efter Panasonic TH42PZ85 som også er fuld HD og noget billigere..?

Hvilket skal jeg vælge.? Det skal måske siges at tv´et hovedsagligt vil blive brugt til tv-kigning og film.  ca. 90/10. Jeg er ret sikker på at det skal være et af de 2 mærker..

Håber på et par input

vh.

HappyDolphin

Til top Vis HappyDolphin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HappyDolphin

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 August 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

nogle gode spørgsmål, som jeg også lige lytter med på. Har set Pioneers 5090, som er modellen over den du nævner - og den var virkelig flot, men også ret pebert pris.

Hallas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2008
Lokalitet: København
Sendt: 10 August 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Du skal ha fat i 5090'eren den kan tage DVB-S. Altså din parabol :-)
Til top Vis Hallas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hallas

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 August 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Hallas skrev:

Hvad betyder DVB-S? Altså er det noget digitalt turner eller?

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 10 August 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Hallas skrev:

den står så i 27.000. Men en af de førnævnte modeller er begge gode. Alternativt LX5080, hvis du kan finde den

bimx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 August 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

dvb-s =sattelite
Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx

HappyDolphin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

tak for input

Men når jeg har "boxen" fra Canal Digital er det så nødvendigt med DVB-S?

Jeg tror jeg heller lidt til at gå på kompromis med str. og så gå efter Panasonicen (TH42PZ85 )..?! Den har DVB-T, kan dette ikke bruges? Men har dog stadig TH50PZ80E i tankerne..

Min max. budget er som nævnt stadig 16-17000,- (selvom det er nemt liiige at finde et der er et trin dyrere igen og igen.. :) så dette er mit max..

Jeg er stadig lidt i vildrede over det med fuld HD. Jeg er ikke fuldblods entusiast - men vil selvfølgelig gerne ha´ et godt billede..

Til top Vis HappyDolphin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HappyDolphin

HappyDolphin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Hallas skrev:

den står så i 27.000. Men en af de førnævnte modeller er begge gode. Alternativt LX5080, hvis du kan finde den

Mener du at 5080xa er et godt valg til mine behov (mest tv)? sat op imod TH 50PZ80E som jo dog har fuld HD?

Og nu for at gøre forvirringen total har jeg set PDP-508XD  til 16995,-   dog heller ikke fuld HD

men ifht. PDP-5080XA??

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 August 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Pioneer 5090 kan erhverves i TapeConnection til 23k.
Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

HappyDolphin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:

Hej

Tak - men det er stadig noget over mit budget..

Ved du om DVB-T kan bruges.. Da alle mine alternativer kører med dette?? (til brug med Canal Digital)

HappyDolphin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Hallas skrev:

Som jeg læser det her: http://tapeconnection.dk/Billede.aspx?id_category=60&pro duct_number=5760063 har 5090´eren ikke DVB-S? og er dette nødvendigt?

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 10 August 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

HappyDolphin skrev:
brasch skrev:

Hallas skrev:

Som jeg læser det her: http://tapeconnection.dk/Billede.aspx?id_category=60&pro duct_number=5760063 har 5090´eren ikke DVB-S? og er dette nødvendigt?

5090H har dvb-s tuner, derfor den lille kommentar til førnævnte. Jeg vil mene du skal tage en af pioneers 08 modeller, de eneste der er bedre er 09 modellerne og forskellen er ikke så stor.

Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 August 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

du skal da have et pioneer lx5090!!

Tjek recordere.dk. Der er flere "FÆLLESKØB" igang, hvor du kan spare en del penge Tv'et kommer vist ned i 20.000kr.

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt

HappyDolphin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
HappyDolphin skrev:
brasch skrev:

Hallas skrev:

5090H har dvb-s tuner, derfor den lille kommentar til førnævnte. Jeg vil mene du skal tage en af pioneers 08 modeller, de eneste der er bedre er 09 modellerne og forskellen er ikke så stor.

Ok.. H´et gør forskellen  Men.. kan 508XD´eren gøre det.. Ved den er uden DVB-S men hvad gør forskellen? Jeg regner ikke med det store "set-up" da det skal fungere som TV og ikke hjemmebio i den forstand..

Der står på Pioneers hjemmeside at det er i 1080, men HD Ready.. jeg er som nævnt ikke fuldblods entusiast, men troede at 1080 var lig med fuld HD

HappyDolphin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Furious jt skrev:

Tjek recordere.dk. Der er flere "FÆLLESKØB" igang, hvor du kan spare en del penge Tv'et kommer vist ned i 20.000kr.

Hej

Der følger jeg også med.. der er bla. 508XD til 16995,- dog i "medlemstilbud". (men kan også findes andre steder til den pris).  imen ingen LX5090 H på fælleskøb?

Synes også det begynder at blive væsentligt over mit budget.. der skal jo også lige tillægges højtalere til 2995,-

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 August 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

HappyDolphin skrev:

The Elite skrev:

Hej

Tak - men det er stadig noget over mit budget..

Ved du om DVB-T kan bruges.. Da alle mine alternativer kører med dette?? (til brug med Canal Digital)

Nej det ved jeg desværre ikke noget om...

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 August 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

HappyDolphin skrev:
Furious jt skrev:

Hej

Der følger jeg også med.. der er bla. 508XD til 16995,- dog i "medlemstilbud". (men kan også findes andre steder til den pris).  imen ingen LX5090 H på fælleskøb?

Synes også det begynder at blive væsentligt over mit budget.. der skal jo også lige tillægges højtalere til 2995,-

ja det har du ret i. Så først lige dit budget efter jeg havde skrevet indlægget. Der er dog et fælleskøb med køb i oktober, hvor du kan få h-modellen med.

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt

HappyDolphin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Furious jt skrev:
HappyDolphin skrev:
Furious jt skrev:

Hej

ja det har du ret i. Så først lige dit budget efter jeg havde skrevet indlægget. Der er dog et fælleskøb med køb i oktober, hvor du kan få h-modellen med.

Ok - det kan jeg ikke finde derinde? Men man kan jo blive ved med at vente.. alt falder jo med tiden.. vil gerne erhverve et snarest da vi intet har pt..

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 August 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=420727&am p;searchArea=&Soegeord=

købte mit hos sparshop i nørresundby,de parallelimporterer ikke dvs fuld dk garanti,super service og super billede, hvis du vil have det bedre må du op i pioneer 5090,syntes  at under 17000,- er et super tilbud for et 508xd

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

HappyDolphin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=420727&am p;am p;searchArea=&Soegeord=

købte mit hos sparshop i nørresundby,de parallelimporterer ikke dvs fuld dk garanti,super service og super billede, hvis du vil have det bedre må du op i pioneer 5090,syntes  at under 17000,- er et super tilbud for et 508xd

Hej

Ja synes også det ser ok ud. men ér det fuld HD? og ved du om det med DVB-T (og ikke DVB-S) har nogen betydning, når jeg skal køre parabol (Canal Digital) på det.. -som tidligere skrevet i tråden her?!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes