| Forfatter |
|
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Kan det undgåes at DolbyDigital fra Yousee bliver forsinket i forhold til billedet?
Problemstillingen er at via lysleder digital overførsel til soroundrecieveren bliver lyden ca. 1/4 sekund forsinket. Dette gør almindelig PCM-stereo ikke!
Kan det undgåes?
mvh M
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke nogen bud?
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der virkelig ikke nogen af de ressourcestærke mennesker herinde som har et svar5 på ovenstående spørgsmål og fremfor alt en løsning????
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mercury,
Kan du ikke syncronisere lyd og billede på din surroundreciver / processor?
mvh MJ
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
billedet går ikke igennem recieveren og lyden kan kun forsinkes ikke "fremskyndes", så jeg er på herrens mark.
Det er kun et problem ved TV ikke BlueRay.
mvh. M
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
..OK, og det er ikke muligt at føre BILLED og LYD sammen gennem reciver?
PS! Hvilken reciver bruger du?
mvh MJ
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MJ,
Glæder mig iøvrigt til at høre Wilson'erne nå de kommer...
Nå, men jeg fører antennesignalet direkte digitalt ind i mit nye Samsung med indbygget DVB-C tuner og kortlæser. Min Sony DA50ES har kun videoindgange i form af s-video og jeg tager signalet direkte i fjernsynet lige nu.
Mit Samsung har kun lysleder som digital out, kan det være converteringen af DD som er for langsom i recieveren?
mvh M
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark Johansen skrev:
| Er med på at den SONY har begrænsede videoindgange, men er der slet ikke mulighed for bare at køre lyd og billed sammen i SONY? |
|
|
Det kan man jo godt - men jeg kan nu godt forstå Mercury at han ikke vil "nøjes" med S-video. Så kan man selvfølgelig diskutere hvad der er værst - forringet billedkvalitet eller manglende sync...
Edit: havde ikke set at du har indbygget modtager i TV'et - så er det straks endnu mere besværligt. Der burde nu ikke være så stor forsinkelse på dekodningen af signalet i receiveren - kan det være TV'et der er længe om at spytte det ud..? __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er den af? skal du have wilson?!
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Mark Johansen skrev:
| Er med på at den SONY har begrænsede videoindgange, men er der slet ikke mulighed for bare at køre lyd og billed sammen i SONY? |
|
|
Det kan man jo godt - men jeg kan nu godt forstå Mercury at han ikke vil "nøjes" med S-video. Så kan man selvfølgelig diskutere hvad der er værst - forringet billedkvalitet eller manglende sync...
Edit: havde ikke set at du har indbygget modtager i TV'et - så er det straks endnu mere besværligt. Der burde nu ikke være så stor forsinkelse på dekodningen af signalet i receiveren - kan det være TV'et der er længe om at spytte det ud..? |
|
|
Det kan sagtens være TV'et som er forlænge om at spytte signalet ud, dog går det perfekt sålænge man holder sig til PCM-Stereo, der hvor signalet forsinkes er når det er 2.0 DolbyDigital som er det eneste surroundsignal Yousee spytter ud. Derfor vil jeg ikke prioritere TV-lyden særlig højt, men bare se om der dog ikke fandtes en løsning. @Sjønne: Næ ikke umiddelbart MJ er bare super serviceminded i at jeg selvfølgelig kan komme og lytte når de store kommer hjem, bare for at få en på opleveren og få justeret referencen...
|
| Til top |
|
| |