Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 20:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: "Mini setup" til "Mini" stue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Blackice
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 August 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 05 August 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Som i kan se, er jeg helt ny her. Derfor også helt blank

Jeg er flyttet sammen med fruen, og derfor er vi ved at optimere lejligheden lidt.

I dag har jeg/vi en Exposure 2010, noget Teac CD afspiller, og en Denon Radio. Med et par jamo 707 efter. Alt i alt lidt noget rod, som ud over at fylde meget, slet ikke bliver brugt nok.

Så nu er planen at sælge det hele, og få noget pænere/mindre.

I samme omgang skal vi have skiftet det gamle , grimme CRT tv ud med et Panasonic TH42PX80 (regner jeg med)

Budgettet er ikke kæmpe stort, men jeg kan simpelthen ikke finde rundt i markedet af "reciver" anlæg. Alle mærker producerer disse "surround sound" løsninger.

Samsung, Phillips, Sony, Yammaha, Bose , osv.

Jeg synes at Samsung (jeg har ingen ide om kvaliteten) laver noget super flot design. Bose virker som nogen der opnår en ret lækker helhed i forhold til kvalitet, funktion osv.

Men alt i alt bygger jeg det kun på hvad jeg ser i salgs annoncerne, og hvad man hører rundt omkring.

Jeg vil helst ikke sætte beløb på, men loftet er ihvertfald 10.000kr. jeg kunne meget vel finde på at købe brugt, og vil nok gerne ned i at handle for 5-6000kr

Kan det lade sig gøre at få noget fornuftigt, hvor vi har Radio, Forstærker og CD afspiller integreret i en enhed som er pæn, og har et setup med nogle små (og gerne pæne) sattelit højtalere og måske noget sub til, til de penge?

 

Og har i nogle bud på hvad det kunne være?

 

Jeg er blevet anbefalet at købe B&W højtalere, og noget Onkyo Reciver, men jeg synes ikke umiddelbart at det ligner det jeg søger.

Surround er ikke et must, men de fleste af disse "reciver" setup, kommer jo alligevel med det, og så er det helt fint.

 

Til top Vis Blackice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Blackice
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 05 August 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Tjek den her:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=88374 (står til 3K brugt)

Eller denne:

http://www.tnt-audio.com/sorgenti/enigma_e.html (koster vidst ca 10K fra ny)

/henrik



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
Blackice
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 August 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 05 August 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Blackice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Blackice
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 09 August 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Nu vides det jo ikke, hvilke krav du stiller mht. kvaliteten. Du kan ikke regne med, at få den 'totale' surroundoplevelse på denne måde, og i denne prisklasse. På den anden side, er du mere beskeden, vil du nok være tilfreds. Anlæg af denne type har ofte designet og betjeningsvenligheden på deres side. Deres akilleshæl er ofte lyden, især pga. inferiøre højtalere.

Du nævnte Bose, og dem ville jeg holde mig fra - de er efter min mening underlegne teknisk set, især i forhold til prisen.

At vurdere dine konkrete eksempler er platumuligt, medmindre man tilfældigvis kender dem.

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes