Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. juni 2026 | 04:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Højtalere til Denon avr 3806? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BigCahuna
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har lige købt en Denon avr 3806 forstærker og skal til at bygge et godt solidt surround system op. Har kigget lidt på Dali concept og B&W 600 serien. Nogen anbefalinger? Regner med at købe brugt. Og hvad med dette:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55992502

Vil også gerne kunne bruge anlægget til at spille alm musik

Mvh Daniel

Til top Vis BigCahuna's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigCahuna

mbs1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til at være en ret voldsomt system med godt med smæk på. men jeg mener nu også at subwooferene er passive så dem skal forstærkeren også trække jo. Alternativt hvis du gerne ville have et THX system kunne du kigge på tyske TEUFEL. de er ret billige og har en super service. www.teufel.de

jeg har selv det der hedder System 5 THX som jeg købte for små 7000 inkl levering og jeg havde det inden for tre dage. Det spiller i en stue på 40 kvm og kan sagtens spille det op, På trods af størrelsen .

Til top Vis mbs1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbs1979

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Det er vidst rimelig ok det der B&W sæt. Men ja subwooferne er passive, så de skal have deres egen forstærker, med mindre du også vil lade din reciver trække dem. Tror dog generelt at de sæt højttalere har rigtig godt af en meget stærk forstærker - det er i hvertfald sådan som jeg husker det - ret mig hvis jeg tager fejl? :)

/henrik

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

De ligner ihvertfald noget som ville have godt af en god forstærker. Men det virker som et rigtigt lækkert setup helt sikkert.
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

BigCahuna
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

I mener altså ikke at den forstærker jeg har købt er stærk nok til at trække hele systemet eller hvordan skal det forstås?

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

BigCahuna skrev:
I mener altså ikke at den forstærker jeg har købt er stærk nok til at trække hele systemet eller hvordan skal det forstås?

jeg tror du vil få langt fra det bedste ud af de højttalere med en 3806, hvis det er passive subs (og det mener jeg det er). Det er så vidt jeg har læst mig til iøvrigt rimeligt kompetente højttalere til hjemmebio, men musik skulle ikke være forcen hos b&w's hjemmebio serier. Hvis du kigger på b&w tror jeg du vil få bedre allround lyd ud af det med 600 serien. Som jeg ser det er en af forcerne ved 600 serien netop at de "gi'r den gas" hvis bare de får strøm nok og det er en fordel ved film, hvor de måske ikke er super detaljerede til musikgengivelse. Evt hvis du kan finde en billig effektforstærker (NAD 218??) og smide på subwooferne tror jeg det du selv nævner vil være et helt ok setup, men jeg ville nok lige høre musik på det engang først. Hvis du er til klassisk er det nok ikke et godt valg, mens energisk rock kan være klasse på sådanne højttalere

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Jeg tror også at det vil spille OK, men at de bestemt ikke ville have skidt af en endnu kraftigere forstærker.

Men som Brasch skriver, så giv dem da lige en lytter inden du køber

Mvh. Henrik

BigCahuna
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2008 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Tror jeg dropper dem og kigger på B&w og dali. Virker som det er en bedre løsning hvis man gerne vil kunne både surround og musik  

Nogen anbefalinger? Havde forestillet mig at bruge 5000-6000 på brugtmarkedet på højtalere og sub

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

jeg tror ikke du kommer specielt langt med 5-6000kr. hvis du skal have en sub med. En bare nogenlunde sub kommer du nok let til at give 2-3000kr. for, så er der ikke meget tilbage til resten. Jeg ville nok prioritere nogen ordentlige froner og center der passer til. Baghøjttalerne kan du sagtens gå på kompromis med og så undlade en sub i første omgang

BigCahuna
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Hvad med dette tilbud? Og så den sub de anbefaler til (Dali BASIS 100 )

Mener i det er ok setup sammen med forstærkeren?

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _concept_6_hoejttalersystem.htm #

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

subben du selv linker til går ikke ret dybt, nogenlunde på niveau med gulvhøjttalerne fra b&w's 600-serie, jeg tror du ville få mere ud af det "næste" dali sæt, til knap 8k

højttalersættet, tja... jeg har ikke hørt det, men umiddelbart synes jeg det er lidt billigt i forhold til receiveren

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 August 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Hvad med højtaler fra Elac, det er lette af trække for en Denon, Og Elac lyde betydelig beder en højtale fra Dali og B&W, Denon kan slet ikke
trække højtale fra B&W (Denon er lidt strøm svage), så slet ikke en god combi.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hvad med højtaler fra Elac, det er lette af trække for en Denon, Og Elac lyde betydelig beder en højtale fra Dali og B&W, Denon kan slet ikke
trække højtale fra B&W (Denon er lidt strøm svage), så slet ikke en god combi.

jeg kunne ikke være mere uenig. Man får givetvis mere ud af enkelte b&w højttalere med en seperat effektforstærker, men den kan sagtens trække dem. Denon er heller ikke helt så strømsvage i forhold til konkurrenterne som det ofte fremstår herinde. Den har som de fleste andre af receiverne i den klasse "tilstrækkeligt" power til de flestes behov

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 August 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Selfølige er det en anden sag, hvis man har seperat Effektforstærker (MONO) til hver B&W højtale, så er det jo ligegyldig hvilken surround
forstærker bare der er pre-out, bruge selv med stor glæde Effektforstærker på en Onkyo 905, som netop skulle værre strøm stærke, men den
løse Effektforstærker giver altså lige det sidste på min Vienne højtale, og de ny HD lydformter for love til at leve frit.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 August 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Jeg går ofte ind i hifiklubben når jeg er en tur inde i århus, og der kører de ofte med denon til at spille lidt film lyd. Jeg er heller ikke enig i at de er så strømsvage, som rygtet går på. Jeg ville gerne vælge en denon hvis jeg skulle kigge efter receiver - dog synes jeg først de bliver spændende med +10.000 krs klassen. Men det er jo en anden sag.
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
Jeg går ofte ind i hifiklubben når jeg er en tur inde i århus, og der kører de ofte med denon til at spille lidt film lyd. Jeg er heller ikke enig i at de er så strømsvage, som rygtet går på. Jeg ville gerne vælge en denon hvis jeg skulle kigge efter receiver - dog synes jeg først de bliver spændende med +10.000 krs klassen. Men det er jo en anden sag.

der er jo iøvrigt ikke nogen af receiverne omkring 10.000 kr. der er decideret svage. "Problemet" er jo at de fleste kører kl. a/b og dermed alligevel har en vis begrænsning i den effekt de kan afgive i en alm. husholdning. Max. begrænsningen ligger vel i at de max. kan afgive lige omkring 1kW effekt (godt 100W pr. kanal) uden de sprænger sikringer i hfi relæet og producenterne kan jo knap nok "tillade" sig at deres receiver trækker max effekt fra stikkontakten. Dermed ikke sagt at de ikke kan blive en anelse kraftigere end de er, men jeg tror ikke de nogensinde vil kunne hamle op med en seperat effekt før kl. D er blevet normalt. 

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 August 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Lige til info, så kan man ikke trække passive subs med 3806. Det SKAL være aktive, eller med en ren effektblok imellem.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
Lige til info, så kan man ikke trække passive subs med 3806. Det SKAL være aktive, eller med en ren effektblok imellem.

hvis man sætter dem på højttalerudgangene og fører dem videre til f.eks. fronterne kan man godt gøre et forsøg, jeg tror ikke man får noget synderligt godt ud af det

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 August 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Rysz skrev:

hvis man sætter dem på højttalerudgangene og fører dem videre til f.eks. fronterne kan man godt gøre et forsøg, jeg tror ikke man får noget synderligt godt ud af det

Det kan du jo på alle forstærkere så, men det er på den måde ikke det reelle LFE spor, men derimod det almindelige stereo-signal du får i subben.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
brasch skrev:

Rysz skrev:

Det kan du jo på alle forstærkere så, men det er på den måde ikke det reelle LFE spor, men derimod det almindelige stereo-signal du får i subben.

jeg mener (jeg er ikke 100% sikker) at når man sætter den til ikke at have sub, så smider den lfe sporet ud til fronterne.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes