Emne: Nye højttalere ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Sandkasse Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bor i udlandet og har p.t. aboslut ingenting til hverken lyd eller billede. Derfor så søger jeg lidt rundt efter fjernsyn, receiver, afspillere og højttalersæt.
Jeg vill gerne kaste mine valg ud og så høre om der er andre valg jeg burde tage, for at fuldende setuppet;
Samsung LE40M87D eller Panasonic 42PX80 Onkyo TX-SR875 (tidligere NAD-T755, men talt fra det ... ) Sony PS3 som BLu-Ray, DVD, m.v. KEF-3005, B&W MT30 eller noget helt tredje som højttalersæt
Jeg er bange for at højttalersættet er det der volder mig kvaler. Jeg ville gerne have DALI ikon 6 5.1, men 22.000 er for mange penge. og Ikon5 koster næsten det samme med subwoofer. Ville gerne kunne "nøjes" med 10-13.000 for et komplet 5.1 sæt, som er bedst i sin klasse. Nogen der kender et internationalt forhandlet mærke som bare er perfekt for 10-13.000,- kr. ?
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sandkasse,
Nu skriver du ikke hvilket land du bor i?
Internationalt forhandlet er f.eks. også JBL's bedre hjemmebiograf løsninger, som ligger omkring de 10k du nævner som budget.
Men når jeg læser dit eget forslag, og når du kigger på Dali Ikon, går jeg ud fra at du også vil have god stereolyd, og så skal jeg være den første til at indrømme, at jeg ikke har lyttet til JBL sættet, og kender den's performance til hifi lytning.....
Jeg kan derimod anbefale Heco - f.eks. Celan 700. (Jeg har selv et sæt Celan 300, super højtaler til prisen)
På Ebay i Tyskland kan du købe et sæt Celan 700 fronthøjtalere til 799 EUR.
Så kan du bygge systemet op lidt ad gangen, starte med de vigtigste fronthøjtalere først, så en center, baghøjtalere, og til sidst en sub, hvis du finder den nødvendig.....
Baghøjtalere, et sæt Celan 300 til 398 EUR
Center - Celan Center 3 til 399 EUR
Subwoofer - Celan 30A til 599 EUR
I alt løber et komplet Heco system op i 2.200 EUR = altså små 16.000,- kr, men man kan jo tage det ad flere omgange, og holde øje med når de gode tilbud dukker op, jeg har ikke tjekket priserne i detaljer, kun lige taget den første jeg faldt over...
Heco Celan ville være mit bud 
/Jensby
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers er der jo SVS hos LSound. Ved ikke hvor langt du kommer med dit budget med SVS, men de skulle yde godt til deres beskedne pris. Tror godt, du kan få en 5.1 sæt til 13k
|
| Til top |
|
| |
Sandkasse Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bor i mellemøsten.
Jeg kan se at JBL systemet for god filmkritik men ikke så god musikkritik. Jeg er ikke superkritisk, da jeg kun har ejet kuponhæfteanlæg, så det er måske til at leve med. Og med priser ned til $999, så er det måske lidt under mit budget. Så hellere få lidt mere lyd for pengene hvis det er muligt. Ellers et ret flot setup.
Det er ikke pengene som sådan der er begrænsningen, men mere viljen til at ofre penge på for meget . Jeg har tinnitus(ikke af støj fra høj musik, men af en nakkeskade), så jeg hører ikke super i et bestemt område heller, så visse 13.000+ systemer er nok spildt på mig ;-)
Jeg ville og gerne investere i et 5.1 system, for så senere, hvis jeg vil køber ekstra højttalere til et 7.1 miljø. Det er derfor jeg har tænkt på Onkyo'en istedet for NAD-T755
Heco lyder som et udmærket bud og deres Aleva 400 serie er også meget pæn og ryger godt op i pris samlet, men ved at købe en 'pakke' så regnede jeg med at spare lidt for samme kvalitet.
Derfor er KEF 5005.2 (evt. Wireless) til 10-11.000,- et godt bud p.t. (dog er B&W MT30 til 17.000 lige dyrt nok. nogle gange sparer man momsen hernede og så kan prisen være acceptabel)
Har det nogen effekt, hvis mit lytterum(stue) er 4,5 meter dybt? Er der nogle specielle størrelser jeg skal holde mig til? tænker mere på kæmpehøjttalere ikke rigtig er velkomne her :)
Derfor har jeg også hældt lidt til kompakte serier af bedste kvalitet, hvis de findes ...
Max
|
| Til top |
|
| |
Sandkasse Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
| Ellers er der jo SVS hos LSound. Ved ikke hvor langt du kommer med dit budget med SVS, men de skulle yde godt til deres beskedne pris. Tror godt, du kan få en 5.1 sæt til 13k
|
|
|
Jeg tror at deres MTS-01 sæt ligger til de 10k uden woofer, og de forhandles ikke uden for europa :( Men et godt bud, tak. Max
|
| Til top |
|
| |
Don P Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til tv vil jeg råde dig til, at kigge på hjemmesiden http://www.flatpanels.dk/ - Deres forum er fyldt med tråde omkring indkøb af tv :)
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et helt andet bud, som er super kompakt, kunne være at købe JBL Control 1.
Den har jeg selv haft i overflod (af mange omgange), og det er en fantastisk lille højtaler!!!
Den spiller så nøjagtigt, højt og præcist, at jeg til stadighed undres over prisen.... Godt nok, har den ikke længere de blydæmpede kabinetter, men den spiller stadig super...
og så findes den i en wireless udgave...
6 stk af den, en center og en feed subwoofer, så har du et super kompakt, og velspillende 7.1 set-up til rigtig få kroner......
Grunden til jeg lige anbefaler JBL, er at jeg synes du får meget for pengene, når du køber det i fjernøsten, der vinder du virkelig noget på den lave dollar, og det ikke at skulle betale afgift/moms.... Heco er tysk, godt nok produceret i østen, men måske ikke så agressive prismæssigt som f.eks. JBL, som udbydes meget mere internationalt....
Kan du finde det derude, er også Atlantic Technology højtalerne ret gode. Jeg tænker på deres FS3200 serie.... Super lyd, og diskrete løsninger, som jeg tror ville være rigtig fede i en mindre stue, sammen med en Onkyo receiver.... Herhjemme forhandles de af Tekni-fi, men du kan måske finde dem billigt derude?? Jeg har hørt dem et par gange, og synes de spiller rigtig godt, pris og størrelsen taget i betragtning...

De har både en samlet pakke - samt FS3200 løsningen hvor man så supplerer op med identiske højtalere alt efter antallet af kanaler, og evt. stands til dem man ønsker stående på gulvet...
/Jensby
|
| Til top |
|
| |
Sandkasse Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sandkasse Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må lige checke JBL ud hernede. De har jo et range der er ret stort. Alene 7 subwoofere helt op til $5000, så det vil jeg lede efter.
Takker mange gange Jensby :)
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|