Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 20:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: bluray (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flaskebent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Det er hvad for grej jeg har nu.

fjernsyn    : pioneer PDP-LX6090H

dvd          : skod dvd fra brugsen

forstærker: rotel: RB956AX og  RB930AX

højtalere  :infinity:   front :  ; beta 50, center: beta C360, rear: beta ES250, sub: beta SW-12

højtalerne kan både køre 5.1 og 7.1. Pt. køre jeg bi amp på fronthøjtalerne.

spørgsmålet er hvilken bluray afspiller passer ind her?

her er hvad jeg overvejer:

1. købe en highend bluray feks. en Denon DVD-3800BD, som kan køre analog til min forstærker.

2. købe en billigere bluray feks. en Denon DVD 2500BT eller ps3. købe en ny forstærker eller av receiver, som de hedder nu om dage feks. en Onkyo TX-NR905

Problemet med at købe en ny av receiver er sе er det slut med at køre bi amping men omvendt så får jeg jo 7.1 lyd.

venligst kom med et bud på , hvad der er bedst at vælge og der behøver jo ikke at stå onkyo eller denon på noget af det

Til top Vis flaskebent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaskebent

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Jeg synes helt sikkert du burde købe en Denon 3800, så du også kan smide din Brugsen-afspiller ud. Sådan et fedt tv som du har fortjener bedre end sådan noget bras!

Og så burde du også tage at få dit setup kalibreret af en professionel, for så ville det hele bare yde SÅ meget bedre.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

flaskebent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Jeg synes helt sikkert du burde kшbt en Denon 3800, sе du ogsе kan smide din Brugsen-afspiller ud. Sеdan et fedt tv som du har fortjener bedre end sеdan noget bras!

Og sе burde du ogsе tage at fе dit setup kalibreret af en professionel, for sе ville det hele bare yde SЕ meget bedre.

Tak for et hurtigt svar.

Er der en forbedring af lyden ved at signalet gennem en av receiver

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Hvad mener du? Du får jo ikke lyd i det hele taget med mindre du smider den igennem en AV-receiver eller et setup som det du har. Jeg ved ikke hvad dine Rotel'er koster, men hvis de hver især koster ligeså meget som, eller mere end, sådan en Onkyo 905, så synes jeg hellere du burde droppe planerne om at skifte Rotel'erne ud, indtil Rotel eventuelt kommer med en dekoder der understøtter HDMI og LPCM.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

flaskebent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Rotel'erne er nogle gamle køtere fra midt i 90'erne. De består af to effektforstærkere og en processor, der kun kan levere dolby prologic. Det jeg er interesseret i er det, som de kalder ukomprimeret PCM. Hvordan får jeg det på den nemmeste og billigste måde.

Eks. 1        Købe en bluray med analog udgang og dekoder, som feks. Denon DVD-3800BD og køre gennem rotel'erne og derfra vidre til høtalerne. Går der signal tabt ved at bruge de analoge udgange?

Eks. 2        købe en bluray feks. en Denon DVD 2500BT og en av receiver feks. Onkyo TX-NR905  og så selvfølgelig bruge hdmi til at sende signalet fra bluray til av receiver

Hvis jeg vælger eks. 1 skal jeg så stadig køre signalet gennem rotel processoren så jeg kan bruge den til at skrue op og ned for lyden eller vil den forvrænge lyden da den kun understøtter dolby prologic 5.1?.

håber der er nogen, der kan hjælpe mig.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Med et setup som dit ville jeg købe Denon 3800, som nævnt, og så opgradere processoren når du får råd eller Rotel får lavet en (jeg er ikke lige inde i hvad der kommer først). Som nævnt 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes