Så fik jeg endelig - takket være den danske sommer... - tid til at tage et par billeder af mit legetøj som jeg desværre ikke rigtigt får nydt her i den lyse halvdel af året.
Jeg vil skynde mig at beklage billedernes kvalitet - jeg har andre interesser end fotografering
Jeg har for ca. 1 år siden droppet surround til fordel for simpelt men vellydende stereo hvilket jeg ikke et øjeblik har fortrudt. I øvrigt fungerer et 2 kanals anlæg ikke helt dårligt sammen med film osv.
Udstyret er:
NAIM Supernait (hvis man ikke er indstillet på at bruge pengene, så lad være med at give den et prøvelyt.. )
Supernaiten er forkælet med en HI-Cap, som tager den i forvejen vellydende forstærker op på et niveau hvor den blander sig med de absolut bedste integrerede forstærkere.
CD afspilleren er en CD5x, og spiller såmænd ganske glimrende - typisk analog NAIM lyd som stille og roligt lokker en til at vippe med højre fod..
Når jeg ikke gider fumle med CD'er tager Squeezeboxen over, og kombineret med den glimrende DAC i Supernaiten, kommer der ligefrem tålelig lyd ud af min NAS - CD5x'en trækker dog godt og grundigt bukserne af Squeezeboxen.. men i festligt lag gør det jo ikke det helt store
Som tuner bruger jeg den lille og fikse DAB-ting fra Argon koblet via tosling til Supernaitens DAC. Jeg er aldeles imponeret over lydkvaliteten som denne lille sag kan sende ud i stuen - jeg kan kun sige: Prøv det, det er ikke helt ringe..
Højttalerne er Gamut L3 mkII i sort piano inkl originale stands ligeledes i sort piano.
Som det kan anes på udvalgte billeder har jeg gemt en Audiovector MiSub Signature i et hjørne. Trods dens ringe størrelse kan den virkelig kan levere dyyyybbas. AV har med denne sub virkeligt ramt plet i forhold til at konstruere en sub som formår at integrere sig i et lydbillede.
Kabler: ikke noget fancy, NACA5 samt NAIMs egne interconnects.
Ikke så meget snak; her er billederne:
|