Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 08:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Gider ikke spille nyere CD’er...! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en Sony DVP-NS 310 DVD afspiller. De nyere CD'er med kopibeskytning, gider den simpelthen ikke at afspille. Den siger bare "NO DISC".

Kan der gøres noget ved dette problem, eller skal jeg købe mig en helt ny DVD-afspiller. Jeg kunne sagtens købe en CD-afspiller, men jeg har kun plads til ét apparatur.

Hjælp venligst...

Til top Vis rasmus_bt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmus_bt

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

det er desværre et temmelig almindeligt problem med dvd-afspillere og cd'ere, der ikke overholder "redbook" standarten

Der er ikke så meget at gøre ved det, med mindre du anskaffer dig en dedikeret cd-afspiller

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Hej rasmus_bt!

Det er et kendt problem med lidt ældre afspillere, både til stereo'en og til computeren.

Den eneste løsning er at give afspilleren en opdateret firmware. Dette er der desværre ikke mange producenter, der exellerer i.

Sidste udvej er at gå til butikken, hvor du har købt de pågældende CDer. De SKAL nemlig give dig pengene retur eller bytte til en nyere udgivelse.

Og da nye udgivelser grundet økonomiske overvejelser ikke forekommer ret ofte, ender det nok med, at du får pengene retur.

Det er bare surt, når man har fundet noget musik, man godt vil eje.

Som allersidste udvej kan du få den af vennerne, der kan afspille skiverne på sin computer til at kopiere dem for dig. Dette er fuldt lovligt, såfremt du ejer skiven og det kun er til eget forbrug.

Loven siger godt nok, at man ikke må omgå digital kopibeskyttelse. Men den siger også, at det må man godt, såfremt det er nødvendigt for at kunne afspille mediet.

Du kunne jo også købe en ny afspiller - det andet er sgu så bøvlet!

MVH
G&S
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Tak for svarerne...

Til Ghammel & Suhr: Ja det kommer nok til at være lidt for bøvlet med alt det kopieren. Hvis jeg skal have fat i en anden DVD-afspiller, hvordan kan jeg så sikre mig at den spiller de nyere CDskiver? Er det noget der står på DVDafspilleren specifikationer eller skal det prøves af i butikken? 

Til top Vis rasmus_bt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmus_bt

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

rasmus, det er som sagt et ganske almindeligt problem med dvd-afspillere, både nye som gamle.  Der er vel ikke andet for, end at prøve sig frem, eller kopiere den pågældende cd.
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Hej rasmus_bt!

Du skal sørge for, at det er en nyere model, dvs. inden for de sidste par år. Gerne så ny, som muligt.

Få også butikken til at garantere dig, at afspilleren kan klare alle de nye kopibeskyttelser. Og spørg gerne et par forskellige i samme butik.

Jeg selv ville nok gå ud og "ose" lidt først, derefter checke producentens web site, og hvis den ikke gjorde mig klogere, ville jeg ringe til den danske importør og snakke med en tekniker.

Held & lykke!

MVH
G&S

Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hej Alle.

Ja det er godt nok noget skidt med denne kopibeskyttelse som alligevel ikke beskytter mod kopiering. Jeg læste engang noget om at Philips der er medopfinder af Cd-mediet true med restsag hvis producenterne forsat kaldte deres kopibeskyttede sølvglinsende skiver for Cd’er. Men hvad er det for noget med denne kopibeskyttelse, påvirker den lyden i negativ retning ? Kom bare til at tænke på det i forbindelse med en tråd der beskæftigede sig med om man fik den samme kvalitet ud når man kopierede en CD. Jeg har læst at meget kopibeskyttelse går ud på at overloade fejlretningskredsløbene, hvis der er rigtigt så må kvaliteten jo blive så dårlig at det knap nok ville kunne kaldes en CD, men hvad synes I, er det ikke bare for dårlig med alle disse krumspring for at beskytte noget der ikke kan beskyttes, især hvis det betyder vildt dårlig lydkvalitet ?

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes