Forfatter |
|
Mech0z Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 179
|
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv den lykkelige ejer af et Panasonic 42PZ85 og har siddet og diskuteret om hvad der er bedst af de nye Sony X3500/X4000 og af Panasonic / Pioneer Kuru. Det er udelukkende til filmbrug hvor han mener LCD er bedst, mens jeg mener Plasma stadig er den overlegen. Ved godt det er et følsomt emne, men lidt info har aldrig skadet nogen :) Nogen der kan give lidt indsigt i emnet? __________________ Min Hjemmebio
|
Til top |
|
|
NillerViborg Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!
Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 320
|
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneeeeeeeeer.....!!!
Sony'erne når den ikke til sokkeholderne, de kan jo hverken tegne sort, lave rigtige farver, eller lave bevægelser...
- PS..: Vi sælger begge fabrikater side om side i min butik...
Lars / Viborg
|
Til top |
|
|
mbs1979 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 101
|
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig plasma er da det man skal ha hvis det er primært er til film brug. uden tvivl. og et PZ 85 er da væsentligt bedre end sony erne.
|
Til top |
|
|
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må også bakke op om plasmaen... Jeg arbejder også i en butik hvor vi både har Pioneer, Pana, B&O, Sony, Samsung, whatsoever...
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 671
|
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha.. en grim en 
Vel som at sige, hvad er bedst: Diesel eller Benzin 
Men ok, hver sine fordele og ulember. Jeg er nu den lykkelige ejer af begge dele, Pana Pz70 og Philips 32" 9632. Glad for begge!
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plasma uden tvivl. Det at LCD ikke kan lave "rigtig" sort gør at det er lidt uinteressant.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
host host....LCD kan altså lave sort....meget sort endda  __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm det har jeg bare ikke set endnu på messer eller hjemme hos folk. Synes bare at Plasma har et mere "rigtig" filmbillede. Det ligner lidt et computerspil på et LCD. Bare min mening selvfølgelig.
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

|
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Hmm det har jeg bare ikke set endnu på messer eller hjemme hos folk. Synes bare at Plasma har et mere "rigtig" filmbillede. Det ligner lidt et computerspil på et LCD. Bare min mening selvfølgelig. |
|
|
også med hdmi? __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja. Der kommer bla. lys ud af siderne på nogle af de værste. Men det kan da godt være at LCD kan vise sort. Har bare hørt at man aldrig kan "slukke for lyset helt" kun skrue ned for det og derfor kan det ikke vise sort. Når det så er sagt så var de TV Otto havde med på messen i Kbh ret imponerende og de var LCD. Men de var også i den dyre ende med en ekstern scaler på.
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

|
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså selvom jeg selv har være tutroligt negativ over mit eget tv, må jeg da sige at jeg er blevet super glad for det. Jo mere jeg bruger det jo bedre sys jeg det er....især med dvd´er over hdmi...
__________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
host host....LCD kan altså lave sort....meget sort endda  |
|
|
Det er sådan set rigtigt nok, måler du på visse af de nye LCD'er laver de en rigtigt dyb, mørk sort. Problemet er bare at alt hvad jeg har set for det første taber meget af evnen til at lave sort når synsvinklen ændrer sig, og det ses MERE jo mørkere det absolutte sort er. Jo bedre sort, jo højere krav til synsvinkel. Derudover er de fleste af de skærme jeg har set ikke i stand til for det første at levere en ordentlig detaljering i det mørke, for det andet at levere en korrekt farvegengivelse i det mørkeste. De fleste LCD'er med god sort, er meget blålige i det helt mørke, uden mulighed for at justere det væk. Når man siger at sort er bedre på plasma, har det sådan set ikke så meget at gøre med hvor mørkt absolut sort egentlig er, men generel billedkvalitet i en mørk scene. Her er plasma stadig klasser over LCD. Hvis man siger andet, så har man aldrig set hvad god shadow detail betyder.
Det kan jo være ret lige meget hvor sort det sorte er, hvis billedkvaliteten i en mørk scene er elendig. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Når det så er sagt så var de TV Otto havde med på messen i Kbh ret imponerende og de var LCD. Men de var også i den dyre ende med en ekstern scaler på.
|
|
|
Det sjove, som bekræfter min udtalelse ovenfor, er jo at rigtigt mange har talt rosende om dét setup, deriblandt sort-gengivelsen, på trods af at der er mange andre LCD'er med klart bedre sort-niveau end dét tv jeg demonstrerede. Det sjove er, at når billedet som helhed bare "virker", så der ikke er nogen bestemte ting der skiller sig ud og "stikker af", så kan man faktisk affinde sig med ret store mangler på kontrast-siden. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|