Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 00:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: HD til computer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Hey jeg har et dejler SVS anlæg, men savner en større skærm til film. Jeg bor pt hjemme og har et værelse på 16-20m2 med skråvægge og bruger computeren som dvd-afspiller.
Mit spørgsmål er så om et fx 32- eller 37" hd fjernsyn vil se godt med almindelige dvd-film da jeg ikke har blueray drev endnu?
Og skal det være LCD eller plasma? Har hørt plasma skulle have det bedste billede, men ikke til pc.

Nogen der har et forslag, meget gerne fra tyskland og til under 5000kr.

den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Om det vil se godt ud vil jo kun være et spørgsmål om hvor gode dele der sidder i din computer..

Hvis det er gammelt onboard fra slut 90'erne med intet andet end vga tilslutning, så tvivler jeg.

Hvis det er et ATI RADEON 3870, og du kører med DVI til skærmen, så burde du have et ganske lækkert billed. Medmindre resten af din computer ikke kan trække det monster af et grafikkort selvfølgelig ;)

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har et 8800gt i

BLunde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Så skulle der jo gerne kunne trække noget grafik, men når man ser film, altså bruger sin PC. til at se film igennem, så er det ikke så meget gfx. kortet der bliver trukket på, men derimon CPU'en.

Og ang. VGA. så har det nu heller ikke den store betydninge, du kan sagtens trække et fint billede igennem et VGA. kabel. Men det er jo ikke aktuelt her med dit 8800gt.

Det vil se fint fint ud tror jeg, dog uden at vide hvilke specs. din PC. har, men med et 8800gt går jeg ud fra at du har en nyere PC. :) Så det skulle overhoved ikke være noget problem.

Selv har jeg, i mit mediecenter onbord GFX., en AMD X2 3800 CPU, (så det er altså ikke en super kraftig PC.) og mine film bliver vist med en projektor igennem et VGA. kabel, og det viser FINT og perfekt 720p og klarer alle HD. film i krystal klart billede. (170m x 130m)

Om det bliver et godt billede eller ej, tror jeg mere kommer an på hvilken skærm du køber :) Personligt ville jeg selv købe LCD. :)

Til top Vis BLunde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLunde

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes