Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 07:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: hvad er der galt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nillos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

hejsa. har lige købt et sæt nye gulvhøjtalere. (gik fra standerhøjt. da jeg sys der manglede lidt bund i lyden) De skal spille sammen med en tact 2.2 rcs x. Men problemet er at efter at jeg har sat dem til og korrigeret rummet. sys jeg der mangler bund i lyden! og lyden er meget lavere end hvis man slår den over på bypass! problemet er jo at jeg købte højtalerne for at få mere bund! og sammenlignet med mine gamle er der mere bund i de gamle!! (mine gamle er b&w 805s og nye er Roksan caspian vr-5) håber nogle kan hjælpe!? 
Til top Vis nillos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nillos

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Rigtig dumt spørgsmål, men du er sikker på du ikke er kommet til at tilslutte dem i modfase..?

nillos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

der er ingen dumme spørgsmål

men nej er hel sikker. os fordi når jeg kører bypass(uden rumkorrektion) er der ik problemer med bassen

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Du skal nok prøve nogle forskellige targetkurver i den Tact......... Evt en der hæver godt i bunden.

Har du brugt den Tact i det rum før ? Og på andre HT ?

Andet "problem" kan ogå være at du er vant til at dit rum tilføjer en del i bassen som nu er korrigeret væk.

En mulighed kunne også være at den 2.2 er sat op til at spille med subwoofere, så der ikke kommer noget "bas" til dine HT over den frekvens som den 2,2 er sat til.

Lyden af et korrigeret ht-system KAN godt lyde lidt tynd og basfattig og så er der kun en vej = Prøv dig frem med forskellige Targetkurver.

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

nillos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:

Du skal nok prøve nogle forskellige targetkurver i den Tact......... Evt en der hæver godt i bunden.

Andet "problem" kan ogå være at du er vant til at dit rum tilføjer en del i bassen som nu er korrigeret væk.

Lyden af et korrigeret ht-system KAN godt lyde lidt tynd og basfattig og så er der kun en vej = Prøv dig frem med forskellige Targetkurver.

sys jeg har prøvet nogle forskellige targetkurver men har ik prøvet at hæve bunden!

har brugt tact det her rum før, og osse på andre højt.(b&w 805s)

men det andet problem er osse at lyden er meget lavere end når man kører bypass. det var den ik før da jeg havde de andre højt.!

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

nillos skrev:
heltny skrev:

sys jeg har prøvet nogle forskellige targetkurver men har ik prøvet at hæve bunden!

har brugt tact det her rum før, og osse på andre højt.(b&w 805s)

men det andet problem er osse at lyden er meget lavere end når man kører bypass. det var den ik før da jeg havde de andre højt.!

Ok ?? Hmm, ja det lyder lidt underligt.................... Du har ikke justeret på niveauerne ?

nillos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

nej har ik skruet ned for niveuerne! men igen der er forskel på lydenniveuet når man sætter den fra bypass til rumkorrektion. og den er meget højere når den er på bypass! skide irriterende!!

Carsten KP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Hej

Har selv forsøgt mig med en 2.2 og havde et lignende problem, at jeg i 2.0 mode og bypass ingen bas havde og samtidig føltes mellemtone/diskant meget lukket/dæmpet

Jeg kunne ikke få løst problemet og sælger var så venligt indstillet at gå med til at tage den retur

Kontakt til nogle TACT kyndige hjalp ikke

Jeg ved ikke om du har samme problem, men hvis må du nok hellere tage kontakt til Lyngdorf selv, da han tidligere har været nem/god at tale med i forbindelse med i forbindelse med nogle detaljer jeg havde med min RCS 2.0

Alternativt send mig en PB, hvis jeg skal ned i detaljer

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

nillos skrev:
nej har ik skruet ned for niveuerne! men igen der er forskel på lydenniveuet når man sætter den fra bypass til rumkorrektion. og den er meget højere når den er på bypass! skide irriterende!!

Ja det lyder ret underligt............ Har du stadig de andre HT ? Så kunne du evt prøve at sætte dem til og korrigere på dem, for at se hvad resultatet er der ?

Det er ikke sådan så du har fået vendt fasen på den ene HT i selve Tact´en ? Men det burde jo ikke ændre niveauet noget videre.

Det lyder en smule som om der er korrigeret efter en kurve som ligger langt nede i niveau og helt uden hæv i bassen, men når du har brugt den før er det jo næppe tilfældet.

nillos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:

nillos skrev:

Ja det lyder ret underligt............ Har du stadig de andre HT ? Så kunne du evt prøve at sætte dem til og korrigere på dem, for at se hvad resultatet er der ?

Det er ikke sådan så du har fået vendt fasen på den ene HT i selve Tact´en ? Men det burde jo ikke ændre niveauet noget videre.

Det lyder en smule som om der er korrigeret efter en kurve som ligger langt nede i niveau og helt uden hæv i bassen, men når du har brugt den før er det jo næppe tilfældet.

nej har desværre tjekket det. og har desværre ik de andre ht. mere.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes