| Forfatter |
|
gunbox Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har et problem med min cd-afspiller, en Holfi Xara DC.
Ved afspilning af musik er lyden meget skrattende i bassen/mellemtonen - diskanten lader til at være normal. Når den står tændt uden af afspille kommer der en konstant brummelyd fra højttalerne. Jeg har udelukket alle andre fejlkilder, så det er altså CD-afspilleren den er gal med.
Jeg oplevede samme problem for noget tid siden, men da forsvandt den igen efter jeg rodede lidt rundt med afspiller og kabler (altså tilsyneladende mere eller mindre tilfældigt).
Batterierne i afspilleren har jeg selv skiftet - jeg ved ikke om det kan være skyld i problemet hvis der er fejl i lodninger. Det er dog længe siden de er skiftet og problemet er først lige opstået. Desuden burde fejlen i så fald vel være i hele lydområdet?
Jeg håber der er nogen, der kan give et bud på hvad problemet er. Det er jo altid rart at vide lidt om hvad man har med at gøre før den sendes til reperation. Fyr løs __________________ Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
|
| Til top |
|
| |
guffi Udelukket fra forum

Brokkehoved KSB
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Sidder der ikke to mindre batterier, som du måske også skal skifte ?
M.V.H. Guffi
|
| Til top |
|
| |
gunbox Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være. Men der er jo først kommet problemer nu.
Lyder problemet da som om det skyldes batterierne? __________________ Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
|
| Til top |
|
| |

Brokkehoved KSB
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja jeg syntes det lyder som et batt problem, men for en sikkerheds skyld, prøv lige at ring til Peter, han har sku Meget mere forstand på sine apperater end jeg har :)
Men husk på Holfi's batterier skal være toptunet hele tiden, ellers får du brum / forvrængning.
Mål for en sikkerheds skyld alle batt. igennem, da der også kan være fejl på dem efter kort tid desværre
P.S. Nu er det Panasonnic batt. du har brugt eller ?
M.V.H. Guffi
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
For mig lyder det også som om batterierne skal skiftes. Min gamle Xara DC lød også af r*v da den skulle skiftes...
Det er vigtigt at de holder spændingen når maskinen er tændt. Dvs du kan prøve at måle på dem når maskinen er slukket, og en gang til mens den spiller. Hvis spændingen falder ned under 12 volt (der er vist 2 batterier, ikke?), er det nok tid til et skift.
mvh Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
gunbox Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok...jeg må se på det.
Det er ikke Panasonic batterier jeg satte i så vidt jeg husker.
Hvor længe bør sådan nogle batterier holde i gennemsnit? Det kan jo også være med til at afgør om det er dem der er fejlen... __________________ Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Normalt kan de holde flere år, vil jeg sige. Der kan selvfølgelig være batterier der er dårligere end andre, det har jeg selv været ude for.
Om batterierne lige er Panasonic vil jeg ikke mene er super vigtigt. I tidligere udgaver af Holfi sad der Yuasa batterier i. Så vidt jeg husker er de i øvrigt lavet på den samme fabrik, blot står der noget andet på batteriet. Det er er vigtigt er, at det er forseglede bly-celle batterier, at spændingen er den rigtige, og at der er mindst lige så mange amperetimer som på de originale batterier.
mvh Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
gunbox Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg bestilte batterierne var de på råd fra en anden, der også skulle skifte batterier. Er ret sikker på at specifikationerne var præcis de samme. Der er dog gået 4 års tid vil jeg gætte på, så det lyder plausibelt at jeg må skifte dem.
Død og kritte - jeg er dårlig til at lodde så jeg tør næsten ikke åbne og se hvor grimt jeg gjorde det dengang
Tak for jeres svar forresten... __________________ Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
gunbox skrev:
Da jeg bestilte batterierne var de på råd fra en anden, der også skulle skifte batterier. Er ret sikker på at specifikationerne var præcis de samme. Der er dog gået 4 års tid vil jeg gætte på, så det lyder plausibelt at jeg må skifte dem.
Død og kritte - jeg er dårlig til at lodde så jeg tør næsten ikke åbne og se hvor grimt jeg gjorde det dengang
Tak for jeres svar forresten... |
|
|
De siger ca 4-5 års leve tid så det kan godt være dine batterier.. prøv at skift dem... de er jo ikk så dyrer!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |

Brokkehoved KSB
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jo det er faktisk meget vigtigt at det er det samme batt. der bruges, og det er panasonnic Holfi bruger da de holder længst og er mest stabile. I en Cd skulle batt. holde helt op til 10 år, mens dem i Pabu samt effekt kun holder i 4-5 år.
M.V.H. Guffi
|
| Til top |
|
| |
gunbox Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok...nogen der kender et godt sted at købe batterierne over nettet?
__________________ Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
|
| Til top |
|
| |

Brokkehoved KSB
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om det stadig findes men prøv Århus radiolager ellers søg under Panasonnic batterier
M.V.H. Guffi
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|