Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Støj fra SATA II Raid controller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pollyanna
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Hej så har jeg endeligt bygget en htpc men har dog nogle problemer. systemet består af:

Core2Duo E8200, ASRock 4COREDUAL-SATA2 R2.0, LGA 775, SilverStone LC16B-MR, 2 GB Corsair Twin RAM, Audiotrak Prodigy 7.1 HiFi, Soundcard og et ATI Radeon 1950 Pro (AGP)

Det hele kører fint pånær når jeg afspiller film eller musik fra harddiskene som er sat på en Sata II Raid controller. Når jeg afspiller film fra onboard sata så kører det fint. Jeg har et optisk toslink kabel fra lydkortet som går op i min Denon Receiver. Jeg har flyttet selve de to pci enheder længst væk fra hinanden for netop at undgå støj. Jeg har ikke rigtig oplevet det før og ville være glad hvis der er en derude som har erfaringer med at løse sådan et problem. Sata controlleren er en SCIO-SATA2-4P. Det skal også lige nævnes at der er ingen performance problmer fra controlleren når jeg overfører filer, det er som sagt kun når jeg afspiller fra diske som sidder på denne at lyden hakker og signalet kommer ikke ordentlig igennem da der er et eller andet som forstyrrer (strøm støj??)

På forhånd tak.

Michael

Til top Vis pollyanna's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pollyanna

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Lydkort og raid controller deler sandsynligvis interrupt (irq).

Det kan du checke i Windows Device Manager.

Hvis det er tilfældet kan du prøve at flytte lydkort til en anden PCI slot (se evt. i manualen under shared irq eller lign). Undgå at få lydkort på samme irq som netkort.
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

pollyanna
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Hej og tak for svar, jeg har simpelhen besluttet mig pille den ud i første omgang. Hvis jeg får brug for den, så vil jeg helt sikkert prøve at flytte lydkortet og så håbe på at de ikke kommer til at bruge samme irq. 1000 tak for svaret
Til top Vis pollyanna's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pollyanna

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes