Forfatter |
|
Pingo1987 Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 118
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er godt og grundigt på udkig efter et nyt tv. Arbejder til daglig i et IT-varehus, hvor vi har Samsung 40" LE40F86BD til 16.999,- men har hun set det hos TapeConnection til 9988,- men der er det bare parallelimporteret.
Mit spørgsmål er så... Er der nogen som har erfaringer med TapeConnection og parallelimporterede LCD-tv? Har snakket med nogle stykker som alle siger noget forskelligt. TapeConnection sagde, at der ikke var nogen forskel ud over at der ikke var dansk manual/menu med TV'et. En anden jeg har snakket med som er "gammel" Merlin-chef, siger at der er stor forskel på billedkvaliteten og panelerne. En anden Merlin-mand jeg har snakket med (gammel kollega), sagde det samme som TapeConnection, at der ikke var forskel ud over manual og menu ikke var på dansk, og at jeg roligt kunne købe tv'et hos TapeConnection.
Hvad er Jeres bud? HELP HELP HELP!  __________________ 40" Samsung UE407705
Harman/Kardon AVR-355
Samsung BD-P3600
Yamaha NS-125F, NS-C125, NS-M125
|
Til top |
|
|
Peter.C Forum Bruger


Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pingo
Jeg har selv købt mit Panasonic plasma hos TC og ville sikkert gøre det igen hvis det blev aktuelt.
Jeg vil påstå at om du købet et Samsung hos en officiel dansk forhandler eller et parallel importeret så der der samme billede kvalitet. Produkterne er ens hvad det angår. Det kan vist nok være forskel med firmware og de sprog de understøtter, men jeg er ikke sikker.
Mit Panasonic kom både med dansk manual og dansk som menusprog.
__________________ Hilsen Peter
|
Til top |
|
|
Pingo1987 Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 118
|
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. En positiv kommentar til mit behov. Er der flere som har erfaringer med parallelimport?
__________________ 40" Samsung UE407705
Harman/Kardon AVR-355
Samsung BD-P3600
Yamaha NS-125F, NS-C125, NS-M125
|
Til top |
|
|
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Der er stor forskæl
http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/pdf/forskellen_t v_dk.pdf
læs lige dette fra samsung, det er et tv som er lavet til norden XEE
Hvis det ikke er xee model, så vil samsung i norden, ikke have noget med det at gøre, hvis det skal til rep, det vil ellers være tc som står 100%for det,
Så der er en fordel at købe et tv som ikke er parellelt impotert.
|
Til top |
|
|
abel Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligemeget hvad Samsung vil og ikke vil, så er det sælger der har ansvaret for at følge lovgivningen med 1/2 års garanti, og 2 års reklamationsret.
Men det betyder noget for dig som kunde om det skal sendes til en lokal reperatør og fixes på 3-4 dage, eller det skal på en 2 måneders
jordomsejling.
__________________ /Abel
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum


Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan vælge denne betragtning: Man skal her betale den danske Samsung importør en pæn merpris i butikken, og det for at sikre sig muligheden for at få en vare repareret herhjemme. Bliver en parallelimporteret vare defekt under garantiperioden, så er det forhandlerens problem at finde et værksted, men når garantien udløber er det kunden der står med dette problem.
Så spørgsmålet er om du vil "premiere" importøren for at købe hans vare. Personligt ville jeg vælge et mærke fra en anden producent, da jeg ikke ønsker at betale en importør for hans "misbrug" af monopolet. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Pingo1987 Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 118
|
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
greve Forum Bruger


Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt reparationshalløjet, der er "inkluderet" ved køb af en nordisk Samsung-model, kan man måske leve uden, men der er en lille ting i Samsung Nordic's garanti, som det kan være en ide at betale for i nogle situationer - deres nultolerence mod pixelfejl. Der er nok ikke noget som pixelfejl, der kan gøre en utilfreds med købet af en LCD skærm, og med en parallelimporteret skærm gælder nok en mere "normal" garanti, hvor et hvis antal pixelfejl ikke udløser nogen garantireparation eller ombytning. Så hvis du ikke har mulighed for at checke eksakt den skærm du får med hjem før du køber, så er Samsung Nordic's garanti måske en god ide. Jeg hælder dog også til at støtte Chr. R.'s synspunkt, simpelthen at vælge et andet mærke - jeg hader monopolistiske tilstande...
__________________ greve's bio-i-stuen
|
Til top |
|
|
Gummimand Forum Bruger


Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville bare sige at jeg har et samsung 32" som jeg har købt i tyskland. Mine menu er på dansk, og jeg er glad for mit. Jeg kunne godt have fundet på at købe mit hos tc, men falt over et da jeg var i tyskland. Vis du køber over nettede så har du jo 14 returret til at levre dit tv tilbage til forhandleren.
|
Til top |
|
|