Forfatter |
|
Ellegaard Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 40
|
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte i fredags et SCART-til-component kabel gennem av-cables.dk for at kunne slutte en DVD-afspiller til min projektor. Der er hul igennem til forstærkeren, men projektoren (Mitsubishi HC1500) viser til min store frustration NO SIGNAL - og jo, inputtet er sat til component på projektoren. Composite-forbindelsen derimod virker udmærket, også hvis jeg kører det fra SCART-outputtet gennem en adapter over til projektoren.
Er det kablet der er noget galt med? Eller har jeg overset ét eller andet? Jeg vil helst bruge composite-forbindelsen da jeg har læst mig til det giver det bedste billedresultat.
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellegaard skrev:
Jeg købte i fredags et SCART-til-component kabel gennem av-cables.dk for at kunne slutte en DVD-afspiller til min projektor. Der er hul igennem til forstærkeren, men projektoren (Mitsubishi HC1500) viser til min store frustration NO SIGNAL - og jo, inputtet er sat til component på projektoren. Composite-forbindelsen derimod virker udmærket, også hvis jeg kører det fra SCART-outputtet gennem en adapter over til projektoren.
Er det kablet der er noget galt med? Eller har jeg overset ét eller andet? Jeg vil helst bruge composite-forbindelsen da jeg har læst mig til det giver det bedste billedresultat.
|
|
|
For at det skal virke, skal din DVD afspiller kunne sende et component signal ud via scart stikket. Det er meget få DVD afspillere der kan dette, så det er højst sansynligt det der er problemet. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
Ellegaard Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm! Det vidste jeg ikke - men det var da noget pis. Normalt kan DVD-afspillere altså godt sende composite-signaler ud gennem SCART-stikket, men ikke component?
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellegaard skrev:
Hmm! Det vidste jeg ikke - men det var da noget pis. Normalt kan DVD-afspillere altså godt sende composite-signaler ud gennem SCART-stikket, men ikke component? |
|
|
Ja, sådan forholder det sig  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
andebio Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 101
|
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
men har du ikke muligheder for at tjekke kablet på anden måde. Har nemlig fået 2 s-vhs kabler derfra - den ene duede ikke fra starten, og den anden duede ikke efter 1mdr...
__________________ mvh
Anders V
|
Til top |
|
|
Ellegaard Forum Bruger

|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
andebio skrev:
men har du ikke muligheder for at tjekke kablet på anden måde. Har nemlig fået 2 s-vhs kabler derfra - den ene duede ikke fra starten, og den anden duede ikke efter 1mdr... |
|
|
Næh, jeg kan ikke lige komme på hvordan det skulle være. Hvis SCART-til-component kun virker på et minimalt antal DVD-afspillere, så er jeg rimelig lost. Har førhen købt et HDMI og coaxial kabel derfra der begge fungerer glimrende. Alt andet lige er det sgu et irritationsmoment at købe et kabel der ikke fungerer. Jeg købte kablet for at kunne afspille DVDer i den dertil tiltænkte opløsning; med et composite kabel bliver kvaliteten så tilpas grynet at man næsten lige så godt kan afspille i DivX-format. En lille advarselsnote ved købsannoncen havde måske ikke været helt ved siden af; nu sidder jeg med et ubrugeligt kabel, og skal jeg returnere det går de samlede forsendelsesomkostninger nogenlunde op i købet af selve kablet. Ikke at det ruinerer min privatøkonomi, men den slags små fejlkøb kan man ikke undgå at ærge sig lidt over!
|
Til top |
|
|
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skulle I prøve måtte fjerne metalskinnen fra et SCART kabel, fordi samme "hindrer" stifterne i komme i indgreb (de 20 strittende Ben). Og selv hvis man købte et bedre kvalitet ville samme alligevel ikke kunne nå Ind! [endnu mere nøjagtigt specificeret].  __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|