Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 05:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Component - er kablet kaput? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ellegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Jeg købte i fredags et SCART-til-component kabel gennem av-cables.dk for at kunne slutte en DVD-afspiller til min projektor. Der er hul igennem til forstærkeren, men projektoren (Mitsubishi HC1500) viser til min store frustration NO SIGNAL - og jo, inputtet er sat til component på projektoren. Composite-forbindelsen derimod virker udmærket, også hvis jeg kører det fra SCART-outputtet gennem en adapter over til projektoren.

Er det kablet der er noget galt med? Eller har jeg overset ét eller andet? Jeg vil helst bruge composite-forbindelsen da jeg har læst mig til det giver det bedste billedresultat.
Til top Vis Ellegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ellegaard Besøg Ellegaard's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Ellegaard skrev:
Jeg købte i fredags et SCART-til-component kabel gennem av-cables.dk for at kunne slutte en DVD-afspiller til min projektor. Der er hul igennem til forstærkeren, men projektoren (Mitsubishi HC1500) viser til min store frustration NO SIGNAL - og jo, inputtet er sat til component på projektoren. Composite-forbindelsen derimod virker udmærket, også hvis jeg kører det fra SCART-outputtet gennem en adapter over til projektoren.

Er det kablet der er noget galt med? Eller har jeg overset ét eller andet? Jeg vil helst bruge composite-forbindelsen da jeg har læst mig til det giver det bedste billedresultat.

For at det skal virke, skal din DVD afspiller kunne sende et component signal ud via scart stikket. Det er meget få DVD afspillere der kan dette, så det er højst sansynligt det der er problemet.

Ellegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Hmm! Det vidste jeg ikke - men det var da noget pis. Normalt kan DVD-afspillere altså godt sende composite-signaler ud gennem SCART-stikket, men ikke component?
Til top Vis Ellegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ellegaard Besøg Ellegaard's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Ellegaard skrev:
Hmm! Det vidste jeg ikke - men det var da noget pis. Normalt kan DVD-afspillere altså godt sende composite-signaler ud gennem SCART-stikket, men ikke component?

Ja, sådan forholder det sig

andebio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

men har du ikke muligheder for at tjekke kablet på anden måde. Har nemlig fået 2 s-vhs kabler derfra - den ene duede ikke fra starten, og den anden duede ikke efter 1mdr...

Ellegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2008 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

andebio skrev:
men har du ikke muligheder for at tjekke kablet på anden måde. Har nemlig fået 2 s-vhs kabler derfra - den ene duede ikke fra starten, og den anden duede ikke efter 1mdr...

Næh, jeg kan ikke lige komme på hvordan det skulle være. Hvis SCART-til-component kun virker på et minimalt antal DVD-afspillere, så er jeg rimelig lost. Har førhen købt et HDMI og coaxial kabel derfra der begge fungerer glimrende.

Alt andet lige er det sgu et irritationsmoment at købe et kabel der ikke fungerer. Jeg købte kablet for at kunne afspille DVDer i den dertil tiltænkte opløsning; med et composite kabel bliver kvaliteten så tilpas grynet at man næsten lige så godt kan afspille i DivX-format. En lille advarselsnote ved købsannoncen havde måske ikke været helt ved siden af; nu sidder jeg med et ubrugeligt kabel, og skal jeg returnere det går de samlede forsendelsesomkostninger nogenlunde op i købet af selve kablet. Ikke at det ruinerer min privatøkonomi, men den slags små fejlkøb kan man ikke undgå at ærge sig lidt over!

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Så skulle I prøve måtte fjerne metalskinnen fra et SCART kabel, fordi samme "hindrer" stifterne i komme i indgreb (de 20 strittende Ben). Og selv hvis man købte et bedre kvalitet ville samme alligevel ikke kunne nå Ind! [endnu mere nøjagtigt specificeret]. 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes