Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Tilslutning af PC til reciever m. coaxial (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
inotic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 25 April 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Har lige fået et coaxial kabel ind af døren for at kunne tilslutte pc'en til anlægget for at få noget ordentlig lyd når der bla. skal høres musik.
Problemet er så bare at jeg ikke kan få pc'en til at registrere at at der er forbindelse igennem, da der står "unknown device or no signal".

Bundkortet i pc'en er et Asus Maximus Formula, hvilket har 1 stk. Coaxial out, men lydkortet jeg bruger er et Creative X-Fi Extreme Gamer, hvilket jo ikke i sig selv har en coaxial udgang, men burde det ikke kunne benytte sig at udgangen der sidder på bundkortet?
Vil det ændre noget hvis jeg fandt det lydkort frem der fuldte med til bundkortet?

Recieveren jeg bruger er en Onkyo TX-SR705, hvor jeg har sat coaxial kablet i Coaxial in:1, og indstillet i in/output settings at denne skal benyttes når recieveren sættes på VCR/DVR hvilket jeg så har sat den på.

Har læst lidt om Reclock, Asio4all og andre programmer der skal kunne give bedre lyd ved at gå uden om Windows XPs Kmixer, men synes ikke jeg burde begynde at pille ved dette før det er lykkedes mig at få lyden sendt gennem recieveren overhovedet.

Nogen forslag til hvad jeg kan gøre / gør forkert osv.

På forhånd tak.
Til top Vis inotic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af inotic

tokri
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 April 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Hej

Normalt er det sådan, at hvis du bruger et adonkort (her dit Creative X-Fi Extreme) så er onboard lydkortet deaktiveret og den nævnte coaxial udgang er formodentlig kun brugbar i forbindelse med onboardlydkortet. Prøv lige at tjekke manuellen til dit bundkort, men jeg er næsten 100% sikker på at jeg har ret.

mvh.

tokri

Til top Vis tokri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tokri

inotic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Det må jeg prøve imorgen når jeg får tid, synes bare det virker underligt eftersom at der ikke er et direkte onboard lydkort eftersom at det også er til at tage ud.
billede her: lydkort + bundkort

tokri
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 April 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Har lige tjekket manuellen, men har ikke set det omtalte bundkort "live". Hvis der er en spdif-indgang på bundkortet eller lydkortet, så skal det formodentlig være i brug (ledning fra DVD-drev til spdif-indgang).

Til top Vis tokri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tokri

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 April 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

inotic skrev:

Har lige fået et coaxial kabel ind af døren for at kunne tilslutte pc'en til anlægget for at få noget ordentlig lyd når der bla. skal høres musik.Problemet er så bare at jeg ikke kan få pc'en til at registrere at at der er forbindelse igennem, da der står "unknown device or no signal".Bundkortet i pc'en er et Asus Maximus Formula, hvilket har 1 stk. Coaxial out, men lydkortet jeg bruger er et Creative X-Fi Extreme Gamer, hvilket jo ikke i sig selv har en coaxial udgang, men burde det ikke kunne benytte sig at udgangen der sidder på bundkortet?

Nej du kan ikke bruge dit X-Fi via udgangen på bundkortet.

Der er ikke noget i vejen for at have flere lydkort, f.eks. onboard + X-Fi på samme tid. Men for at bruge udgangen på bundkort skal du sætte Windows eller den applikation du bruger til at benytte onboard lydkortet. For at bruge X-Fi skal du sætte Windows eller applikationen til at bruge X-Fi med de udgange den nu har.

Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 April 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

X-fi har SPDIF, den sidder bare i et af minijack stikkene.

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 April 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

X-fi har mulighed for rigtig ASIO, så du skal ikke bruge ASIO4all.

inotic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Har nu fået sat det "onboard" lydkort i, og det virker nu med coaxial kablet, desværre synes jeg bare ikke umiddelbart jeg kan få BitPerfect til at fungere, selvom at jeg (synes jeg selv) har fuldt patriakten's guide omkring det til punkt og prikke så vidt muligt.
Har installeret ffdshow samt reclock og indstillet som der anbefales.

Til afspilning af lyd bruger jeg iTunes, ved ikke om det er der problemet ligger?

En anden ting er at på mit xfi lydkort er der 7 pins, hvorved der står spdif I/O, ses her . Ville der ikke være mulighed for at tilslutte dette med bundkort da der ligeledes sidder en spdif out (i højre hjørne.)
Vil dette muligt med det rigtige kabel, også benytte sig af coaxial udgangen på bundkortet og benytte xfi, eller hvordan?

EDIT: Prøvede lige at bruge windows mediaplayer, hvor den afspiller i 1 sekund og derefter får jeg blå skærm, tyder dog på at det virker deri eftersom at lyden virker anderledes.

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 April 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Det var da godt nok en strippet udgave af et x-fi lydkort!!
Hvorfor valgte du lige den udgave.?

inotic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2008 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

tja, så vidt jeg ved så er der ingen lydmæssig forskel på extreme gamer og extreme music, kortet er bare kommet til at fylde det halve eftersom at 'gamer' versionen først kom på markedet senere end 'music' versionen.

men. Er der nogen der har nogle ideer til hvad der går galt når jeg får blå skærm ved afspilning af lydfiler i windows mediaplayer?
Nogle gange fryser den med det samme, andre gange kan den afspille 1 sang og hvis man så skifter kommer der blå skærm. Det underlige er at jeg ikke kan skrue op og ned for sangen i mediaplayer, men det kan jeg godt via windows, så bitperfect virker vidst ikke helt som det skal?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes