Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 21:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Optimale indstillinger på 42PX80? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LarsGL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Så fik jeg endelig min skærm ind af døren her i går, og billedet er jo glimrende just out of the box! Men hvilke indstillinger kører folk med, der evt. kunne optimere billedet?

PS. Har allerede søgt på siden efter et lignende emne. Hvis et sådan skulle eksistere beklager jeg meget.

Mvh,

Lars

Til top Vis LarsGL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsGL

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Køb dig en kalibrerings dvd eller Spyder TV hvis ikke du vil betale Otto for en professionel ISF Kalibrering af dit tv...

Du kan ikke bare direkte kopiere andres indstillinger, da det kommer an på flere ting som f.eks. mængden af lys i rummet...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

LarsGL
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Ja, har overvejet en kalibrering, men synes næsten 3000,- er for voldssomt i forhold til TV'ets pris. Hvilke kalibrerings-DVD'er kan folk i så fald anbefale?

Mvh,

Lars 

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

LarsGL skrev:

Ja, har overvejet en kalibrering, men synes næsten 3000,- er for voldssomt i forhold til TV'ets pris. Hvilke kalibrerings-DVD'er kan folk i så fald anbefale?

Mvh,

Lars 

The one and only DVE - Digital Video Essentials.  Den skulle også gerne komme på Blu-Ray på et tidspunkt. Om der er nogle forskelle, skal jeg ikke kunne sige.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Jannick skrev:
The one and only DVE - Digital Video Essentials.  Den skulle også gerne komme på Blu-Ray på et tidspunkt. Om der er nogle forskelle, skal jeg ikke kunne sige.

DVE HD Basics udkommer officielt på tirsdag. Jeg har lige fået den første stak, og har set en del af den. Hvis man har en blu-ray afspiller, skal man afgjort købe denne frem for den almindelige DVE. Der er en del gode guldkorn ind imellem. Og menusystemet er forbedret dramatisk... Jeg har ikke prøvet den på andet end PS3, men på PS3 er navigeringen ret hurtig.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

LarsGL skrev:

Mvh,

Lars 

Jeg mener at denne gratis skive som du selv kan brænde, er langt bedre end Digital Video Essentials:

http://www.homecinema-fr.com/colorimetre/index_en.php

Det er også muligt at hente et gratis image til brænding af test skive til Blu-Ray:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=948496

På websiden i det øverste link, kan du også downloade et gratis kalibreringsprogram til brug med et Spyder2 colormeter. Spyder2 kan købes i Tyskland til omkring Kr. 500,-

LarsGL
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Jeg trækker lige denne frem igen.

Angående PX80. Jeg har bemærket, at TV'et lyder meget mærkeligt når man tænder det. Det er min første fladskærm, så det kan sagtens være det er normalt. Men det er en sær 'klikkende' lyd som lyder ret forkert. Oplever andre PX80-ejere det samme?

Leise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Jep. Gør mit også. Sådan ca. en 4 hurtige klik eller så, ikke?

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Jep. Mit klikker også. Var lidt nervøs første gang, da jeg havde læst den tråd med den knuste inderskærm hos en anden PX80 ejer
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Mit klikker også, dog er det et PX70

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Ok, sådan her har jeg personligt indstillet mit 42" PX80 indtilvidere:

Vælg billedprofil(f.eks. normal/eller biograf)
Kontrast        &nbs p;         = Blev sat ned lige indtil underteksterne ikke "skinnede kraftigt/flød ud" ca. omkring 35% i mit tilfælde.
Farvetemp        &nb sp;     = Normal(den der kommer tættest 6500k)
Farvestyring          ;           ;    = Fra (ellers vælges "vivid" automatisk, som jeg syntes gør billedet mere udvasket/kunstigt)
P-NR(Picture-NoiseReduction) = Fra (mener ikke den bør bruges på andet end måske lige analog tv)

Iøvrigt bemærkede jeg at der var forringelse i billedkvalitet ved valg af SCART RGB da jeg skiftede over fra S-vhs(som DVD'en tilfældigvis stod på...lige indtil jeg slog P-NR fra(mener jeg det var). Så det tip er hermed givet videre...

Ja, og husk disse nævnte billed indstillinger skal gentages for alle dine kilder(scart/antenne stik osv.) og billedprofiler. Ellers bruges standard indstillingerne!

Er ret så tilfreds med mit TV indtil videre og har umiddelbar ingen problemer med at anbefale et køb!   

PS: Ja, mit TV "klikker" også et par gange når det tænder. Vil tro det er ganske normalt og at det du hører er TV'ets indgangs relæ'er du kan høre(tv'et "scanner" hvilket kilder du har tilsluttet tv'et når du tænder).

Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes