Forfatter |
|
LarsGL Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Så fik jeg endelig min skærm ind af døren her i går, og billedet er jo glimrende just out of the box! Men hvilke indstillinger kører folk med, der evt. kunne optimere billedet?
PS. Har allerede søgt på siden efter et lignende emne. Hvis et sådan skulle eksistere beklager jeg meget.
Mvh,
Lars
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb dig en kalibrerings dvd eller Spyder TV hvis ikke du vil betale Otto for en professionel ISF Kalibrering af dit tv...
Du kan ikke bare direkte kopiere andres indstillinger, da det kommer an på flere ting som f.eks. mængden af lys i rummet...
|
Til top |
|
|
LarsGL Forum Bruger

|
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, har overvejet en kalibrering, men synes næsten 3000,- er for voldssomt i forhold til TV'ets pris. Hvilke kalibrerings-DVD'er kan folk i så fald anbefale?
Mvh,
Lars
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsGL skrev:
Ja, har overvejet en kalibrering, men synes næsten 3000,- er for voldssomt i forhold til TV'ets pris. Hvilke kalibrerings-DVD'er kan folk i så fald anbefale?
Mvh,
Lars
|
|
|
The one and only DVE - Digital Video Essentials. Den skulle også gerne komme på Blu-Ray på et tidspunkt. Om der er nogle forskelle, skal jeg ikke kunne sige.

__________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
The one and only DVE - Digital Video Essentials. Den skulle også gerne komme på Blu-Ray på et tidspunkt. Om der er nogle forskelle, skal jeg ikke kunne sige. |
|
|
DVE HD Basics udkommer officielt på tirsdag. Jeg har lige fået den første stak, og har set en del af den. Hvis man har en blu-ray afspiller, skal man afgjort købe denne frem for den almindelige DVE. Der er en del gode guldkorn ind imellem. Og menusystemet er forbedret dramatisk... Jeg har ikke prøvet den på andet end PS3, men på PS3 er navigeringen ret hurtig. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsGL skrev:
Mvh,
Lars
|
|
|
Jeg mener at denne gratis skive som du selv kan brænde, er langt bedre end Digital Video Essentials:
http://www.homecinema-fr.com/colorimetre/index_en.php
Det er også muligt at hente et gratis image til brænding af test skive til Blu-Ray:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=948496
På websiden i det øverste link, kan du også downloade et gratis kalibreringsprogram til brug med et Spyder2 colormeter. Spyder2 kan købes i Tyskland til omkring Kr. 500,- __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
LarsGL Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg trækker lige denne frem igen.
Angående PX80. Jeg har bemærket, at TV'et lyder meget mærkeligt når man tænder det. Det er min første fladskærm, så det kan sagtens være det er normalt. Men det er en sær 'klikkende' lyd som lyder ret forkert. Oplever andre PX80-ejere det samme?
|
Til top |
|
|
Leise Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep. Gør mit også. Sådan ca. en 4 hurtige klik eller så, ikke?
__________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep. Mit klikker også. Var lidt nervøs første gang, da jeg havde læst den tråd med den knuste inderskærm hos en anden PX80 ejer
|
Til top |
|
|
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit klikker også, dog er det et PX70
__________________ Mmmm VTEC!
|
Til top |
|
|
Mr.DJ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, sådan her har jeg personligt indstillet mit 42" PX80 indtilvidere:
Vælg billedprofil(f.eks. normal/eller biograf)
Kontrast &nbs p; = Blev sat ned lige indtil underteksterne ikke "skinnede kraftigt/flød ud" ca. omkring 35% i mit tilfælde.
Farvetemp &nb sp; = Normal(den der kommer tættest 6500k)
Farvestyring   ;   ; = Fra (ellers vælges "vivid" automatisk, som jeg syntes gør billedet mere udvasket/kunstigt)
P-NR(Picture-NoiseReduction) = Fra (mener ikke den bør bruges på andet end måske lige analog tv)
Iøvrigt bemærkede jeg at der var forringelse i billedkvalitet ved valg af SCART RGB da jeg skiftede over fra S-vhs(som DVD'en tilfældigvis stod på...lige indtil jeg slog P-NR fra(mener jeg det var). Så det tip er hermed givet videre...
Ja, og husk disse nævnte billed indstillinger skal gentages for alle dine kilder(scart/antenne stik osv.) og billedprofiler. Ellers bruges standard indstillingerne!
Er ret så tilfreds med mit TV indtil videre og har umiddelbar ingen problemer med at anbefale et køb!
PS: Ja, mit TV "klikker" også et par gange når det tænder. Vil tro det er ganske normalt og at det du hører er TV'ets indgangs relæ'er du kan høre(tv'et "scanner" hvilket kilder du har tilsluttet tv'et når du tænder).
|
Til top |
|
|