Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 22:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør til hjemmebiografen
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør til hjemmebiografen
Emne Emne: Universal fjernbetjening? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
paco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Har tænkt på at købe en universal fjernbetjening, så jeg kan have alt i en :)

Har kigget lidt på Logitech Harmony One & Harman Kardon T30...

Nogen som kender til dem, eller evt andre?

Perls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Harmony one er super, i starten synes jeg den var lidt tam men man vender sig til den. Setup er super nemt måske for nemt kunne måske godt være lidt mere advanceret. HK'en kender jeg ikke så der får du ingen kommentare.
Til top Vis Perls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Perls

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem
Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Til top Vis tossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tossi

Perls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejede at købe en 970er eller noget i den stil men jeg har en gamle 930er tro jeg den hedder og jeg får aldrig rigtigt tid til at sætte den op. Det ser dog noget lettere ud på du små modeller fra Philips.
Til top Vis Perls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Perls

Soffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2004
Lokalitet: København
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Hifi-klubben har lige sat deres Sunwave 3000 ned til 399 kr og syntes selv det er et rigtig godt køb til pengene:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/fjernbetjening /sunwave_src3000_fjernbetjening_sort.htm
Til top Vis Soffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soffe

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft mange fra den største pronto til de klodsede modeller af Logitech. Jeg er ikke i tvivl om Logitech 785 er den bedste jeg har haft, samtitidg er den på størrelse med en "normal" remote.

http://www.logitech.com/index.cfm/remotes/universal_remotes/ devices/370&cl=dk,da

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Perls skrev:
Harmony one er super, i starten synes jeg den var lidt tam men man vender sig til den. Setup er super nemt måske for nemt kunne måske godt være lidt mere advanceret. HK'en kender jeg ikke så der får du ingen kommentare.

Harmony opsætningen er mere avanceret end den lige ser ud til på overfladen, men er desværre lettere kaotisk opbygget. Jeg vil påstå at har man først prøvet en ordentligt opsat Harmony, så går man aldrig tilbage til en "traditionel" universal-fjernbetjening. Der er en verden til forskel på at have en almindelig makro-styret fjernbetjening, og en egentligt aktivitets-styret fjernbetjening som Harmony.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme at jeg ikke er imponeret over logitech overhovedet. Har nu haft en Harmony 885 remote i et års tid, men den bliver ikke brugt. Har man bare lidt eksotisk udstyr(og det behøver det ikke engang at være) så virker det klodset og buggy at betjene.

Laderen er noget hø, der har dårlig kontakt til kontaktsættet på remoten, men batteri-tiden er tilgengæld god, når den endelig er ladet op.

Programmeringen via websitet er langsomt, og rodet opbygget.

Om de nyere Logitech remotes er bedre vides ikke, jeg har ikke mod til at opleve noget lignende igen.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 24 Marts 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Jeg må indrømme at jeg ikke er imponeret over logitech overhovedet. Har nu haft en Harmony 885 remote i et års tid, men den bliver ikke brugt. Har man bare lidt eksotisk udstyr(og det behøver det ikke engang at være) så virker det klodset og buggy at betjene.

Ikke for at modsige dig, men kan du give nogle eksempler? Jeg har oplevet produkter der ikke lige spiller ved første øjekast, men som hvis man tænker sig lidt om sagtens kan bringes til at fungere. Jeg har programmeret flere Harmony'er i hvad jeg vil kalde ganske avancerede systemer (op til fire afspillere/optagere, eksterne scalere, to parabol-modtagere, både fladskærm og projektor...) Det kræver lige at man klør sig lidt i nakken, men efter endt programmering og lidt efterfølgende tilretning af småting, fungerer systemerne som ønsket. Måske har jeg bare været heldig med de benyttede apparater, who knows?

Sjoenne skrev:
Programmeringen via websitet er langsomt, og rodet opbygget. 

Det er jeg til gengæld helt enig med dig i.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Sjoenne skrev:

Ikke for at modsige dig, men kan du give nogle eksempler? Jeg har oplevet produkter der ikke lige spiller ved første øjekast, men som hvis man tænker sig lidt om sagtens kan bringes til at fungere. Jeg har programmeret flere Harmony'er i hvad jeg vil kalde ganske avancerede systemer (op til fire afspillere/optagere, eksterne scalere, to parabol-modtagere, både fladskærm og projektor...) Det kræver lige at man klør sig lidt i nakken, men efter endt programmering og lidt efterfølgende tilretning af småting, fungerer systemerne som ønsket. Måske har jeg bare været heldig med de benyttede apparater, who knows?

Da jeg havde mit Mark Levinson setup havde jeg absolut ingen gavn af "activities". On/Off funktioner på Mark Levinson er lidt specielle(uden at det er umuligt at lave remote til- har prøvet dette før med Crestron med fint resultat), så det resulterede i at det alligevel skulle tændes/standby manuelt. Ved overgang fra en aktivitet til en anden, låste remoten op, da den lige skulle sende 30sek ON signal til hele ML systemet. Dette kunne ikke fjernes, selvom man valgte at den ikke skulle sende standby kommandoer.
Lærefunktionen virkede heller ikke særligt velfungerende. Til DAC input valg, skulle Harmonyen lære IR kommando fra min DAC, efter 30-40 forsøg fik den fat i noget af koden, og funktionen virkede 20% af tiden.

Det er hvad jeg lige erindrer fra det setup.

Senest har jeg forsøgt at benytte den til en Krell KAV-400xi, Proceed DAP og TEAC vrds-25x som transport.
Volumen regulering virkede nogenlunde, med tendens til at sende dobbeltkommandoer ved enkeltklik på volumen op feks.
Input valg på Proceed DAC'en har jeg igen opgivet, da remoten er meget sløv til at lære IR kommandoer fra andre apparater. Teac CD'en fungerede faktisk rigtig godt, bortset fra muligheden for at vælge de digitale indgange i den. Igen kunne man lære disse kommandoer over i Harmony'en, men sådan en portion tålmodighed har jeg ikke.

Det er muligt at jeg bare har været ekstremt uheldig med denne remote.

Men nu vil jeg da lytte med i denne tråd, for at få lidt input til min måske kommende remote.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 24 Marts 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

OK, tak for inputtene. Jeg vil så påstå at man som regel løber ind i meget af det samme med andre billigere fjernbetjeninger. Oftest vil den slags systemer kun fungere på fjernbetjeninger hvor du har direkte adgang til hex-koder, såsom Crestron, Philips Pronto osv.

Et uddybende spørgsmål: Havde du fat i Logitech's support vedrørende dine issues?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes