Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 13:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: benq w5000 erfaringer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hvad siger du til den sag? sammenligninger?

Hvad fik du din til?

Hvad dur ellers :)?

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Gad også godt høre mere om den projektor. For den kan da købes til rimelige penge......

Er der nogle derude der ejer sådan en??

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Ahhh...... Har lige set lidt nærmere på den, den kan ikke vise 1080P/24 signaler. Så den er desværre streget ud af min liste.

Men der jo også W9000, W10000 og W20000 i den lidt dyrere ende, kunne være man lige skulle tage et kig på dem også.

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:
Har lige set lidt nærmere på den, den kan ikke vise 1080P/24 signaler. Så den er desværre streget ud af min liste.]

Hvor ser du dét? Det mente jeg ellers, at den kunne.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

http://www.benq.com/products/Projector/?product=1241&pag e=specifications

Og på Projector centralen, står der heller ikke noget derom

http://www.projectorcentral.com/BenQ-W5000.htm

Først når vi bevæger os hen mod storebroderen W9000 nævner BENQ noget om de 24fps

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Dief skrev:
Har lige set lidt nærmere på den, den kan ikke vise 1080P/24 signaler. Så den er desværre streget ud af min liste.]

Hvor ser du dét? Det mente jeg ellers, at den kunne.

Hvis du finder ud af at den skulle kunne, så giv lige en melding.

Snippermanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Nu er 24fps jo ikke den hellige gral inden for projektorer. Fatter simpelthen ikke at man kan fravælge en projekter på det punkt alene.

Med hensyn til W5000, så var den released med en softwarefejl, hvor 24fps blev konverteret til 60fps. Den fejl er nu rettet og den viser derfor 24fps korrekt. For en sikkerheds skyld bør man dog vælge en afspiller som kan tvinge output til 24fps, som f.eks. PS3.
Til top Vis Snippermanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snippermanden

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Snippermanden skrev:
Nu er 24fps jo ikke den hellige gral inden for projektorer. Fatter simpelthen ikke at man kan fravælge en projekter på det punkt alene.

Med hensyn til W5000, så var den released med en softwarefejl, hvor 24fps blev konverteret til 60fps. Den fejl er nu rettet og den viser derfor 24fps korrekt. For en sikkerheds skyld bør man dog vælge en afspiller som kan tvinge output til 24fps, som f.eks. PS3.

Jeg synes da det er ret relevant at den kan tage 24fps signaler, det hakker ellers sådan, når man ser blu-ray film. Og det er jo ikke nok at tvinge en afspillers output til 24fps, projektoren skal jo kunne modtage signalet.

Men vil det sige at den understøtter/afspiller 24fps, for det forstår jeg ud fra dit udsagn, og i så fald, hvor har du det fra?? Er der evt. et link??

Mvh Dief

Snippermanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg tæt på at ville vædde en måneds husleje på at du ikke kan skelne mellem 24fps native og 3:2 pulldown. Desuden kunne man jo købe en HTPC og stadig have sparet en grum bunke penge i forhold til en anden projekter med bare tilnærmelsesvis samme billedkvalitet.
W5000 har et alvorligt problem og det er digital støj i billedet. Har selv set det ved en demo, og ville ikke kunne leve med det. Derfor har jeg købt en BenQ W10000 - iøvrigt til samme pris som en W5000, og er overordentligt fornøjet. Der går rygter om at seneste firmware 1.08 også skulle have addresseret en del af det problem.

BenQ W5000 understøtter 24fps med nyere firmware http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=957897&p age=20 og http://www.projectorreviews.com/blog/2008/02/23/projectors-u nder-review-benq-w5000-impressive/
Til top Vis Snippermanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snippermanden

waf!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Heysa

jeg har en w5000 og er ganske tilfreds- og den viser 24p uden problemer

Mvh Waf!

Til top Vis waf!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af waf!

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Snippermanden skrev:
Nu er jeg tæt på at ville vædde en måneds husleje på at du ikke kan skelne mellem 24fps native og 3:2 pulldown.

Det væddemål ville jeg nødigt indgå! Efter HD DVD og Blu-ray kom frem, som bekendt kører ved 60Hz, så var der mange af dem der var vant til PAL dvd-film, som klagede over det vi kender som judder.

Jeg skal helt sikkert også have en projektor der understøtter 24 fps. Det er bare en af de ting der skal være der i dag.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2008 kl. 02:31 | IP-adresse registreret  

Er helt enig med Naiera, kender også til judder, hvilket jeg ved kan undgåes hvis projektoren understøtter 24 fps og at afspilleren kan sende 24 fps. Kan godt være at 3:2 pulldown også kan gøre det godt med billedbehandlingen, men det har jeg aldrig set/hørt om. Så jeg satser nu også mere på 24 fps.

Men det lyder jo til, at den udemærket understøtter 24 fps, ifølge Waf, så det er da en god nyhed.

Bare sjovt det ikke står nogle steder i deres specs?? Står det nogle steder i din manual Waf??

Mvh

Dief

Da Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 06:37 | IP-adresse registreret  

Går ud fra, at du har set følgende:

Anmeldelse på Recorder

Til top Vis Da Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da Man

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:
Men der jo også W9000, W10000 og W20000 i den lidt dyrere ende, kunne være man lige skulle tage et kig på dem også.

De to første er udgået. Omend der måske stadig er enkelte på lager.

W5000 har erstatttet W9000
W20000 har erstattet W10000

/Lars

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes