Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 21:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD og HDD optagere
 HIFI4ALL Forum : DVD og HDD optagere
Emne Emne: Køb ikke Sony DVD afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er desværre ejer af en Sony RDR-HXD970, som man kan læse på en anden tråd i samme forum, har jeg haft problemer med at afspille double layer DVD' er i denne afspiller. Jeg har haft lavet flere double layer med forskelig kodning MPEG2, MPEG4, DiVX og andre, og ingen af disse går i min DVD afspiller.

Jeg har prøvet disse DVD i Sony PLaystation 2, en ældre Sony DVD afspiller, JVC DVD afspiller, en Samsung og en Phillips. I disse afspiller virker alle mine double layer DVD'er.

Jeg har gennem de sidste 4 uger haft Sony support på sagen, og den har været eskaleret, da man ikke har kunne finde en ordentlig svar. De har yderlige haft min DVD, så de kan afprøve dem selv. Problemet er åbebart på alle deres 870, 970og 1070 modeller.

Sony har meddelt mig at min bit rate er "way to high" 10080 kilo b. pr. sek. Det er for mig normal hastighed på DVD'er, men åbenbart ikke for Sony.

Min pointe er, køb ikke Sony DVD afspiller, da databehandlings tiden, åbenbart bliver langsommere med de nye modeller.

PS: Jeg vil gerne sælge min DVD afspiller :-)

Til top Vis Linhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Linhawk

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Linhawk skrev:

Jeg er desværre ejer af en Sony RDR-HXD970, som man kan læse på en anden tråd i samme forum, har jeg haft problemer med at afspille double layer DVD' er i denne afspiller. Jeg har haft lavet flere double layer med forskelig kodning MPEG2, MPEG4, DiVX og andre, og ingen af disse går i min DVD afspiller.

Jeg har prøvet disse DVD i Sony PLaystation 2, en ældre Sony DVD afspiller, JVC DVD afspiller, en Samsung og en Phillips. I disse afspiller virker alle mine double layer DVD'er.

Jeg har gennem de sidste 4 uger haft Sony support på sagen, og den har været eskaleret, da man ikke har kunne finde en ordentlig svar. De har yderlige haft min DVD, så de kan afprøve dem selv. Problemet er åbebart på alle deres 870, 970og 1070 modeller.

Sony har meddelt mig at min bit rate er "way to high" 10080 kilo b. pr. sek. Det er for mig normal hastighed på DVD'er, men åbenbart ikke for Sony.

Min pointe er, køb ikke Sony DVD afspiller, da databehandlings tiden, åbenbart bliver langsommere med de nye modeller.

'Din bitrate', lyder som noget hjemmebrændt, der ikke overholder normal standard for DVD ?

Hvad er årsagen til at du brænder med så høj en bitrate, og hvor stammer kildematerialet fra ?
Muligvis kan et andet mærke, indenfor det medie du brænder på, bedre læses af din afspiller ?
Det kunne jo tænkes at være læseproblemer, selvom Sony siger noget andet.

Når du har prøvet forskelligt materiale med forskellig bitrate, virker Sony's forklaring noget tynd.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Jeg køber altid PIO.

Har haft mange andre lige nu har jeg 5 forskelige.

Dem der ikke vil det jeg vil, tager min drenge endtil de bliver trætte af dem så smider vi dem ned på den lokale losser, så står der nogle der og tager dem.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Jeg brænder selv mine hjemmevidoer, og anvender Pinnacle ver. 10.8 til dette. Jeg kan ikke se at bit raten kan ændres, og hvad jeg kan læse i andre artikler på nettet, så er dette den hastighed man kan køre på DVD'er, se denne artikel http://www.hifi-musik.dk/?page=visartikel&id=211

Jeg anvender Verbatim DVD+r, så medier skulle der ikke være noget galt med. Det skal tilføjes at jeg også har lavet hjemmevidoer i single layer med samme hastighed (bitrate), og her er der ingen problemer. Den kloge vil så nok sige at det ikke bit raten som er problemet, men hvad nytter det, når det er Sonys svar. Og at de siger at de ikke kan hjælpe mig mere, hvis jeg ikke vil høre efter og sætte min bit rate ned

Jeg har afprøvet min double layer i en 870 også, og det er samme DVD afspiller som 970, bare med en større HDD, og der virker de heller ikke. Så jeg tror, med min ringe viden, at det er en produktions fejl på alle de nye modeller. Det underer mig også meget at jeg ikke har hørt at andre har samme problem.

Det som undrer mig mest er at de kan afspilles i "gamle" Sony produkter, og man så vælger fra Sonys side at sige at deres nye produkt ihverfald ikke fejler noget, det er sku for arrogant.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Når de kan afspilles i de gamle Sonymodeller, er det vist noget af en bommert Sony har lavet med de nye. 

Digital hjemmevideo er jo efterhånden hvermands eje, så det kommer da til at koste Sony nogle kunder.

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Prøv at anvende et andet program end Pinnacle (bare som en test).

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:

Prøv at anvende et andet program end Pinnacle (bare som en test).

Ja, det har jeg også tænk på at gøre, men det stiller mig hverken bedre eller dårligere bagefter. Hvis det meget usandsynlige skulle ske at Sony godt ville læse disse DVD'er, hvad skal/kan jeg så bruge det til? Og hvis de højst sandsynligt heller ikke vil virke i dette, ja hvad så?

Man kan diskutere om hvad fejlen er med disse produkter. Alfa omega er at Sony selv siger at bitraten er for høj. Der er nok nogen her som vil sige, så sæt dog den bit rate ned! Ja, men det kan Pinnacle ikke, og så vil jeg heller skifte min DVD afspiller ud end at skifte min software ud.

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Linhawk skrev:

'Din bitrate', lyder som noget hjemmebrændt, der ikke overholder normal standard for DVD ?

Hvad er årsagen til at du brænder med så høj en bitrate, og hvor stammer kildematerialet fra ?
Muligvis kan et andet mærke, indenfor det medie du brænder på, bedre læses af din afspiller ?
Det kunne jo tænkes at være læseproblemer, selvom Sony siger noget andet.

Når du har prøvet forskelligt materiale med forskellig bitrate, virker Sony's forklaring noget tynd.

Hvad mener du da er standard, når vi taler om både billed og lyd?

Jeg brænder med højst mulige bitrate, for at få den bedste kvalitet. Har prøvet med lavere bitrate, men det hjælper desværre heller ikke.

Jeg anvender Verbatim, som Sony sagtens kan håndtere, når det er single layer, og Verbatim er da kendt for at lave et udemærket produkt.

Sony forklaringer har gennem hele mit forløb med dem, virket både arogante og armatøragtige.

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 Marts 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Hvilken speed er Verbatim'erne på (nogle modeller har haft problemer med 8x)?

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Når de kan afspilles i de gamle Sonymodeller, er det vist noget af en bommert Sony har lavet med de nye. 

De nævnte Sony modeller er baseret på Pioneer teknik.

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:

Der står 2.4x, men igen hvorfor skulle mediet være et problem når de brændte DVD'er uden problemer kan afspilles i mange andre afspillere, selv gamle Sony DVD afspiller og Sony Play station 2

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Spencer skrev:

Håber ikke at Pioneer har samme fejl, jeg havde nemlig overvejet en Pioneer DVR-555H-S i stedet for min Sony, det passer også til mit Pio Plasma. Men inden jeg køber vil jeg selvfølgelig afprøve de 4 DVD jeg selv har lavet i Pioneers DVD afspiller. Er da meget spændt på om Pio vi afspille dem

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 Marts 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Linhawk skrev:
flpdk skrev:

Der står 2.4x, men igen hvorfor skulle mediet være et problem når de brændte DVD'er uden problemer kan afspilles i mange andre afspillere, selv gamle Sony DVD afspiller og Sony Play station 2

Godt spørgsmål som jeg ikke kan svare på, men min bror har haft dette problem. Har også læst på nettet, at andre har haft problemet. Men hvis det er 2.4x tror jeg ikke det er problemet.

Jeg tror nu stadig det er Pinnacle der laver ged i den.

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:
Linhawk skrev:
flpdk skrev:

Godt spørgsmål som jeg ikke kan svare på, men min bror har haft dette problem. Har også læst på nettet, at andre har haft problemet. Men hvis det er 2.4x tror jeg ikke det er problemet.

Jeg tror nu stadig det er Pinnacle der laver ged i den.

Jeg troede også i starten at det var Pinnacle, men eftersom at alle de DVD afspillere som jeg har prøvet DVD'er på, afspiller dem uden problemer, så tror jeg ikke på at det er Pinnacle. Ydermere ville jeg tro at hvis der bare var en lille sandsynlighed for at det var Pinnacle der skabte "fejlen", så ved jeg at Sony ville have givet anden part (her Pinnacle) skylden.

Nu har jeg købt Pinnacle og er godt tilfreds med det program, men kender du et freeware program, som kan lave DVD (dual layer), så jeg evt. kunne afprøve det, eller findes der er andet program som let kan kopiere mine DVD'er og ændre formatet, så din teori kunne afprøves.

Det skal siges at Sony har haft mine 4 hjemmebrændte DVD'er, og deres kommentar var jo blot, for høj bit rate. Sæt bit raten ned, var deres råd, men når jeg nedsætter bitraten og dermed forringet kvalitet, så kan de stadig ikke afspilles  

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 10 Marts 2008 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Linhawk skrev:

Jeg troede også i starten at det var Pinnacle, men eftersom at alle de DVD afspillere som jeg har prøvet DVD'er på, afspiller dem uden problemer, så tror jeg ikke på at det er Pinnacle. Ydermere ville jeg tro at hvis der bare var en lille sandsynlighed for at det var Pinnacle der skabte "fejlen", så ved jeg at Sony ville have givet anden part (her Pinnacle) skylden.

Nu har jeg købt Pinnacle og er godt tilfreds med det program, men kender du et freeware program, som kan lave DVD (dual layer), så jeg evt. kunne afprøve det, eller findes der er andet program som let kan kopiere mine DVD'er og ændre formatet, så din teori kunne afprøves.

Det skal siges at Sony har haft mine 4 hjemmebrændte DVD'er, og deres kommentar var jo blot, for høj bit rate. Sæt bit raten ned, var deres råd, men når jeg nedsætter bitraten og dermed forringet kvalitet, så kan de stadig ikke afspilles  

O.K. jeg var ikke opmærksom på det er dual-layer du bruger (min fejl). Problemet med 8x er for single-layer.

Kender ikke lige et freeware program til dual-layer, men skal nok sige til hvis jeg finder et.

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Spencer skrev:

Åbenbart ikke hele vejen igennem. Jeg har i dag været i Fona, og afprøvet mine DVD i en Pioneer afspiller, og her kunne mine DVD'er også afspilles. Men hvad nytter det, når Sony stadig påstår at det er mine DVD'er som kører med for høj bit rate.

Jeg har haft nedsat min bit rate, så de fyldte det halve af hvad de normalt gør, og Sony kan stadig ikke afspille dem. Jeg håber at Sony en dag åbner deres øjne, og finder ud af at de har sat et produkt på gaden, som bare ikke er i orden.

PS: Min DVD afspiller er stadig til salg, hvis nogen gider købe det bras....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes