Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 12:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Nye Blu-ray-afspillere fra Panasonic (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Panasonic lancerer Blu-ray-afspillere med understøttelse af Final Standard Profile og BD-live.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1795&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Det bliver en rigtig fed afspiller - tror jeg...

Det bliver i hvert fald min nye BDafspiller, med mindre der ikke kommer noget spændende i mellemtiden!...

Er der nogle der har hørt/læst noget om regionskoding?..

Om den er bundet til Reg 2, eller den også kan Reg 1 osv?..

mvh Zirio

Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 13. Feb 

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

JA TAK!

Bare den analoge lyddel er i orden.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Og så bliver DMP-BD50 til 5.500,- kr. til at betale, håber at der over nette komme meget længe ned i pris.

En sjove pris udvikling for Panasonic Blu-ray afspille, da DMP-BD10 kom frem koste den 13.000,- kr., da DMP-DB10A kom frem koste den 8000,- kr.
og nu DMP-BD50 til 5.500,-kr. det er da et pris falde der ville noget.

Det se også ud til at ny Blu-ray film komme til at koste det samme som DVD film
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Det se også ud til at ny Blu-ray film komme til at koste det samme som DVD film

Du er helt forkert på den, priserne vil kun stige og stige uden format-krig, ligesom med DVD

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Hehe, lige nu falder priserne på Blu-ray film

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1542&zoneid=5
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Citér:

Ekstramaterialet, som nu bliver tilgængeligt med de nye afspillere, er bl.a. en picture-in-picture funktion, der indeholder*:

• Udvidet kommentarspor: Instruktøren står direkte foran skærmen og forklarer og kommenterer ved at pege på skuespillerne og kulisserne imens.
  • Backstage Pass Function: Fjernbetjeningen kan bruges til at aktivere felter, der er koblet til forskellige personer og lokationer i filmen, som man gerne vil have flere baggrundsinformationer om.
  • Peek behind the Animation: Tegneseriefans har mulighed for sideløbende med handlingen at se skuespillerne, mens de lægger stemme til animationsfigurerne.
  • Audio mixing: Denne funktion giver seeren mulighed for at vælge niveauet mellem lydsporene på de to skærmvinduer.

BD50 understøtter derudover BD-live funktionen, der via en internetopkobling giver mulighed for download af ekstramateriale og interaktivitet.

Vor herre på lokum for en gang l**t og lagkage !!! Lir for pøblen, fis og blålys !!!

Var det ikke en ide at komme med noget brugbart som:

1. Flytbare undertekster og mulighed for forskellige tekst størrelser.

2. Vertikal stræk af billedet (anamorpich lens), når man har set hvad det kan gøre ved SD-DVD, så vil det med HD/BD materiale give et helt fantastisk billede .

Det andet, kan de stikke op hvor solen ikke skinner.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

levendemusik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Toshiba opgiver jo nu HD DVD, så Blu-Ray har vel nærmest vundet slaget, og så kan filmene måske blive lidt billigere igen, når der kun skal laves til et enkelt format.

Til top Vis levendemusik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af levendemusik

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

levendemusik skrev:
Toshiba opgiver jo nu HD DVD, så Blu-Ray har vel nærmest vundet slaget, og så kan filmene måske blive lidt billigere igen, når der kun skal laves til et enkelt format.

Eller også bliver de dyrere, nu hvor der (snart) ikke er nogen konkurrence på hjemme HD-film-markedet. Er det ikke sådan monopolistisk økonomi har det med at virke?

Bliver spændende at se, hvilken vej det går med filmpriserne...

Mvh Jonas

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:

Eller også bliver de dyrere, nu hvor der (snart) ikke er nogen konkurrence på hjemme HD-film-markedet. Er det ikke sådan monopolistisk økonomi har det med at virke?

Bliver spændende at se, hvilken vej det går med filmpriserne...

Mvh Jonas

Jeg forstår dig sådan set godt, men monopol kræver faktisk at folk er tvunget til at vælge produktet - det er ikke tilfældet her. Jeg har fx ikke købt hverken HDDVD eller Bluray, af to grunde

1 - jeg kan sagtens leve med DVD (med den prisforskel der idag er på DVD og HD)

2 - jeg vil være sikker på at købe det endelige format

Jeg vælger altså HD helt fra! Hvis man er HD producent vil man sikkert gerne øge sin markedsandel og de markedsandele kan kun komme fra DVD markedet. DVD priserne er jo faldet ret meget - nye film kommer til 178 i Bilka, Føtex, Brugsen mv. og gamle film fås i alt fra 4 for 100 og op til 100/ stk. til disse priser køber jeg en masse film og en del "nye" film venter jeg med at købe til de er faldet til 100,- det tager ofte ikke så lang tid.

Hvis jeg fik mulighed for at købe nye film (kun et format, på dansk med det hele - der er jo også nogle unger at tage hensyn til), ville jeg gerne betale mere for mine film - jeg ville sikkert værevillig til at genkøbe en del af min dvdsamling på HD, hvis jeg kunne få dem til en god pris (Stort set alle Disney og Pixar, harry potter, Ringenes Herre, Spider man mv.).

Sådan tror jeg mange har det... Derfor er BluRay ikke et monoplo - der skal lavere priser til for at få folk som mig over på HD. Jeg venter så bare på at priserne på HD-film falder - så ryger der en PS3 eller lign ind i hjemmebio'en.

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2008 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:

Du må gerne uddybe hvad du mener med monopolistisk? Monopolistik ligesom DVD markedet har været det?

Film studierne er jo ikke i konkurrence med formater de er i konkurrence med hinanden. Ligesom detailbutikkerne også er i konkurrence med hinanden.

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

JoeConsultant skrev:

Du må gerne uddybe hvad du mener med monopolistisk? Monopolistik ligesom DVD markedet har været det?

Film studierne er jo ikke i konkurrence med formater de er i konkurrence med hinanden. Ligesom detailbutikkerne også er i konkurrence med hinanden.

Det kommer jo lidt an på, hvordan du definerer markedet om man kan beskrive det som monopolistisk. Hvis du definerer markedet som "Film-markedet" er der naturligvis masser af substitutter for BluRay, eks Biograf, DVD, VHS (...), Internettet. Med denne definition af markedet er det naturligvis rigtigt, at man ikke er tvunget til at købe BluRay, da man jo bare kan gå i biffen eller købe en DVD.

Hvis du definerer det som "Markedet for HD-film til hjemmebrug" er der lige nu - i Danmark - ikke mange alternativer, hvorfor man vel kunne argumentere at der kan opstå en mopolistisk situation, da der indenfor overskuelig fremtid ikke vil være så mange alternativer til HD film til hjemmebrug - i Danmark. Det betyder, at man ikke vil kunne substituere sig væk fra BluRay, hvis man ønsker at se en HD-film i hjemmebiffen.

Den første situation er naturligvis den mest sandsynlige, da hr og fru Hansen vel i princippet er ligeglade med HD og alt muligt andet (ved ihvertfald mine forældre er). Her skal HD altså konkurrere mod eks DVD, hvorfor de kan blive tvunget til at sætte priserne ned. Denne situation er måske ikke vildt sandsynlig, da den vil vær drevet af film-nørderne (som mig selv), som der nok trods alt ikke er så mange af som Hr og Fru Hansen.

Men læg venligst mærke til, at jeg ikke kommer med nogen værdiladet mening om det er godt eller dårligt. Jeg siger bare, at der kunne opstå en situation, hvor det ikke giver mening for BluRay producenterne at nedsætte priserne på deres film.

Mvh Jonas

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Blu-ray er nu i samme situation som DVD, og DVD bliver da ikke betegnet som monopolistisk.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

Film studierne er jo ikke i konkurrence med formater de er i konkurrence med hinanden.

Disney er da ikke i konkurrence med andre end Disney.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:
Iron Man skrev:

Film studierne er jo ikke i konkurrence med formater de er i konkurrence med hinanden.

Disney er da ikke i konkurrence med andre end Disney.

A hva?

Selvfølgelig er de da det. Jeg har lige været i biffen og se national treasure 2, der gik mine penge til en Disney film. De kunne lige så godt have gået til en anden.

Det samme når jeg kigger på udvalget af købe film i butikkerne.

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:
Hvis du definerer det som "Markedet for HD-film til hjemmebrug" er der lige nu - i Danmark - ikke mange alternativer, hvorfor man vel kunne argumentere at der kan opstå en mopolistisk situation, da der indenfor overskuelig fremtid ikke vil være så mange alternativer til HD film til hjemmebrug - i Danmark. Det betyder, at man ikke vil kunne substituere sig væk fra BluRay, hvis man ønsker at se en HD-film i hjemmebiffen.

Der var da i forvejen intet alternativ til Blu-ray? LANGT de fleste Blu-ray film kunne jo ikke fåes på HD DVD.

I øvrigt havde folk jo heller ingen alternativ til film i DVD kvalitet, da DVD kom frem.

Jeg vil gerne byde mig som tråd nekrofil og genoplive denne tråd om et år. Et er teori noget andet er praksis, og at BD produkter skulle stige i pris i fremtiden lyder absurd i mine ører.

Flere producenter tør nu at byde ind med Blu-ray, fremtiden ligger her, og endnu skarpere konkurrence.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Drenge (og piger). Jeg ved ikke om folk snakker forbi hinanden her, men der er altså væsentlig forskel på monopolistisk konkurrence og et monopol. Et monopol er hvor der kun er én udbyder eller kun én dominerende udbyder. Monopolistisk konkurrence er hvor der er mange små udbydere, men kunderne har dog stadig nogle få præferencer.

DVD markedet er ikke et monopol. Der findes substitutter i form af f.eks. internettet, memory kort m.fl. Et direkte substitut til DVD film er f.eks. også Tv og det samme gælder for Blu-Ray. Man deler dem ikke op for de agerer stadig på et overordnet segment der hedder film/underholdning. Derfor er DVD formatet og Blu-Ray stadig konkurrerende set i et overordnet billede.

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

Drenge (og piger). Jeg ved ikke om folk snakker forbi hinanden her, men der er altså væsentlig forskel på monopolistisk konkurrence og et monopol. Et monopol er hvor der kun er én udbyder eller kun én dominerende udbyder. Monopolistisk konkurrence er hvor der er mange små udbydere, men kunderne har dog stadig nogle få præferencer.

DVD markedet er ikke et monopol. Der findes substitutter i form af f.eks. internettet, memory kort m.fl. Et direkte substitut til DVD film er f.eks. også Tv og det samme gælder for Blu-Ray. Man deler dem ikke op for de agerer stadig på et overordnet segment der hedder film/underholdning. Derfor er DVD formatet og Blu-Ray stadig konkurrerende set i et overordnet billede.

Ja, netop. Som jeg også skrev ovenfor var det mest sandsynlige scenarie da Hr & Fru Hansen ikke skelner mellem mediet men fokuserer på indholdet.

Og til alle jer der tror at jeg prædiker prisstigninger og mener at i alle sammen er helt forkert på den; slap da lige lidt af......

Jeg forsøger ikke at sige at selvfølgelig stiger BluRay film. jeg siger bare, at jo færre spillere på et givent marked jo større relativ risiko for prisstigninger. Jeg siger ikke at BluRay absolut vil stige i pris, bare at der nu er mindre konkurrence for BluRay på HD-markedet da et konkurende format/medie er faldet væk.

Hvordan i alverden det kan falde nogen sådan for brystet forstår jeg ikke. Jeg håber sgu da selv, at filmene i pris falder men tror bare ikke at det sket helt automatisk fordi "formatkrigen er afgjort".

Mvh Jonas

Nyt på vej....

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:
 Jeg forsøger ikke at sige at selvfølgelig stiger BluRay film. jeg siger bare, at jo færre spillere på et givent marked jo større relativ risiko for prisstigninger. Jeg siger ikke at BluRay absolut vil stige i pris, bare at der nu er mindre konkurrence for BluRay på HD-markedet da et konkurende format/medie er faldet væk.

Du har ret i at flere spillere på markedet giver faldende priser. Pointen er, at Toshiba's lukning af HD-DVD giver _flere_ spillere på markedet! Mange har lurepasset, både på hardware og software-siden, fordi man ikke har villet satse for meget på et format man var usikker på. Nu virker fremtiden noget mere sikker, og dermed investeringerne sikre. Hardware-mæssigt vil du inden længe se discount-afspillere fra Funai oversvømme markedet, og i løbet af 2009 vil en blu-ray til 2000,- ikke være noget særsyn - heller ikke med profile 2.0 og hele baduljen. At der kun er ét format betyder på ingen måde en mangel på konkurrence - der vil være en ganske betydelig konkurrence internt mellem udbyderne af samme format. Præcis ligesom der er masser af konkurrence på DVD-markedet.

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:
Og til alle jer der tror at jeg prædiker prisstigninger og mener at i alle sammen er helt forkert på den; slap da lige lidt af......

De jeg mener er, at mange har haft den opfattelse at det har været Blu-ray (Philips, Sony, Pioneer, Samsung, Sharp, Panasonic, Denon, Marantz, Funai, Harman Kardon, Sigmatek osv.) mod HD DVD (Toshiba, Venturer).

Hvor producenterne af Blu-ray sammen har dannet et monopol der hedder Blu-ray. Som hvis de vinder bare vil holde prisen højt, hvilket der overhovedet ikke er noget rationelt i forretningsmæssigt.  

Disse selskaber står hver i sær til regnskab overfor deres individuelle ejere, de har hver i sær store investeringer som skal hentes hjem fra udviklingen af BD og de vil selvfølgelig også hver i sær forsøge, at blive størst. Både Sharp og Panasonic har jo meldt ud, at de vil være den førende producent af Blu-ray produkter.

Der er jo ingen af disse producenter som nogensinde vil hente noget som helst hjem på Blu-ray, hvis holder prisen i vejret og dermed ikke spreder mediet. Hvis dette skulle være tilfældet, så ser vi i hvert fald meget snart, at selskaberne gør det samme som Toshiba afvikler deres investeringer i formatet.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes