Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 19:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: lidt om udstyr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Archimedes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle!

Jeg er ny her på forummet, og min interesse indenfor hifi er udelukkende HEADfi
Jeg synes ganske enkelt at detaljegraden, immersionen og mulighederne er federe (og nemmere at komme til for penge) ved hovedtelefoner end regulær hifi.
Jeg købte et par s325i sidste sommer, da jeg var i staterne, fordi jeg elsker grados to-the-point og krystalklare lydbillede. Jeg har imidlertid besluttet, at jeg bliver nødt til at anskaffe mig en ordentlig dedikeret hovedtelefonforstærker for at kunne tøjle dem -325'eren er simpelthen super skarp, og til tider FOR analystisk. Jeg har overvejet at købe x-boxen eller creek obh 21 se og ville høre, om det kan betale sig at spare sammen til en strømforsyning i den sammenhæng?
Jeg overvejer at anskaffe mig akg k701 som supplement, men kan ikke finde noget sted, hvor man kan prøvelytte dem..kender i et sted?

mvh Archy

Til top Vis Archimedes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Archimedes

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Hvis du bor i Jylland (eller kan komme der) så kom til Kolding 16/2 hvor du vil få mulighed for at lytte til en hel masse head-fi udstyr.

Jeg prøvelyttede for et par år siden begge de forstærkere du nævner og kunne helt klart bedst lide MusicalFidelity X-Can, men det var med et par HD650 som jo ikke har meget til fælles med 325'eren.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Ville mene at du nok burde have noget rørgrej for at drosle skarpheden ned..
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Det er X-Can da også (de tidligere versioner var i hvert fald) men der er garanteret andre gode muligheder så som Vincent og DarkVoice for blot at nævne 2.

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

ah ja det er da faktisk rigtigt..  de skjuler det bare de banditter.. Men ja noget rør ville formentligt dæmpe det lidt.. rør er også lidt praktisk i og med at det jo så er muligt at tweeke lyden lidt til ens smag ved at bruge nogle andre rør.. :)
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Der er en Grado ra-1 forstærker til salg på ebay.de lige for tiden måske det var noget...

Kom til Kolding så kan du også høre storebroderen til dine grado   
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

det var så head-fi den var til salg

http://www.head-fi.org/forums/f42/fs-grado-ra1-150-a-281331/

her er et link
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Archimedes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

haha ..jo, jeg går også og drømmer om at opgradere til RS-1 engang, men foreløbigt er jeg sgu godt tilfreds med s325'eren. Det er nok min personlige stil, der falder sammen med 325i, som har en sublim, glasklar gengivelse, jeg nødigt ville være foruden..

Har også overvejet ra-1'eren, men synes jeg læste noget om, at komponenter ikke var så gode, og at den basically bare fungerede som volume, og ikke så meget andet.. men har ikke nogen erfaring med den, så jeg skal nødigt afsige dom over den.. jeg tør bare ikke købe, når jeg ikke har hørt den.. ;)

HD650 kunne bestemt også være en idé -en rigtig god kombination med 325i, tror jeg.. og så ville det jo være fedt med en forstærker, der komplimenterede begge hovedtelefoner på en god måde..
325 er rimelig aggresiv, hvor HD650 er mere tilbagelænet.. ikke nogen dårlig combo, nu jeg tænker over det..

Lyder super fedt med mødet i Kolding! Er der en slag "officiel" tråd til den, eller oversigt over arrangementet?

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Archimedes skrev:

Lyder super fedt med mødet i Kolding! Er der en slag "officiel" tråd til den, eller oversigt over arrangementet?

Ja den ligger som sticky som den første i head-fi forummet og efter at det er flyttet fra Skanderborg til Kolding er der blevet plads til flere deltagere.

Der får du også mulighed for at lytte til 2 forskellige GS-1000 men jeg ved ikke om nogen har en RS-1 med.

nomis67
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Et lille pip herfra,

Archimedes køb ikke Creek OBH 21 SE. Jeg har den selv og synes det er en rigtig god forstærker, men den er meget klar analytisk, detaljeret og ligger lidt på den lyse side (egentlig er den vel bare neutral). Sammen med Grado vil jeg tro den vil være god til øre rensning i kraft af glas-splinter-klar diskant.

Xcan v3 er en rigtig god forstærker sammen med Senn HD595. HD595 er lidt (en smule) Grado agtige, så jeg tror xcan vil kunne tøjle Grado detaljeringen og diskanten.

Ellers er der Vincent KHV-111 og KHV-1. KHV-1 er fin men dyr. KHV-111 har en god pris, men er udstyret med 2 volumen kontroller (højre/venstre), hvilket er lidt lamt efter min mening. Vincent ligger på den varme side og køre godt med den lidt lyse HD595 og måske også Grado.

Bundlinien er lad være med at stå for fristelsen til at kaste penge efter noget som du ikke har lyttet til ordentligt. Tag på Headfi-meet og tjek alle de fede forstærkere, så bliver du helt sikkert klogere – Jeg kan desværre ikke selv komme, hvilket er lidt nedtur, i betragtning af, hvor meget super udstyr der bliver samlet på et sted.

Jeg helt enig i at headfi er federe end konventionelt HiFi!!!

Til top Vis nomis67's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nomis67

Archimedes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Endelig ved en computer igen!

Tak for rådet nomis, det ville satme ikke være heldigt at kombinere gradoerne med en analystisk forstærker..:) Jeg leder lidt efter noget, der kan komplimentere gradoerne, så jeg ikke har to enslydende stykker hardware, men derimod noget godt fra flere lejre.. SÅ en forstærker som KHV-111 lyder bestemt ikke dårlig, og kan vel også kombineres med AKG K701 eller måske HD600?
Ellers lyder Xcan også tiltrækkende, men så skal jeg vel også have strømforsyning med til og det koster jo alt sammen ..hehe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes