| Forfatter |
|
dhante Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg søger en surround forstærker, der kan bruges til et 4.0 setup. Problemet er, går jeg ud fra, at normale 5.1+ forstærkere ikke kan finde ud af at lave diverse surround formater om til 4.0 lyd. Jeg har pt 2 uafhængige stereoforstærkere (75watt 8 ohm stereo x 2), men det er ikke optimalt.
Er det muligt at få fat i en surround forstærker der virker fint med 4.0, og som samtidig "downsampler" (ved ikke hvad det hedder inden for lyd) DTS og alt det der til 4.0? Det ville være rart med digitale indgange.
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal da have en Quadraphonic forsterker..  De fleste suround forsterkere/recivere kan da finde ud af at dele signalet på 4. samt har div digitale indgange. __________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
Dr. W Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror faktisk det er svært at finde en ss-forstærker som IKKE kan bruges til 4.0! Og det skal vist være en gammel sag hvis der ikke er digitale indgange.
__________________ Min TV-stue er bestykket med:
- Mitsubishi HC6800, Deluxx 106" lærred, Denon AVR-4306, PS3 med PlayTV, Apple Airport Express Heco Celan 700, Heco Celan Center 3, Dali R1000 x4, Heco Celan Sub30A
|
| Til top |
|
| |
Dr. W Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Marius]Du skal da have en Quadraphonic forsterker..  Den havde jeg ikke lige tænkt på  __________________ Min TV-stue er bestykket med:
- Mitsubishi HC6800, Deluxx 106" lærred, Denon AVR-4306, PS3 med PlayTV, Apple Airport Express Heco Celan 700, Heco Celan Center 3, Dali R1000 x4, Heco Celan Sub30A
|
| Til top |
|
| |
dhante Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går mest efter brugte ting (hifi er ikke min primære hobby) for at spare penge, og har ikke kunnet finde 4.0 forstærkere nogen steder. Eller jo, men gidder ikke have en grim bil amp stående i stuen.
Lad os sige jeg falder over en vilkårlig NAD 5.1 forstærker...kan den så selv finde ud af at smide digital 5.1 lyd ud igennem 4 højtalere? Eller er der med garanti en mulighed for manuelt at stille det? Eller vil den bare sende lyden ud i 5.1 som normalt, med stakkels mig der kun har smidt højtalere på de 4 af kanalerne?
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
på de fleste surround forstærkere, hvis ikke alle, er det muligt at fravælge centerhøjtaleren og sub. derved får du et 4.0 setup.
|
| Til top |
|
| |
dhante Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så det vil have præcis samme effekt (lydkvalitet undtaget) med 5.1 lyd decoded i forstærkeren ud på 4.0, som 5.1 decoded på computeren afspillet i 4.0 analogt?
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har jo stadig de fem kanaler fra dit lydkort som du så skal køre analogt ind i surroundforstærkeren. derved vil jeg mene du opnår det samme. de fem kanaler bliver til fire i forstærkeren.
|
| Til top |
|
| |
Langendorf Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du koerer et digitalt surround signal ind i en surroundforstaeker men kun har hoejttalere til front og rear saa kan du altid downsample center og sub til front hoejttalerene
Du vaelger bare at stille center og sub til off i menuen paa din surroundforstaerker saa vil den downsample det automatisk
|
| Til top |
|
| |