| Forfatter |
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan ser billedet ud på 16x9 projektor (m. undertekster):

problemet er når man strækker billedet lodret (ved bruge af anamorpic lense), ryger teksten:

det kan man løse med en HTPC og programmer som Theater Tech, som kan flytte teksten. Men jeg gider ikke bruge en PC i min stue, så kan man få et kopierings program til PC'en hvor man (efter at have kopieret DVDfilmen til harddisken) kan strække billedet og flytte teksten (evt. ændre tekst-størrelsen), derefter brænde filmen ud på DVD igen, så filmen kan vises med teksten i billedet som her:

|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Huh? Altså, én ting er den svindende tekst - men billedforvrængningen er da værre??? Fyren er jo pludseligt anoreksiramt!
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger Dvdfabplatinium til at rippe til Avi. herefter kan du bruge ConvertXtoDvd og konvertere tilbage til dvdformat, her er det bla. muligt at placere undertekst over/under "normal"
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det øverste billede er jo det mest korrekte, da filmen ikke er optaget i ægte 16:9.. det er de færreste film der er det. Når du bruger zoom eller hvad det kaldes så trækkes der i billedet og som Mollecon siger så går det udover billedkvaliteten.
DU må jo ikke kopiere dvd film så måske ikke det bedste at spørge om programmer til dette her.
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
|
DU må jo ikke kopiere dvd film så måske ikke det bedste at spørge om programmer til dette her.
|
|
|
Må man ikke godt kopiere sine egne, lovligt indkøbte dvd-film til eget brug? Sådan forstår jeg spørgsmålet men måske tager jeg fejl..??
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
|
|
|
|
Selvfølgelig må man da kopiere DVD-film og bruge den privat. Se evt. linket som JDLuxe har lagt ud.
__________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay troede kun det gjalt for cd'er.. men mener ikke det hjælper at kopiere den for det er jo selve filmen der er lavet i det format den er lavet.
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |