Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 06:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: JBL-TI 5.0 Setup men hvilken AVreceiver? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Don Rocco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 13 December 2007 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

Har et næsten komplet JBL TI setup med JBL-TI 5000 som front, JBL_TI 1000 som bag og en L-Center Kører pt med en thule pr250 forforstærker og en hjemmestrikket LC audio 5x zap 2.3
Har også en gammel Kiss DVP 500, som er top ringe, i know. Men det er fordi jeg kører i mest HTPC, som er helt ny med alt top of the line.

Kablerne er også et underlig mix af monstercable på fronten, supra på center og bag, nordost signal osv. Desuden har jeg et ældre Philips Matchline topmodel i 32" 100hz CRT TV.  Det hele spiller rigtig rigtig nedern for at sige det på moderne dansk, så jeg har brug noget kompetent hjælp. Jeg tror jeg vil skifte det meste ud?

Problem uno...

kan ikke få surround til at virke både DP, DD og DTS, kun rigtig ringe stereo, det gælder BTW ved alle indgangssignaler, faktisk overvejer jeg at smide håndkædet i ringen, det lyder mildest talt som at råbe i en spand det kommer jeg lige tilbage til senere for jeg vil nok alligevel skifte det ud.

Igår bestilte jeg et nyt TV, får det dog først til januar, et Sony 46kdlx3500

Nu har jeg desuden kigget lidt på ny AV-receiver, det er et temmelig fedt med et videoscaler modul og desuden få alle de features som en denon 4308, onkyo 905 osv. kan byde på Embarrassed

Jeg køber nok også mig en PS3 eller X-box 360 elite, hvilken det bliver har jeg heller ikke helt besluttet mig for.

Så hvad mener i jeg skal koble til JBL'erne og sony fætteren ?

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 December 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg ved skal de højttalere have meget energi for at spille godt. Jeg havde kigget på nogle af de store Nad'er eller H/K'er hvis det var. Ellers ville jeg finde mig en mindre surroundforstærker og bruge en effektforstærker til dine fronter vha. pre-out.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

sivertsmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 December 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Hej der...

Kan se du har kig efter en Onkyo 905, den skal nok kunne spille dine højtalere op..

Jeg har set sådan en fætter sat sammen med en PS3, og det var en fryd for øjet, altså på billed-siden.. Desuden har 905'eren 2 HDMI udgange, så du kan nemt sætte den til dit nye TV, og når der så senere, måske, kommer en projektor, har du også en udgang til den...

Held og lykke med det....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes