| Forfatter |
|
ErnstS Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 12 December 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle,
er der nogen som ved hvor man kan købe noget lysstyring til at bruge i hjemmebiografen, det skal kunne fjern betjenes, det vil være glædeligt hvis det kan styre en eller anden form for LED belysning til loftet idet at vi jo skal være bevidste om hvad vi bruger i strøm :)
Ydermere mangler jeg et sted at forhøre mig om Philips Pronto fjernbetjeninger (de kan bruges til styring af lys så vidt jeg har læst mig til). Så hvis der er nogen der kender en dansk forhandler med ekspertise hører jeg gerne herfra.
Hvordan har i andre gjort med lys ? - Bruger i almindelige lamper, halogen, LED eller har i fundet noget andet helt vildt smart :)
Mvh ErnstS
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 12 December 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger noget så kedeligt som en LK Fuga touch lysdæmper med fjernbetjening til, og 230 V spots.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 12 December 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
det du skal tjekke er om LED lysne kan dæmpes. Kan de det er det nemmeste klart LK Touch CR180 med remote (koster ca 500 sammen).
dog skal du huske at det er nødvendigt med en dæmper pr kreds. Dvs ønsker du 3 forskellige niveauer så kræver det 3dæmpere. Ellers skal der til at opbygges en lysstyring, som med garanti vil koste MEGET mere.
Men somsagt, find ud af om de LED overhovedet kan dæmpes __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 12 December 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan få led der kan dæmpes men det koster kassen. Selve led pæren er på 5 Watt og giver lys som en 50W halogenpære (230V). Det koster dog 450,00 +moms pr. pære. Så kommer diverse ekstramaterialer så som ekstra spole for lysdæmpning til pæren, speciel transformer m.m. Ja det bliver dyrt. Jeg har ikke regnet ud hvad det vil koste pr. spot da jeg syntes det er for dyrt til privatbrug endnu.
Det skal også siges at disse led sæt bliver brugt i industrien.
|
| Til top |
|
| |
ErnstS Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 13 December 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, dvs at LED er "out of the question" da vi snakker en installation med en 8-10 loftsspot vil jeg tro, og har ikke lyst til at smide 10-12000 bare på lys... tak for info DPetersen.
Svend / Tony, tak for info omkring LK, det er helt sikkert noget jeg vil overveje, skal ha kigget lidt nærmere på specs på dem. Har i nogen erfaring om man kan bruge andre fjernbetjeninger til dem end den som følger med ?
/Ernst
|
| Til top |
|
| |
Bror Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 15 December 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger selv et velleman kit k8050 (15 kanals IR modtager) til at styre mit lys. Har man lidt styr på elektronik er det ikke svært at forbinde den med lysdæmpere og andet. Man skal dog være opmærksom på de 230v som typisk vil være i en lysdæmper. Derfor har jeg selv valgt at skille modtageren fra lysdæmperen vha. optokoblere. Jeg kan styre lysdæmperen med min NAD multi fjernbetjening hvilket er meget lækkert.
|
| Til top |
|
| |
TheAirwalker Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 23 December 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til ErnstS:
Jeg har selv 2 stk. Fuga Lysdæmpere, lånte en af de små fjernbetjeninger der kan købes til og kodede den ind på min Yamaha fjernbetjening, nu har jeg så skiftet forstærker og med min nye denon var der også en fjernbetjening der kan kodes, og det virker helt kanont med begge 2. Jeg har også prøvet en NAD multi fjernbetjening, og der var heller ikke noget. Så tror du kan bruge næsten alt.
Hvis du har flere spørgsmål og sådan så endelig kontakt mig :-)
Jean
__________________ .../ Air
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 23 December 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kik på min tråd der står lidt om emnet da jeg selv har det.
|
| |
PillyWilly Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 279
|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ErnstS skrev:
|
Hej Alle,
er der nogen som ved hvor man kan købe noget lysstyring til at bruge i hjemmebiografen, det skal kunne fjern betjenes, det vil være glædeligt hvis det kan styre en eller anden form for LED belysning til loftet idet at vi jo skal være bevidste om hvad vi bruger i strøm :)
Ydermere mangler jeg et sted at forhøre mig om Philips Pronto fjernbetjeninger (de kan bruges til styring af lys så vidt jeg har læst mig til). Så hvis der er nogen der kender en dansk forhandler med ekspertise hører jeg gerne herfra.
Hvordan har i andre gjort med lys ? - Bruger i almindelige lamper, halogen, LED eller har i fundet noget andet helt vildt smart :)
Mvh ErnstS
|
|
|
Hej
Med hensyn til Prontoen, har jeg med succes brugt www.fjernbetjeninger.dk han er meget behjælpelig __________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
| Til top |
|
| |