| Forfatter |
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes min musik lyder fantastisk fra velskåret vinyl, over en god plov, en musikalsk forstærker og et par velkonstruerede højtalere.
... men jeg har solgt min pladespiller fordi jeg alligevel aldrig fik den brugt. Det var åbentbart for besværligt at skulle vende pladen hver ½ time uden mulighed for at zappe eller bruge "random".
Jeg synes musik kan lyde (næsten) ligeså charmerende fra en CD, men efter at have lagt +2000 tracks på min PS3 i højeste kvalitet får jeg aldrig tændt CD afspilleren mere. Det er åbentbart for bekvemt bare at surfe rundt i en 4. (foreløbigt) af cd-samlingen med fjernbetjeningen.
... min CD er sat til salg sammen med resten af anlægget.
Bagsiden af medaljen er at jeg ikke får set tv mere... bruger al min tid på at lytte til musik.
Hvor vigtig er tilgængelighed til musikken for dig? __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men du er nok ikke lige en hifi4all interesseret mere!
Du har nok ikke længere det gen, der interesserer sig for musikGENGIVELSEN, og det er OK for mig, men en hifi-entusiast er ikke dine talenter, længere. Du er blevet musikkvantitetslytter fremfor musikkvalitetslytter. det er en trend der gælder andre områder: etik, æstetik, film, mad, viden, mv.
Håber ikke der bliver flere af din type, der dominerer dette forum! For så bliver det for bøvlet at frasortere hvilke inlæg der egenlig har med hifi at gøre.
Bøvs herfra
__________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen skrev:
|
Du har nok ikke længere det gen, der interesserer sig for musikGENGIVELSEN, og det er OK for mig, men en hifi-entusiast er ikke dine talenter, længere. Du er blevet musikkvantitetslytter fremfor musikkvalitetslytter. det er en trend der gælder andre områder: etik, æstetik, film, mad, viden, mv.
Håber ikke der bliver flere af din type, der dominerer dette forum! For så bliver det for bøvlet at frasortere hvilke inlæg der egenlig har med hifi at gøre.
Bøvs herfra
|
|
|
Hold fast et surt opstød Manden stiller et reelt spørgsmål........
Jeg falder selv i fra tid til anden og tager mig i at have ladet min vinyl og CD-afspiller stående slukket i et par dage for at lade iTunes streame musikken til mit anlæg. Det er heldigvis noget der udelukkende sker når jeg blot har brug for musik som baggrunds-"støj", og ikke decideret lytter og nyder tonerne. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg siger jo også BØVS.
LÆS!
Det ændrer jo ikke ved, at "manden" er gået bort fra at lytte på sin LP-maskine, og nu også væk fra CDafspiller.
Skal han virkelig være den type, der fylder dette forum op? __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Tænker selv meget i de baner mht. til lægge musikken på en ps3. Har pt den til at ligge på pc i lossless ape formet og nogen gange hører man noget af ens musik, men ikke har hørt i 5 år. På den måde er det fedt at have det hele indenfor fjernbetjeningens rækkevidde. Jeg kom aldrig ned og hentede dette og hint nede i cdreolen på kontoret, før min pc. Jeg mener sagtens man kan nyde kvalitetsmusik, uden at den kommer fra den "rigtige" teknik...
Jeg gør ihvertfald. Jeg synes det er forkert at sætte spørgsmålstegn ved om man nyder musikken rigtigt, sålænge det ikke er mp3 i 64 kb-versionen...
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
kongen Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var godt et surt indlæg, hifiigen.
Frede1977: Jeg synes selv tilgængelighed er vigtigt. Hvis jeg kunne tage mig sammen til at lægge alle mine maskiner ind på den PC som jeg kunne dedikere til musik-afspiller så ville jeg gøre det; problemet er nok at jeg ikke gider indlæse mine ca. 200 skiver på en PC. Så derfor holder jeg fast i en afspiller. Det samme gælder jo i virkelighed de ca. 150 film man har liggende på dvd-skiver.
Omkring det hifiigen smider på bordet så synes jeg så langt fra manden overhovedet har ret. Om man skal rejse sig eller ej for at skifte nummer, plade osv. har jo intet med kvaliteten at gøre eller for den sags skyld om du er til hifi eller ej. Postulater om at det nu handler om kvantitet er også noget ævl; at drikke en hel flaske fin vin selv frem for kun et glas gør det jo ikke til en anden vin. Det faktum at du har fundet en løsning hvormed du kan nyde din lyd og dit anlæg uden at skulle rejse dig betyder intet. Spørgsmålet du skal spørge dig selv om er om lyden er tilfredsstillende eller om du skal gøre noget for at du er helt tilfreds. Er du tilfreds, så har du jo bare vundet; er du utilfreds kan du jo forbedre dit anlæg med ting som fx en ny konverter, en bedre amp osv..
Men måske det du oplever er at du ikke længere tænker så meget på lydens kvalitet - det oplevere jeg også. Det skal ikke forståes som et kompromis, men snarere som at hvile i det man har og hvis man får chancen for at opgradere kan man jo det. Det jeg siger er, at livet, for mig at se, er for kort til at ærgre sig over at man ikke kan få råd til et komplet gryphon-anlæg, og indtil man finder noget der er lidt bedre end det man har, og som er til at betale, skal man nyde de kvaliteter som ens grej har og ikke hade de mangler det har. Samtidigt skal du huske at ikke alle er lige godt hørende, udstyret i dag har typisk en bedre lyd end tilsvarende grej for 15 år siden havde og at meget musik idag er mere velproduceret end i gamle dage (dog overkomprimeres meget pop og visse andre stilarter, men mange andre stile lyder generelt bedre).
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen skrev:
| Men du er nok ikke lige en hifi4all interesseret mere!
Bøvs herfra |
|
|
Du tager meget fejl mht. "min slags". Jeg er sætter til hver en tid kvalitet over kvantitet.
Hvis det er forkert at jeg NYDER mere musik end nogensinde, har jeg nok misforstået pointen ved Hifi.
At jeg vil have større tilgængelighed betyder ikke at jeg ikke er interesseret i kvalitet. Det skal selvsagt være bedst muligt indenfor rammerne... skal bare have fundet det setup der løser mit aktuelle behov.
Hvis Hifi4all ikke er "4all", bekender jeg gerne kort og lader dig og de ligesindede nørde i fred. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Respekterer din beslutning, men er absolut uening.
Har fuld tilgængelighed til min +2000 stk. LP samling, og har bestemt ikke noget imod at vende, rense plader og pickup før afspiling. Kunne aldrig drømme om at sælge mine pladespillere eller mine plader.
Har det på samme måde med CD. Har mange af dem og nyder dem også, men selvsagt er de nemmere at have med at gøre end LP.
Har også spolebånd, som faktisk kan være endnu mere tidskrævende end LP afspilning.
Har ikke noget musik på PC, server, MP-3 afspiller eller noget andet elektronisk medie (jo, der ligger et par numre på min mobil, men dem hører jeg aldrig).
Så igen .. nej jer forstår ikke din (dovne) beslutning, men det er et frit land, så du bestemmer jo selv over hvordan du vil aflytte din musik.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
MikeAalborg Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen skrev:
|
Bøvs herfra
|
|
|
Jeg syntes bestemt du har ret og vil gerne udtrykke min uforbeholdne og åbentsinde støtte!
Ingen cd, ingen ægte entsuiast. Ingen plov, ingen ægte entsuiast. Ja og kan da tilføje, at efter min mening, så har de intet at gøre på dette forum, såfremt de ikke spille på single ended rør alle the way, helst på horn... Så væk med alle jer, der ikke lever op til den sande entsuiasts krav: det er nemlig kun os der har den rigtige holdning og sætter betingelserne for alle jer andre...
Fy skam jer - I ødelægger hobbyen for os der tilbeder den eneste helligdom - for vi indviede ved, at den sande musikoplevelse er hardware afhængig!!
Hilsen og pjuke __________________ Mvh
Mike
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
MikeAalborg skrev:
| Jeg syntes bestemt du har ret og vil gerne udtrykke min uforbeholdne og åbentsinde støtte!
Ingen cd, ingen ægte entsuiast. Ingen plov, ingen ægte entsuiast. Ja og kan da tilføje, at efter min mening, så har de intet at gøre på dette forum, såfremt de ikke spille på single ended rør alle the way, helst på horn... Så væk med alle jer, der ikke lever op til den sande entsuiasts krav: det er nemlig kun os der har den rigtige holdning og sætter betingelserne for alle jer andre...
Fy skam jer - I ødelægger hobbyen for os der tilbeder den eneste helligdom - for vi indviede ved, at den sande musikoplevelse er hardware afhængig!!
Hilsen og pjuke |
|
|

__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen skrev:
|
Jeg siger jo også BØVS.
LÆS!
Det ændrer jo ikke ved, at "manden" er gået bort fra at lytte på sin LP-maskine, og nu også væk fra CDafspiller.
Skal han virkelig være den type, der fylder dette forum op?
|
|
|
Måske der desværre er lidt for megen mudderkast og trolls på forummet her, hvilket er det eneste reelle brugerproblem *host* *host*  
Tilgængelighed er skam også en kvalitet ja, og det kan rent faktisk lykkes at få ordentlig kvalitet ud af FLAC eller lignende lossless formater. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 06:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heldigvis bevæger vi os jo hen imod at tilgængelighed og fantastiske lydoplevelser ikke udelukker hinanden. Jeg var for nogle uger siden til demo på den nye Klimax DS fra Linn og den gi'r baghjul til alle cd-afspillere jeg tidligere har hørt. Andre firmaer skulle være på vej med lignende maskiner bl.a. Naim
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 06:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
| Heldigvis bevæger vi os jo hen imod at tilgængelighed og fantastiske lydoplevelser ikke udelukker hinanden. Jeg var for nogle uger siden til demo på den nye Klimax DS fra Linn og den gi'r baghjul til alle cd-afspillere jeg tidligere har hørt. Andre firmaer skulle være på vej med lignende maskiner bl.a. Naim |
|
|
Baghjul i hvad.
Og du have lige alle de maskiner du havde hørt før i tiden med til den demo ?.
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville personligt blive ked af hvis Hifi4all kun kom til at omhandle "mig og min ps3, Squeezebox) fortsæt selv. Der burde være en fast tråd, kun til dette emne.
Det er fint hvis man kan lide den løsning, for vi er vel alle primært interesserede i musikken?
For mig er en stor del af oplevelsen, at udvælge lige det album, "nørde" med at give pladen en tur af kulfiberbørsten, indstille lydniveauet, sætte mig i sofaen, og nyde musikken.
For andre er det lækkert at kunne trykke play, og så kører lyden fra 200 cdére endeløst resten af dagen. Fint med mig, men jeg ville aldrig kunne fordybe mig i et album, for mig ville det som at høre tv2 radio eller p3, en lang suppe af endeløst baggrundsmusik.
Vi skal alle være her, man vælger selv hvilke tråde man "tænder" på. Jeg er til gammelt grej, fra før fjernbetjeningen, og elsker det. Andre ville hade mit gamle setup og køre det direkte til storskrald. .
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
kimC skrev:
| Heldigvis bevæger vi os jo hen imod at tilgængelighed og fantastiske lydoplevelser ikke udelukker hinanden. Jeg var for nogle uger siden til demo på den nye Klimax DS fra Linn og den gi'r baghjul til alle cd-afspillere jeg tidligere har hørt. Andre firmaer skulle være på vej med lignende maskiner bl.a. Naim |
|
|
Baghjul i hvad.
|
|
|
Nej men det behøver man da så sandelig heller ikke at ha', når man ab tester op imod den bedste man har hørt indtil da!! Men min pointe var, at vi bevæger os imod at tilgængeligheden med at ha' alle sine cd'er og sine flac-downloads på en harddisk og high-end lyd samtidig er muligt.
Jeg vidste det var en fejl at nævne Linn, det får altid en eller anden til at se rødt.
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes faktisk, at en vis begrænsning i tilgængeligheden er en kvalitet. Det tvinger én til at være bevidst om det man hører og så giver det oven i købet mulighed for at nyde stilheden ind imellem! 
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
jensen skrev:
kimC skrev:
|
|
Baghjul i hvad.
|
|
|
Nej men det behøver man da så sandelig heller ikke at ha', når man ab tester op imod den bedste man har hørt indtil da!! Men min pointe var, at vi bevæger os imod at tilgængeligheden med at ha' alle sine cd'er og sine flac-downloads på en harddisk og high-end lyd samtidig er muligt.
Jeg vidste det var en fejl at nævne Linn, det får altid en eller anden til at se rødt.
|
|
|
Tilgængeligheden bliver det alt dominerende kriterie for, hvordan vi afspiller lyd i den kommende fremtid. Emnet er også behandlet her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=59374&K W=king
Personligt ville jeg ikke bruge ret mange basøre på faste medier som f.eks. en pladespiller - den vil dø indenfor en begrænset årrække....
Lars
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Hvor vigtig er tilgængelighed til musikken for dig?
|
|
|
Tilgængeligheden er blevet meget vigtig! Har lige selv investeret i en SB3 for ca. 1 måneds tid siden - et fantastisk stykke hardware  Pga. igangværende flytning er der ikke blevet rippet så meget, men processen har sgu indtilvidere været meget sjov. Lige at snuble over en cd man havde glemt, man ejede, og så høre den gennem squeezeboxen i flac er helt fantastisk.
Og lydkvaliteten er meget bedre. Tidligere blev en dvd brugt som drev til en fuld digital receiver. Med SB3'eren (stadigvæk digital overføring) er det som om musikken har fået mere "krop". Måske er det ren indbildning, men det er en indbildning, jeg lever særdeles godt med. Som sidegevinst er der ikke længere noget irriterende "larmende" drev.
Så alt i alt: Bedre tilgængelighed (hvilket var hovedformålet med streeming) + bedre oplevet lydkvalitet (som dejlig sidegevinst) =   
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mit vedkommende er tilgængeligheden også vigtig - jeg bruger i dag et Sonos system og en NAS disk til lagring at musik i FLAC. Dette kan sagtens anvendes i high end sammenhæng - blot man er opmærksom på jitter problematikker og har en dac i den rigtige kvalitet.
Disse systemer udelukker ikke fordybelse i et enkelt album - når lysten er til det. __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
jensen skrev:
kimC skrev:
|
|
Baghjul i hvad.
|
|
|
|
|
|
Tag dig ikka af den sædvanlige forhandler brødnid....
|
| Til top |
|
| |