| Sendt: 01 December 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har flg. setup:
Technics SU-A808 (2x100watt DIN 4ohm) Technics SL-PG390 Jamo D-590 Tara Labs Omni ht-kabel Qunex 3 signal fra cd til forstærker.
Jeg leger imidlertid med tanken om at skulle kigge efter en afløser til forstærker og cd. Kvalitetsmæssigt skal de kunne hive det sidste og det hele ud af Jamo'erne som ikke står til udskiftning da jeg kan lide det som de spiller - og WAF er høj nok til at de har 100% accept hos "generalen".
Men spørgsmålet er hvad jeg skal gå efter? Jeg hører alt lige fra Nirvana, Within Temtation, Nightwish og videre til Queen, Lene Marlin, Dire Straits, Adiemus (hvis nogen kender det?), Dido, The Eagles, 80'er rock... har endda Lis Sørensen og Karen Busk ( ) i cd-samlingen og meget andet - ja, kort sagt så hører jeg det meste - endda lige et strejf af klassisk (i den helt bløde ende - jeg er jo kun 22 )
Krav til det nye udstyr: Forstærker: MASSER af saft og kraftoverskud! Neutral eller liiiige til den varme side - lydmæssigt. Jeg kan lide detaljer, og jeg kan lide ren lyd. CD: Det samme. Den må gerne hælde til den varme side. Som skrevet ovenfor: Jeg kan lide detaljer, og jeg kan lide ren lyd.
Men med det sagt så skal intet af det nye være overkill til mine Jamoer, og da det ikke er højttalere til 300 kr stykket, så regner jeg med, at jeg har lidt at vælge imellem.
Budgettet kommer jeg ikke så meget ind på. Højttalerne gav jeg 6K for og vejl. udsalgspris var vidst 10K - engang. Det giver en idé om hvor vi er rent prismæssigt. Som sagt så skal forstærker+cd gøre op med Jamoerne! Dvs. få det sidste lyd og de sidste detaljer ud af Jamoerne - uden at være klar til de næste højttalere (den tid, den sorg )
Til slut så kigger jeg kun på nye varer...
Håber der er nogen D-590 kendere som vil give deres besyv med. Kom med nogle bud og kom med noget tekst.
--- TAK __________________ Mvh, Michael Jensen
|