Forfatter |
|
Lygtemanden Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 94
|
Sendt: 15 November 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gutter jeg har nogle "kompakt" jeg har 2 jeg bruger til front højtalere vil det være noget bæ hvis jeg brugen en til center også?
|
Til top |
|
|
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
Sendt: 15 November 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
WHAT?!  __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
Til top |
|
|
Lygtemanden Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har 4 højtalere af samme type men bruger kun 2 af dem og den bruger jeg til front højtalere hvis jeg nu bruger en til center højtaler ville der være noget ide i det eller skal jeg ha en højtaler der er lavet til at være center højtaler?
|
Til top |
|
|
Plenty Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 194
|
Sendt: 15 November 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for nogle højtalere du har nu??? Kommer det jo meget an på + hvad pris, + ambition du ligger på  __________________ Min NAD + DALI "Stealth Bio"
|
Til top |
|
|
Lygtemanden Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
de hedder mach m68i mine front jeg har en cerwin vega center jeg købte da jeg troede det var vejen frem :) en clsc-6c center som jeg vil bytte ud med en af mine mach m68i
|
Til top |
|
|
Plenty Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har 4 ens højtalere og en center, ville jeg da sætte noget snurre-rundt lyd op. Alså 2 af de 4 ens til front og 2 til back, din center som center og så mangler du "kun" en sub, så har du dig et fint lille 5.1 system uden de store invisteringer.
Har du ikke haft sat den center til du har ?
Men grundet selve opbygningen af din vega, ville jeg da under alle omstændighedder vælge den som center, indtil der skulle ske nye invisteringer __________________ Min NAD + DALI "Stealth Bio"
|
Til top |
|
|
Lygtemanden Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har sådan set en del højtalere til at stå :) har nogle lidt mindre jeg havde tænkt mig at bruge til baghøjtalere også af mærket mach og jeg har også en sub der er så en cerwin vega cls15 subwoffer. men du foreslår at jeg beholder den cerwin vega center
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 15 November 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har 4 ens højttalere og du kun bruger 2 af dem, så er det en ganske udemærket idé at bruge en som center. Det er faktisk bedre end at bruge en "rigtig" centerhøjttaler.
Det ideelle er at have 3 identiske højttalere i fronten. Centerhøjttalere (de liggende af slagsen) er et kompromis der er mere indretningsvenlige. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 16 November 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Hvis du har 4 ens højttalere og du kun bruger 2 af dem, så er det en ganske udemærket idé at bruge en som center. Det er faktisk bedre end at bruge en "rigtig" centerhøjttaler.
Det ideelle er at have 3 identiske højttalere i fronten. Centerhøjttalere (de liggende af slagsen) er et kompromis der er mere indretningsvenlige.
|
|
|
sjovt du nævner liggende, min nu snart 2 år gamle b&w lcr60 ligner noget der er lavet til at stå på højkant. Men ellers er jeg enig i din betragtning, det vigtigste er at ramme samme klang på alle højttalere foran også selvom kvaliteten ikke er super. Jeg tror dog heller ikke at den Cerwin Vega er det bedste bud på en center til prisen __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Plenty Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2007 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Michael -> det jo ikke lige meget hvilken vej den vender...! så hvis man bruger den samme som center, skal der jo gerne være plads til den kan står "rigtigt" på højkant.¨
Men jo mulighedderne er mange. og hvis du har andre højtaler liggende til baghøjtaler, sp kan du da sagtens smide en af de 4 ind som center. __________________ Min NAD + DALI "Stealth Bio"
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 17 November 2007 kl. 03:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plenty skrev:
Michael -> det jo ikke lige meget hvilken vej den vender...! så hvis man bruger den samme som center, skal der jo gerne være plads til den kan står "rigtigt" på højkant.¨
|
|
|
De har du selvfølgelig ret i, jeg forudsætter selvfølgelig at højttaleren kan pladseres "rigtigt". Hvis man tager en "stående" højttaler og ligger den ned, så er det ikke sikkert det fungere særlig godt. På den anden side er det jo gratis og prøve og det lyder ikke som om der på nuværende tidspunkt er tale om det ultimative surroundanlæg, så jeg tvivler på, at gevindsten ved at køre en "rigtig" centerhøjttaler, der så ikke matcher resten, vil være særlig stor, hvis der overhovedet er en gevindst.
Mit råd er helt klart at starte med en af de højttalere du alligevel har i reserve, hvis det fungerer så er der jo ingen grund til at bruge de penge. Dem skal du nok få brugt når du en dag får denne frygtelige trang til at opgradere. Mange af os lider af den, så du er sikkert allerede blevet smittet  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|