Hejsa alle, dette er min første post her på forum, har læst med et stykke tid i ny og næ men har først fået mig oprettet nu.
Først lidt info om mit nuværende system:
Jeg har en Holfi Integra 8 som nu er inde til justering og fix pga. skrat på ingangsvælgeren, CD afspiller der har jeg en Rega Planet, derudover har jeg et par mindre Dali 505 gulvhøjtalerer.
Nu er det sådan at jeg i et stykke tid har gået med tanken om surround, jeg havde i tidernes morgen tilbage i 90'er 1 surround forstærker, men det var det helt gamle pro logic format med mono i bag kanalerne.
På et tidspunk var jeg så i hifiklubben hvor jeg lyttede til denne Holfi Integra 8 som jeg blev meget glad for, jeg kendte bestyeren af afdelingen godt efterhånden så fik lov at komme af med min surround forstærker plus bag og center højtaler, så skulle jeg blot betale cirka halv pris for den Holfi så det var jo fint fint.
Nu havde jeg så i nogen år ikke fuldt med i hvad Holfi gik og lavede af nye ting, så jeg var slet ikke klar over før for nylig at de faktisk har lavet surround udstyr, jeg var nemlig meget betænkelig ved at skulle skille mig af med min Holfi til fordel for en surround forstærker, fordi jeg nødig ville miste den super gode stereo lyd fra Holfien.
Men så var det jeg så på deres hjemmeside at de har lavet den der hedder Integra 8S, en nyere udgave af den gamle jeg har inde til justering, snakkede så lidt med Peter Holstein fra Holfi om denne 8S, og han fortalte han havde en demo model jeg kunne få lidt billigere, det valgte jeg så at tage imod.
Det er så meningen at min gamle Integra 8 skal fungere som forstærker til baghøjtalerne, nogen tænker sikkert nu men hvad så med center højtaleren, ja der er det sådan at jeg vil køre uden center.
Snakked med Peter om dette som fortalte at denne 8S har en funktion de kalder for VCS, det er lidt som de andre kalder for Phantom mode, en indstilling man kan bruge hvis man ikke har nogen center.
Deres system skulle dog være meget bedre med fuld kontrol uden den manipulering af lyden som Phantom mode ofte laver (Ifølge Peter Holstein) han sagde også at mange af deres kunder gav ham ret i at det rent faktisk lød bedre uden center kanal.
Er der nogen her der har lyttet til denne 8S i surround sammenhænge uden center? Kunne være sjovt at høre hvad andre mener om dette. Normalt vil man jo sige at man skal da have en center for at stemmer osv. fra skærmen blir præcis og kommer til at stå i midten som den skal.
Denne 8S kører desuden helt analogt, dvs. jeg skal nok ud og have fundet mig en ny DVD afspiller hvor der er analoge 5.1 udgange til bagkanalerne. Jeg havde tænkt lidt på en DVD optager, den jeg har nu er en combi DVD/video og jeg kan nok ikke helt undvære en optager.
Så for ikke at skulle have 2 maskiner stående så ville det være smart med en DVD optager der kan alt det jeg har brug for plus at den skal have disse analoge udgange for bagkanalerne til Integra 8S'eren. Hvis nogen har en ide til et køb her så skriv gerne, havde kigget lidt på den billigste model de har i hifiklubben til omkring 2500kr, men ved ikke om den har disse analoge udgange. Plus den må også gerne kunne afspille SACD formatet.
Jeg skal så også ud og have mig et sæt baghøjtalere og der havde jeg tænkt lidt på et sæt Dali til omkring 1400kr pr. stk. - de har nogen i hvid farve, ved ik om de er gode som start højtaler, man kan jo altid opgradere. Peter fra Holfi sagde dog også at baghøjtalerne ikke behøvede koste ret meget, dem de selv brugte var et sæt Dali til 5000kr og dem de havde på fronten var nogen højtalere til 100.000kr - så lidt af en forskel må man sige. Envidere er det ikke meget bas der kommer ud fra bagkanalerne sagde han, så der kræves jo egentlig ikke det store der hvad det angår.
Forslag og ideer til mit kommende setup modtages gerne

hvem ved måske jeg poster et par billeder med tiden når jeg har fået det hele sat op, er som sagt ny her på forum så skal lige ind i tingene her på forum.
Ha en fortsat god dag til jer alle.
Mvh.
TomH