Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 14:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: At købe rør fra USA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frihed89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 November 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Rør i DK og EU er så dyre.  Pyndt er hurtigt men priserene er for høj.  Banzai er billigere men det tager 2-3 uge at få noget fra dem.  Jeg tror de har ikke så meget til lager.

Jeg har for nylig brugt Virgina Tube Audio and Eurotubes (som har kun JJ rør), og de var hurtigere end Banzai og billigere efter transport + skat + moms uden at "low ball" priserne.

De betaler sig at købe alt muligt fra USA pga. dolleren er så lavt.  Jeg har importeret nogle Quicksilver Mini-Mite monoblocks, en Single Power MPX3 hovedtelefon forstærker og nogle andre produkter der ikke er til salg i Danmark ligesom Blue Circle Audio uden problemer.

Og de små audiofirmaer i USA bliver meget kløvere når det handler om at eksportere deres produkter til en EU land.  Selv nogle af de store firmaer vil ungå deres dansk distributor pga. de kan få flere penge når de sælger direkt til EU kunder. 

Bare min erfaring.
Til top Vis Frihed89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frihed89

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 November 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Det er da klart nogle firmaer heller vil gøre det på den måde.

Du skal jo bare købe, de har ingen udgifter til demo udstyr. 

Hvis vi kunne slippe for de udgifter samt at give garanti på rør så var det også letter.

Også hvis noget går i stykker så kommer der problemer tro mig har prøvet det mange gange.

Jeg har længe kørt med USA priser på mit R-Audio, og folk vil høre det før køb, det vil sige jeg skal sælge meget mere før jeg har tjent mit demo udstyr ind.

Så derfor har jeg valgt at sige hvis du vil have det til usa pris så er det bare at købe uden at høre, men heldigvis er de fleste dansker så kloge at de vil høre først.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 November 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Pyndt har jeg handlet med et par gange, og jeg har været helt tilfreds, én enkelt gang fik jeg et rør som havde en lille revne i soklen, det fik jeg byttet til et andet uden det mindste tovtrækkeri.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 04 November 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Det er da klart nogle firmaer heller vil gøre det på den måde.

Du skal jo bare købe, de har ingen udgifter til demo udstyr. 

Hvis vi kunne slippe for de udgifter samt at give garanti på rør så var det også letter.

Også hvis noget går i stykker så kommer der problemer tro mig har prøvet det mange gange.

Jeg har længe kørt med USA priser på mit R-Audio, og folk vil høre det før køb, det vil sige jeg skal sælge meget mere før jeg har tjent mit demo udstyr ind.

Så derfor har jeg valgt at sige hvis du vil have det til usa pris så er det bare at købe uden at høre, men heldigvis er de fleste dansker så kloge at de vil høre først.

Ingen problemer i at købe rør i USA. Som regel véd man jo også hvilke rør man skal have, og behøver derfor ikke prøvelytte.

Desuden vil jeg nævne, at langt de fleste amerikanere er SÆRDELES servicemindede og venlige. De gælder både private og firmaer. Personligt har jeg ikke én eneste dårlig oplevelse at berette om. (Har ca. fået 30 forsendelser fra USA).

M.v.h.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Frihed89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2005
Sendt: 04 November 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig med Niels.  De fleste erstater uden et spørgsmål.  Customer service er langt bedre i USA end Danmark fordi der er ingen lovgivning i USA.  En 12AX7 fra Virginia Tube Audio gik i stykke efter 6 uge.  De sendte mig en anden gratis og betalte fragt. 

Jeg er også enig at Pyndts customer service er god, men rør de sælger er alt for dyr.

Til top Vis Frihed89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frihed89

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 November 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Pyndt er ALT for dyr.

Har handlet lidt her, og servicen er god og hurtig, og inden for EU så ingen told eller afgifter: http://www.tube-town.de/
Ellers har jeg været heldig på Epay.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes