| Forfatter |
|
Abolsen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen, Jeg står og skal til anskaffe mig en ny A/V receiver, og har altid været lidt hooked på Marantz, men jeg har lige nogle spørgsmål som jeg håber I vil være behjælpelige med; Hvorfor vejer de to nye kun 15 kg stykket? - Når man f.eks. sammenligner med en Onkyo 875'er som vejer det dobbelte!? HVAD er forskellene på de to? - Udover noget så ubrugeligt (for mig  ) som et par ekstra zoner, 15 watt ekstra per kanal og guldbelagte stik bagpå. Der må næsten være mere i det for 4000,- ekstra. Synes bare ikke jeg kan få øje på det, men jeg er nok bare blind. Kan man virkelig ikke få SR8002'eren i sort? Hvilken receiver ville DU købe lige nu? Onkyo 875, Marantz SR7002 eller Denon 3808 (eller noget andet)? Hvem vinder valget d. 13 november?
|
| Til top |
|
| |
Abolsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS. Jeg overvejer kraftigt at anskaffe mig nogle Focal i 800-serien som supplement til den nye receiver. Men jeg tænker stadig
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl i mit sind, Onkyo 875  . Men ellers kan du måske nøjes med Onkyo 805 ? Den er meget hen efter 875, bare ikke helt så fancy på bl.a. Scalerdelen. Heldigvis er Onkyo meget aggressivt prissat  . Marantz har så 2 HDMI ud, hvilket jo er et stort plus.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Abolsen
Jeg har selv anskaffet mig en Onkyo 875, og synes det er en super fed A/V Receiver!..
Hvad vægten angår, kan jeg ikke lige forklare dig, da jeg umiddelbart kan læse mig frem til at de har det samme indmad, sådan nogenlunde!..Der er nok nogen der kan give dig en bedre forklaring på dette, end mig!...Men den store forskel er vel umiddelbart at 875 har en Silicon reon HQV chip, det har de andre ikke (mener ikke 3808 har)...
Hvorfor man ikke kan få den i sort, kan jeg overhovedet ikke forklare dig!..
Som sagt i overstående så har jeg 875 og jeg er virkelig glad for den!...Den har en super fed lyd, både i surround også sandelig også i Stereo!..Den har noget der hedder "Pure Audio", hvor du virkelig får en fed og klar lyd i Stereo!..Og hvis du har flere elektronkomponenter, så vil jeg klart anbefale 875, det var bl.a. også derfor jeg tog den!...
Det skal dog lige siges, at jeg ikke har hørt de andre!..Så jeg kan desværre ikke komme med en overordnet konklusion over hvad for en du skal tage!..Men jeg kan med sikkerhed sige der at Onkyo TX-SR875 er en rigtig fed Receiver, både i stereo og i surround!..
mvh Zirio
Zirio's Underground - Opdateret 19/10 - "HD Leeds the Way"
PS. Hvis du får brug for noget hjælp til din opsætning, kunne du evt stikke mig en PM, så kunne vi finde ud af noget!
|
| Til top |
|
| |
Abolsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg ryger på Onkyo-vognen ville jeg vælge 875'eren og glæde mig over dens Reon, men Maraaaantz mand! Der er jo LYD i de små svin  Marantzerne er heller ikke så dybe som Onkyo'erne. Onkyo'erne er knap 50 cm i dybden. Marantzerne er knap 40 cm. Jeg får aldrig bestemt mig. Dybt suk.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Abolsen skrev:
| Hvorfor vejer de to nye kun 15 kg stykket? - Når man f.eks. sammenligner med en Onkyo 875'er som vejer det dobbelte!? |
|
|
De "små" Onkyo (605 / 705) vejer kun en 12-13 kg
Det er et spørgsmål om flere ting. Et er selve kabinettet. Her er de stor Onkyo ren aluminium, har gode solide strømforsyninger, og er i det hele taget spækket med elektronik. Alt sammen lægger kilo på vægten.
Jeg vil dog nødig sige - at vægt i sig selv er lig med god lyd. Jeg har ikke engang hørt de nye Marantz forstærkere. Jeg kan dog sige - at de nye Onkyo forstærkere hører til blandt de absolut bedste surround forstærkere lige nu. Og jeg har prøvet alle de store (805, 875 og 905).
Du går ikke fejl af en Onkyo 875
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg valgte en marantz i stedet for en onkyo. Mest fordi jeg er til rene watt, som er målt "rigtigt". Syntes også marantz er rigtig god i stereo, ikke at jeg har hørt onkyo så jeg kan ikke sige om den er bedre. Hvis du vælger marantzen, så ville jeg tage den med de sidste 15watt. Og marantz har i øvrigt også "Pure driekt". Hæhæ undskyld jeg har jo ikke lige frem gjort det nemmere, at vægle men jeg syntes lige jeg ville give min mening. Men ud og lyt det er ikke os der skal høre på den  Mvh. Morten
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strømforsyningen er jo også ganske flot dimensioneret i 875´eren  , som jo er vigtig for en ordentlig stabilitet.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Abolsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt se at en Onkyo 875 vinder over Marantz SR7002 på papiret. THX Ultra II certificeret vs. THX Select II. (Hvilket egentlig ikke betyder det stor for mig) 870 Watt PC vs. 620 Watt PC (det er alligevel en seriøs forskel! Onkyo 875 suger 250 Watt mere end Marantz 7002) Og vægten var lidt off før, korrekte tal er: 23,3 kg vs. 15,0 kg Og ja, så er der selvfølgelig dens Reon vs. Marantz' noname chip. MEN Marantzerne har da 2 HDMI udgange. Og de er noget kønnere end Onkyo'erne. (betyder heller ikke det store, Den bliver lukket inde bag stoflåge.) Spørgsmålet er så om den også vinder i virkelighedens verden... Nogen der har hørt Marantzerne endnu? Mon ikke lyden er stort set magen til på den gamle 1 serie.. Endnu et dybt suk.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
| Syntes også marantz er rigtig god i stereo, ikke at jeg har hørt onkyo så jeg kan ikke sige om den er bedre. Hvis du vælger marantzen, så ville jeg tage den med de sidste 15watt. Og marantz har i øvrigt også "Pure driekt". |
|
|
Jeg havde Marantz før Onkyo - og jeg kan skrive under på at det ikke er nemt at skifte. Man tror jo at Marantz er eneste mærke der dur 
Men Onkyo forstærkerne har alt det du nævner - og mere til. De er virkelig fremme i skoene, på en måde så Marantz, Pioneer, Sony, Yamaha m.fl. med rette må føle konkurrencen. Onkyo var jo engang et af de helt store mærker, men de senere år har de levet en lidt stille tilværelse her i Danmark.
Jeg syntes de nye Onkyo spiller fremragende stereo. Det har jeg intet at udsætte på - til mit behov. Men der hvor de virkelig rykker er på surround delen. Jeg har simpelthen ikke hørt en så god filmlyd før. En meget præcis styring af højttalerne løfter selv de gamle DVD film med 5.1 lyd.
|
| Til top |
|
| |
Abolsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ændrer mening en gang i døgnet for tiden. I går var jeg fuldstændig overbevist om at jeg skulle ha' en Marantz 7002  Jeg har endda skåret MDF pladerne ud til mit nye tv-bord baseret på en Marantz haha. Men det kan nok reddes  Lars, eller zirio, eller andre, hvis I har en Onkyo 875 eller lign. stående lige i nærheden, kunne I så ikke gøre mig en stor tjeneste og finde et målebånd frem. Præcis hvor dyb er den? Fra volumeknap til (og gerne med) ledninger. Altså der skal jo gå et par cm eller noget med ledninger... Jeg ville gerne have en minimumsdybde til bordet. PFT Iflg. specs er den 45,85 cm dyb... Jeg har skåret pladerne i 51,6 cm dybde, og der skal tages lidt fra til låge og evt. bagplade...
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Abolsen skrev:
| Lars, eller zirio, eller andre, hvis I har en Onkyo 875 eller lign. stående lige i nærheden, kunne I så ikke gøre mig en stor tjeneste og finde et målebånd frem. Præcis hvor dyb er den? Fra volumeknap til (og gerne med) ledninger. Altså der skal jo gå et par cm eller noget med ledninger... Jeg ville gerne have en minimumsdybde til bordet. PFT |
|
|
Skal volume knappen være indenfor en låge ?
Jeg er ikke lige i nærheden af min Onkyo 905 nu (samme fysisk størrelse som 875) men det ligger på ca. 50 cm.
|
| Til top |
|
| |
Abolsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men det afhænger lidt af hvor højt oppe volumeknappen sidder. Det er jo en 'ramme' med stof på, så det kan være den kan rage lidt ud over rammen hvis det er presset med plads.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Abolsen skrev:
| Ja, men det afhænger lidt af hvor højt oppe volumeknappen sidder. Det er jo en 'ramme' med stof på, så det kan være den kan rage lidt ud over rammen hvis det er presset med plads. |
|
|
Så skal du nok vælge en Marantz 7002 (eller den "tilsvarende" Onkyo 705)
|
| Til top |
|
| |
Abolsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror nu godt jeg kan få plads. Nu skal du ikke få mig til at ændre mening igen igen igen igen  I fik jo lige overtalt mig på en halv time
|
| Til top |
|
| |
tbbv Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 177
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
805'eren 52 cm fra volumenap til "bukket" på HDMI ledningerne.
Mvh __________________ Thomas
Mit link
QLN, HTPC, PS3, Onkyo TX-SR805og Panasonic TH-42PX70E
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Abolsen skrev:
Tror nu godt jeg kan få plads. Nu skal du ikke få mig til at ændre mening igen igen igen igen 
I fik jo lige overtalt mig på en halv time  |
|
|
Jeg kender en forhandler der (sansynligvis) gerne vil låne dig en Onkyo 875 du kan prøve med. Hvis det på nogen måde kan hjælpe dig i dit valg.
Send mig en pb.
|
| Til top |
|
| |
Abolsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
tbbv skrev:
Hej
805'eren 52 cm fra volumenap til "bukket" på HDMI ledningerne.
Mvh |
|
|
Nå... Så må jeg jo lave hul i væggen. Tusind tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
Abolsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
Abolsen skrev:
Tror nu godt jeg kan få plads. Nu skal du ikke få mig til at ændre mening igen igen igen igen 
I fik jo lige overtalt mig på en halv time  |
|
|
Jeg kender en forhandler der (sansynligvis) gerne vil låne dig en Onkyo 875 du kan prøve med. Hvis det på nogen måde kan hjælpe dig i dit valg.
Send mig en pb.
/Lars |
|
|
Det er da bestemt en mulighed. Det er da flot at låne den slags ud  Men det må nok vente nogle (få) dage endnu. Jeg skal lige ud og shoppe højttalere først, det ville være en synd at sætte den til mit nuværende setup. Jeg lader dig/Jer vide hvor jeg står inden så forfærdelig længe.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Abolsen skrev:
Det er da flot at låne den slags ud  |
|
|
Ja, men de får dem vel sjældent retur igen
Når først man har prøvet en af de nye Onkyo, så vil man nødig slippe den igen ... Men der er faktisk ingen forpligtigelser. Lån, prøv, og er det ikke dig kan du levere tilbage igen.
Og jeg har intet med forhandleren at gøre. Det er en del af deres normale service. Syntes selv det er flot.
|
| Til top |
|
| |