Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 23:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Warner dropper? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 14 September 2007 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

De sidste par uger har rygterne kørt på, om Warner har tænkt sig, at sige ja til et tilbud fra Toshiba om kun, at udgive på HD-DVD. Warner havde indtil engang sidst i august, hvor de skulle svare tilbage.

Warner har dog siden offentligt bekræftet, at man støtter begge formater indtil videre.

Nu er der så kommet nyheder om, at Warner har droppet deres "total HD" skive. Man er i tvivl omkring økonomien i mediet, hvis man er den eneste som udgiver på det.

Dog så fortsætter rygterne fordi Præsidenten for Warner Home Video Ron Sanders har bekræftet, at man ligger i forhandlinger med begge lejre, men han skulle implicit have bekræftet, at forbliver neutral gennem juleshopping perioden.

Sanders siger, at man snakker med begge lejre og det hele går vildt for sig lige for tiden. Men man vil som sagt gerne se resultat fra 4. kvartals salg, inden man tager nogen beslutning.

Hvis Warner bliver "købt", så er det bare endnu et bevis på, at denne krig handler ikke ikke om forbrugerne og deres præferencer.

Hvis Warner skulle beslutte, at udgive på HD-DVD, så vil det ud fra mit synspunkt være enden på krigen, fordi så er combo den eneste vej.

Hvis Warner skulle vælge Blu-ray, så vil det være en rigtig stor sejr for denne lejr og samtidigt gøre, at det rigtig svært efterfølgende, at overleve for HD-DVD.

Hvad siger I?

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 September 2007 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Well, jeg synes jeg så nogle grelle eksempler på dårlig billedkomprimering på Blu-Ray film i går.
Jeg selv har hverken afspiller til det ene eller andet format, men hvis hvad jeg så i går gør sig gældende i mere end et par enkelte udgivelser hælder jeg da klart mest til HD-DVD.

Jeg mener jeg fandt linket i en post herinde.

Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 September 2007 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

McFrede skrev:

Well, jeg synes jeg så nogle grelle eksempler på dårlig billedkomprimering på Blu-Ray film i går.
Jeg selv har hverken afspiller til det ene eller andet format, men hvis hvad jeg så i går gør sig gældende i mere end et par enkelte udgivelser hælder jeg da klart mest til HD-DVD.

Jeg mener jeg fandt linket i en post herinde.

Du kan umuligt bruge det som argument. Jeg har set tilsvarende på HD-DVD, men det er da absolut ikke nok til aige hverken til eller fra. Der vil altid komme titler med dårlig komprimering, uanset medie, og specielt i starten.

Det er jo vigtigt at huske på at begge formater stadig er nye og overhovedet ikke gennemudviklede endnu!

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 September 2007 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Rooooolig nu.

Selv om HDDVD er på shopping tur, så forpligter de involverede selskaber sig da ikke til IKKE at udgive BluRay discs også.
Og filmeselskaberene vil jo gerne have at folk ser deres film, så hvis Bluray apparaterne bliver ved med at komme i en lind strøm, og hvis folk der har købt PS3 også begynder at købe et par film, så vil ingen selskaber da svigte Bluray.

Meeeen istedet for bare at have en 'jeg venter' holdning så bør man selv gøre noget.
Faktisk bør alle der har købt, eller har tænkt sig snart at købe enten en PS3 eller en BluRay afspiller gå ud og købe en eller to BluRay film nu.
Bare lige så filmselskaberne kan se hvad det er vi gerne vil have.

McFrede: Selvfølgelig vil der være uheldige overførsler, men derfor skal man da ikke afskrive det teknisk bedste system.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 September 2007 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

McFrede skrev:

Dette har intet med mediet blu-ray, at gøre. Det er filmselskabernes problem. Der findes flere Blu-ray skiver med dårligt billede, jeg har også selv et par stykker. Det som Disney og SONY smider ud i dag er stort set topdollar hver gang. Nu venter vi på, at FOX også benytter AVC. Nogle af de low-bitrate mpeg2 udgivelser der findes har helt sikkert nogle problemer.

Omvendt så prøv at tjekke, alle de titler som universal smider på gaden for tiden, de er generelt ret middelmådige i kvaliteten. Det gør jo heller ikke HD-DVD dårligere, fordi der findes jo også masser af titler med rigtig god billedkvalitet.

Den samme dårlige udgivelse bliver jo hverken bedre eller dårligere alt efter, hvilket format den bliver udgivet på.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 14 September 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Interessant tankegang Andy!...

Jeg tror ikke krigen bliver afgjort af et enkelt skift (i HD-DVD/BD) retningen!..For så ville selvskaberne jo allerede have givet et kæmpe tilbud, også havde de vundet!..Så sådan er jeg overbestemt om det ikke vil gå, at krigen pludselig skulle stoppe af den grund!...Men der er da ingen tvivl om hvis en af siderne skulle får Warner B på deres side, så har de da en kæmpe fordel i forhold til konkurrenten, og hvad konsekvensen af det så bliver/vil blive, er svært at sige!..Men det er da et BOOST til dem der får lov til at dem på deres side, hvis nogle gør!...

mvh Zirio

Zirio's Underground - Opdateret 08/09- "HD Leeds the Way"

Anmeldelse af Onkyo TX-SR875

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 September 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Rolig nu, jeg har skam ingen planer om at købe hverken den ene eller den anden afspiller foreløbig, første indlæg virkede bare temmelig forudindtaget om hvilket medie der er bedst, så jeg ville da blot lægge lidt på den anden vægtskål.

Jeg gør mig ikke klog på hvilket medie der teknisk er bedst, men det lader til i er af den klare mening at det er BluRay. Jeg siger så bare at det ikke er nok at der er potentiale i mediet, hvis konkurrenten formår at formidle et bedre resultat gennem et ringere medie.

I sidste ende kan vi jo diskutere teknisk potentiale og udnyttelse heraf i en evighed, men jeg tror det er helt andre parametre der bestemmer hvem vinderen bliver. Det den almene forbruger ønsker er bare en billig afspiller de kan købe billige film til, og så skal de helst have tudet ørerne fulde af at den afspiller de køber er den rigtige. Den med de fleste reklamekroner i ryggen kommer til at stå stærkt. Jeg har sågar hørt at det ikke er uden betydning hvilket medie "voksenfilmbranchen" vælger at støtte, men det kan vel ikke komme bag på os når vi ser hvor langt internettet er nået på så relativ kort tid...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes