Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 16:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Væk med SAT boksen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Hej med jer...

Jeg står for at skal udskifte mit gamle TV til en plasma skærm, og skal selvfølgelig have det sat pænt op (gemt ledninger mm.). Det grimmeste, der kommer til at stå er min sat boks til canal digital, øv øv. Er der nogen som ved om man i disse tider, kan få en plasma skærm, hvor man kan sætte sit kort fra canal digital i, så jeg på den måde både kan fjerne den grimme boks, og samtidig kan blive fri for at skifte kanaler på sat fjernbetjeningen?

Til top Vis Linhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Linhawk

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Der ser ikke ud som at der er nogen som kan sige dette med sikkerhed, jeg overvejer derfor fibernet fra Dong og dertil hørende TV fra Danskbredbånd. Dette har jeg beskrevet i et andet indlæg ( http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=55307&P N=1). Hvis der er en som kan svare på spørgsmålet, vil jeg dog stadig gerne høre svaret.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Nej, der findes intet TV hvor du kan indsætte dit kort fra Canal Digital. På Canal Digitals hjemmeside fremgår det hvilke receivere der er godkendte af Canal Digital.

Inden du skifter til DONG, så undersøg om de sender HDTV. Det ville jo være en skam ikke at kunne modtage HD-kanalerne fra Canal Digital.

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Der vil nok altid i en eller anden grad være en boks ved siden af dit TV også hvis du vælger fibernet løsningen, dem kommer du ikke uden om, disse bokse bliver rent teknisk forældet i løbet af ca. 3 år, fordi der kommer ny teknik som HDTV osv. find hellere en løsning hvor du stadig har din sat boks bare gemt væk i et skab eller lign. og så en fjernbetjenings forlænger som den her http://www.oneforall-int.com/?pag=39&prodnr=101 Digital satelit er efter min mening det bedste TV signal du kan få og hvis du køber Canal digital nye HD boks kan du udnytte en fladskærm maksimalt, så det vil være synd at skifte til fibernet.

Mvh.

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke jublende glad for mit signal fra parabolen, når det er dårligt vejr, så er der flimmer på skærmen, selvom jeg lige har brugt 2000 på at få justeret parabolen og målt det hele igennem. TV montøren sagde at sådan var det bare. Jeg har en nyere boks fra Canla digital, som giver digital TV, men hvad nytter det når signalet 2-3 gange om måneden er dårligt  

Jeg har set det som de har i midtjylland  se lige her http://www.fiberbredbaand.dk/portal/page/portal/Energimidt/f orside/tjenester/digitaltv?page=280

Det virker, det er digítal og du kan vælge forskellige kanaler i hele husets TV, og ikke nok med det, så kan man også skifte kanalerne på TV'et, ligesom jeg ønsker det.

Tror sku snart jeg flytter til Jylland, billige dåse øl, ingen kø på motorvejene og god fiber TV

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Linhawk skrev:

Hej med jer...

Jeg står for at skal udskifte mit gamle TV til en plasma skærm, og skal selvfølgelig have det sat pænt op (gemt ledninger mm.). Det grimmeste, der kommer til at stå er min sat boks til canal digital, øv øv. Er der nogen som ved om man i disse tider, kan få en plasma skærm, hvor man kan sætte sit kort fra canal digital i, så jeg på den måde både kan fjerne den grimme boks, og samtidig kan blive fri for at skifte kanaler på sat fjernbetjeningen?

Nu ved jeg ikke hvordan det kort ser ud, så det skal jeg ikke kunne sige, men pana har i alle tilfælde en SD port i nogle af deres tv, mon den kan bruges til noget?

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Linhawk skrev:

Hej med jer...

Nu ved jeg ikke hvordan det kort ser ud, så det skal jeg ikke kunne sige, men pana har i alle tilfælde en SD port i nogle af deres tv, mon den kan bruges til noget?

Nej, desværre ikke. Det er en kort på størrelse med et Dankort, med en chip.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Linhawk skrev:

Jeg er ikke jublende glad for mit signal fra parabolen, når det er dårligt vejr, så er der flimmer på skærmen, selvom jeg lige har brugt 2000 på at få justeret parabolen og målt det hele igennem. TV montøren sagde at sådan var det bare.

Så er din reparatør ikke sin opgave voksen, for naturligtvis skal det ikke være sådan! Selv oplever jeg aldrig den slags problemer.

Linhawk skrev:

Tror sku snart jeg flytter til Jylland, billige dåse øl, ingen kø på motorvejene og god fiber TV

Du skal naturligvis være velkommen. Jeg kan, som tidligere nævnt, ikke følge din fascination af fiber TV, men det med dåse-øllene er rigtigt nok

elmfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvad med smart card ? Nogen der ved hvad det anvendes til ?

Til top Vis elmfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af elmfelt

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

elmfelt skrev:

Hej

Hvad med smart card ? Nogen der ved hvad det anvendes til ?

Nej, men vil da gerne vide om man kan sætte sat kortet i dette, istedet for at have sat boksen

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

De smart-card-readers der er på i hvert fald Sonys nye modeller, er koblet til DVB-T eller DVB-C tuneren. Det betyder i praksis, at du kan se TDC kabeltv (YouSee) uden en digital selector-boks. Her kan du blot proppe det dankort-store smartcard med chip ind i dit tv - og viola - så kører du digitalt istedet for analogt. Det rykker kvaliteten op.. ihvertfald så langt op som distributørerne har komprimeret til, hvilket er meget svingende.

Hvis man vil have HD - ihvertfald via CD - så er smart-cardet koblet til sat-boksen via hvad der modsvarer en MAC-adresse / fysiske kendetegn ved de specifikke chip i den specifikke boks. De parres hos CD, og hvis kortet skiftes til identisk boks, virker det ikke så snart der opdateres koder fra CD.. derfor er det meget svært at være Sat-pirat, da alting er koblet elektronisk sammen, og man kan ikke liige sådan kopiere en chip og dens elektroniske ID-nummer.

Det er også grunden til, at der er så få  bokse godkendt til CD  boksene skal kunne parres med et Chip-nummer.. nærmest en slags "sim-lås" som til mobiltelefoner.. bare omvendt - kortet virker ikke i en forkert boks. Jeg h avde bøvl med det, da kundeservice sendte mig den nye HD-boks i bytte for den gamle MPEG2 boks. De glemte liiige at sende nyt kort med.. det gamle virkede ikke.. og da de sendte sendte et  nyt, var det en gammel / almindelig type, som ikke var kompatibel med boksen. I tredje forsøg lykkedes det - og ny spiller det bare for godt.

Håber det hjalp.
SD-tv, via kabelnet kan godt klares via indbyggede kortlæsere i dit tv - sat kan IKKE. Måske kommer der på et tidspunkt kodede udsendelser via DVB-T, hvor kortet kan gøre gæde?! - men det vil så kræve at alle DVB-T tunere har kortlæser for at deb brede befolkning kan bruge det..

Mvh. Offcourse.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes