Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hi-fi anlæggets bedste ven (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Godt set Jonas!!

Hi-fi anlæggets bedste ven

Den rigtige CD får det bedste frem i musikanlægget. Her en guide til at finde den musik og de optagelser, der giver de største lytteoplevelser.

Hvorfor er der så få kvinder, der er meget smukke og samtidig højt intelligente? Det var vi nogle hankøns-væsener, der ærgrede os meget over, mens vi var i begyndelsen af tyverne. Her nogle år senere ser vi lidt mere nuanceret på tingene. Og dybest set er kravene til det modsatte køn vel ret urimelige, når i hvert fald undertegnedes ydre højst kan karakteriseres som gennemsnitligt og pænest i tusmørke - bagfra.

Men hvis man har interessen for musik og musikoplevelser er ovenstående analogi til kvinder i en hvis grad relevant. Her gælder det om at finde den mest interessante musik i den bedst opnåelige kvalitet. For det er jo både bekosteligt og tidskrævende at gå til koncerter. Og i mange tilfælde kan kunstneren være død, så koncertmuligheden slet ikke er et alternativ.

Sandt nok!!!

Her kommer de sublime optagelser ind i billedet, hvor både den kunstneriske udfoldelse og optageforholdene går op i en højere enhed. Et eksempel er de klassiske jazz-duetter med Ella Fitzgerald og Louis Armstrong. De findes i flere udmærkede indspilninger fra pladeselskabet Verve. Og så er der en specialudgave fra det nu krakkede entusiast-selskab Mobile Fidelity, hvor det oprindelige Verve-masterbånd er overført til CD uden om mixerpulten og med færrest mulige tekniske indgreb.

Resultatet er bjergtagende. Man undgår ikke lidt sus på optagelserne, for optageteknikken i 1957 var ikke så avanceret og støjsvag som i dag. Men der er en sjælden saft og kraft i optagelserne. Så liebhavere må slippe over gerne 200 dollar for et nyt eksemplar på www.amazon.com

Gode gamle indspilninger behøver ikke at være dårlige fordi der er lidt sus på!!...  os der har levet i vinyl alderen! har stadig evnen til at total abstrahere fra dette bare musikken swinger!!..

Superindspilninger

Men man skal slet ikke være hifi-skribent for at kunne nyde superindspilningerne. Ganske vist kan trænede ører more sig med at dissekere musikoplevelsen i forskellige lag som transparens, dybde, dynamik, homogenitet og opløsning. Men for uøvede føles den gode musikalske oplevelse helt enkelt som "rigtig".

Lige DET! jeg har sagt!! det er IKKE! mest, flest, størst, tydligst, højst osv...  det altid kommer an på!!  MEN! HELHEDEN!!   og fornæmmelsen!! en oplavelse af troværdighed og rigtighed!.

Som da jeg skulle finde indspilningerne til denne listning, mens min 10-årige datter lyttede med til en remastered version af "Gerry Mulligan meets Ben Webster". Efter nogen tid sagde hun:

»Far, det er underligt - jeg kan ikke lade være med at vippe med foden i takt til musikken, selv om den efterhånden er helt øm.«

Større kompliment kan en indspilning vel ikke få.

NEJ!!  og sådant musik kan vitterligt nydes på alt fra en clok radio til highend til 1000000!!!...  og alt der i mellem!.. ( kan man ikke det! er man ikke musikalsk!)

Men der er ingen genveje til at finde de store musikoplevelser på CD. Selv om producenterne bag formaterne af DVD Audio og Super Audio CD lokker med højere opløsning og derved flere informationer i musikken, kan de nye teknologier ikke rette op på en dårlig eller middelmådig indspilning. Et godt optagelokale og en teknisk enkel men højkvalitativ optageproces er grundsubstanserne i enhver god indspilning. Når det er sagt skal dog også tilføjes, at nogle af mine teknisk bedste indspilninger er i SACD-formatet.

Genvej til det sublime

En genvej til de sublime skiver er at besøge nogle af de få radioforhandlere herhjemme som Scala HiFi i århus og AudioVision i Skive, der også sælger udvalgte CD'er i særlig høj kvalitet. Her følges den kvalificerede rådgivning om indkøb af audio/video-udstyr op med muligheden for at få en musikalsk smagsprøve med hjem, der kan demonstrere det nye grejs fortræffeligheder.

En endnu mere målrettet mulighed er at frekventere en af de få dedikerede pladebutikker, der også sælger specialindspilninger til det krævende publikum. Her er Pladekisten i Århus den muligvis største herhjemme med et bredt sortiment og med god rådgivning om nye indspilninger. Og så er der naturligvis de danske, tyske og engelske samt amerikanske specialmagasiner, hvor anmeldelser af musikken suppleres af en karakter for den tekniske kvalitet.

Men nu til det vigtigste: Superindspilningerne.

Sara K.: "Water falls", Stockfisch Records

Sara var tidligere i stald hos pladeselskabet Chesky, men søgte over til Stockfisch for at få endnu bedre lyd(!). Dejlig varm, melodiøs pop-rock med en rekordhøj gennemsigtighed i lydbilledet. Guitarklange så klare som kildevand og med en detaljemættethed, som var de normale højttalerkabler i kobber udskiftet med underarmstykke højspændingsledninger i Sterlingsølv. Lydbilledet er så stort, blødt og rumligt at man føler, at man går på opdagelse og konstant oplever nye klangfarver. Denne skive er ganske enkelt et must, hvis man har bare lidt interesse for vellyd. (Distribution: www.pladekisten.dk)
Musik: 9
Teknik: 10

MÅ PRØVES!!

Eric Clapton: "Unplugged", Reprise Records

Denne MTV-optagelse fra 1992 har nogle år på bagen, men den helt digitale optageteknik (DDD) har stadig ubestridelige kvaliteter. Detaljeringsgraden er i top, og Claptons virtuose guitarspil omfavner lytteren i sjælden grad. På nummeret "hey hey" suppleres de spændstige guitarklange med et solidt basfundament og den rytmiske helhed er svær at overgå. En enkelt anke mod den tekniske kvalitet kan være, at Claptons stemme ikke har den ultimative renhed.
Teknik: 9

HER DEN!!  og JA!! den er sublim!! bruges og høres meget!!

Count Basie Meets Oscar Peterson: "The Timekeepers", JVC

To af jazz'ens mestre møder hinanden i denne indspilning fra 1978 i Group IV Studios. JVC har taget det oprindelige masterbånd og remastered det i en 20 bit indspilningsproces kaldet XRCD2, der kan afspilles på alle CD-afspillere. Resultat er let dæmpet jazz i en sjælden holistisk kvalitet, der er som skabt til at få lytterens puls ned oven på en travl arbejdsdag. Louis Bellsons trommer står knivskarpt i lydbilledet, hvis ganske lette optagesus er let at overdøve. (Distribution: www.pladekisten.dk)

Kender det ikke... men så må jeg jo ud og se hvad det er!?

Eric Bibb: "Just Like Love", Opus 3

Blues-folk for fuld udblæsning. Med et minimum af teknik i tårnhøj kvalitet har Opus 3 tryllet en stemningsmættet optagelse frem, der når op på et af de sjældne 10-taller. Bibbs musikalske univers har ikke helt den samme folkelige appel som Sara K., men resultatet swinger godt og grundigt og SACD-teknologien vrister alle detaljer ud af masterbåndet. Klangfarverne er ekstremt naturtro og frister lytteren til at lukke af for andre sanser og blot lade sig flyde med. (Distribution: www.pladekisten.dk)
Musik: 8
Teknik: 10

Har den!!  ...

Ray Brown, John Clayton, Christian McBride; "SuperBass 2", Telarc

Liveindspilningen i New York fra december 2000 er med en lidt utraditionel besætning på kun tre bassister. Men når de samtidig er i verdensklasse og kulissen desuden er et begejstret publikum, er der grund til at skrue volumenknappen højre om. Akustikken er fornem, og lukker man øjnene svier cigaretrøgen næsten, så autentisk er optagelsen. På nummeret "Papa Was a Rolling Stone" er den rytmiske energi så koncentreret, at kun absolut tonedøve kan lade være med at vrikke med fødderne. Musikanlægget skal dog helst have kvaliteter i de dybe frekvenser for at få det fulde udbytte af CD'en - her kan et minianlæg slet ikke være med.

Har den!! ( og har ingen problemer i "bunden" her!!.. )

Tchaikovski: "Nutcracker" med London Symphony Orchestra, Telarc

Velkendte toner fra Nøddeknækkeren i Telarcs kompetente behandling. Blød og behagelig stemningsmættet klang - man fristes til at gribe den nærmeste fjernbetjening og selv dirigere London-symfonikerne. God dynamik og et væld af fine detaljer der imidlertid først for alvor kan værdsættes i gode, afslørende musikanlæg.

Johann Strauss: "Nikolaus Harnoncourt", Teldec.

En meget interessant indspilning fra Teldec med klassikere fra Strauss' repertoire som "An der schönen blauen Donau" og ouverturen fra Sigøjnerbaronen. Ikke mindst dynamikken er skræmmende realistisk med stor forskel på lavt og højt niveau - pas på med volumenkontrollen. Den ukomprimerede optagelse kombineret med en legende let differentiering mellem de enkelte instrumentgrupper gør den særlig interessant for audiofiler.

Har den!!... ( no problem her selv ved nær max!!  )

Det anvendte testudstyr:

CD-afspiller: Sony CDP XA333 ES, Forstærker: Cayin S200, Højttalere: Bowers & Wilkins CM6, Martin Logan Ascent i. Diverse kabler fra Kimber og Tara Labs.

Udemærket udstyr!!..

poul.tvilum@jp.dk

Fint indlæg her Jonas!!...  er ganske enig!!

Jeg har jo altid sagt at der findes enkelte gode optagelser der kan bruges som referance..

Dog må man for at finde disse have lidt viden om hvordan det lyder IRL. og om de givende optagelser nu er "rigtige"...   ( dette hvis man selv skal ud og finde dem !!)

De har omtalte er så vidt de jeg kender rigtig nok, blandt creme d` la creme!! ingen tvivl om det!!..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Man må da ikke håbe de har valgt 13 skalaen i deres pointsystem, for så er det ikke så imponerende ;-)

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 08 Januar 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Ja det er en fed artikel heldigvis er HIFI ikke helt glæmt i almindelige folks Øjne måske der er håb ?

Håber på flere artikler.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Men man skal slet ikke være hifi-skribent for at kunne nyde superindspilningerne. Ganske vist kan trænede ører more sig med at dissekere musikoplevelsen i forskellige lag som transparens, dybde, dynamik, homogenitet og opløsning. Men for uøvede føles den gode musikalske oplevelse helt enkelt som "rigtig".

Lige DET! jeg har sagt!! det er IKKE! mest, flest, størst, tydligst, højst osv...  det altid kommer an på!!  MEN! HELHEDEN!!   og fornæmmelsen!! en oplavelse af troværdighed og rigtighed!.

Du læser da det ovenstående som fanden læser biblen.Jeg mener det han skriver

er at det utrænede øre ikke ved hvorfor det lyder godt, eller den svære hvorfor

noget lyder forkert.Til den sidste SkAl der et trænet øre til at rette en fejl.

At der så er mange mennesker der ikke kan/gider er da ok for mig.

De kan bare aldrig nærme sig det sublime.Håber ikke dette tages som mud-

derkastning.Dette er KUN min mening.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 08 Januar 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Du læser da det ovenstående som fanden læser biblen.Jeg mener det han skriver

er at det utrænede øre ikke ved hvorfor det lyder godt, eller den svære hvorfor

noget lyder forkert.Til den sidste SkAl der et trænet øre til at rette en fejl.

At der så er mange mennesker der ikke kan/gider er da ok for mig.

De kan bare aldrig nærme sig det sublime.Håber ikke dette tages som mud-

derkastning.Dette er KUN min mening.

MVH

Forstå ik hvad du mener med læser biblen som fanden mm.??

Vi er enige i at for at nå det sublime og finde det HELT!! rigtige skal der trænede øre til!! men det har få!!.. ( mig selv inc. ) men eks en af mine bekendte Morten-T (som også skriver her )er selv musiker og han har om nogen trænede øre!..

Han kan bedre end de fleste alm. personer ( mig inc. ) afgøre om noget lyder som det skal eller ej!..

Hvad angår os andre!???  så er det sgu subjektivt og op til fornæmmelse og opfattelse...

mvh.

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Øv Jonas, du er hermed skyld i at jeg er blevet DKK 349,00 fattigere.

Måtte lige investere i et par skiver fra pladekisten. Sara K. samt Eric Bibb på SACD.

Godt link.

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Det har man da vidst meget længe , også derfor jeg smider så mange penge i cder .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Pladekisten rykker, der er mange gode indspilninger af gode 60-80´er plader, nu udkommet på JVC-xrcd, jeg har bl.a. Tina Turner, private dancer og den slår den originale helt ud af banen. 200-250kr kontra de normale 149,95kr er godt givet ud!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 08 Januar 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

»Far, det er underligt - jeg kan ikke lade være med at vippe med foden i takt til musikken, selv om den efterhånden er helt øm.«

NEJ!!  og sådant musik kan vitterligt nydes på alt fra en clok radio til highend til 1000000!!!...  og alt der i mellem!.. ( kan man ikke det! er man ikke musikalsk!)

Så bliver det spændende om du forstår dette.Svare det ikke til at påstå, at

en vinkender der har smagt det bedste der findes, men for kvalme af en

20 kroners paprødvin fra Netto ikke er en ægte vinelsker.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 08 Januar 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Pladekisten rykker, der er mange gode indspilninger af gode 60-80´er plader, nu udkommet på JVC-xrcd, jeg har bl.a. Tina Turner, private dancer og den slår den originale helt ud af banen. 200-250kr kontra de normale 149,95kr er godt givet ud!!!

Og så er han super sej blot man nævner hvad der er af motiv på coveret kender han pladen fantastisk.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 08 Januar 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

MVH

Smags sansen kan ikke sammenlignse med høre sansen!! og vin ikke med musik!....   musikkens indhold kan i sig selv nydes hvor og hvordan som helse hvis den er god nok!!...   DET KAN NOGET SMAGS SANS MÆSSIGT IKKE!!  enten smager det godt eller så gør det ikke!!...

Musik har ikke noget med lyd kvalitet at gøre! musik er rytme og følelser!..

Hvis du tror det!?? og ikke kan se det!!??  så er det synd for dig!!

hifi!! har noget med lyd kvaliteten at gøre!.. men!  musik og hifi er to ting!..

hifi er kun midlet til målet som er musik!..

og selvfølgelig bliver musik nydelsen bedre jo bedre udstyret er!!!!

MEN!! kan man ikke nyde musik på selv en clock radio og abstrahere fra de åbenlyse mangler der her er!??  har man en fattig opfattelse af hvad musik er!.. og så er men mere ind i hifi og teknik end i musik!!...........

DET! er vejen til hifi helvede!!

mvh.

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 08 Januar 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Jeg er ked af at vi er så uenige, Men jeg syntes det er den værste

gang vrøvl jeg længe har hørt .Det kan så godt være at det er synd

for mig:Det vil jeg så lære at leve med

MVH   

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 08 Januar 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

2 forskellige vine SKAL sammenlignes med 2 forskellige stykker musik. nogle kan Lide hård ROCk andre for bræk fornemmelser ved at lytte dødsmetal. Hvilken musik du lytter er en Smagssag.

Men indholdet i vinen er ren fysik og kemi akkurat som indholdet i musikken "HIFI" , altså bevægelse af luftens partikler der pirre lytte organerne lige som smagsløgene ved vin smagning.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

F.Christians skrev:

Og så er han super sej blot man nævner hvad der er af motiv på coveret kender han pladen fantastisk.

Ja, men han tager sig til gengæld også godt betalt for det!

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 08 Januar 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Jonas bojer skrev:

F.Christians skrev:

Ja, men han tager sig til gengæld også godt betalt for det!

150kr for en skive med den service ? det vil jeg sku godt betale vi kan ikke alle være nærrige, og ikke tillade specialiser at leve af deres vide for så ender det med at ingen ved noget. Jeg vil heller købe den rigtige plade i første hug , få noget historie og møde ligesinede musik elskere i den butik end handle tilfældige plader på nettet.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 08 Januar 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Hvad og hvor meget der skal til for at få musik nydelse er individuelt!!..

Jeg kender flere MUSIK freaks  ( en af dem har over 30000 plader!!... ) der nyder fed musik i massevis over udstyr der stort set ikke beløber sig til meget over 10000 for alt!... og ikke at de ikke har råd til bedre udstyr!...

MON!! ikke de nyder musikken lige så godt som en med udstyr til 100000??

Komentaren når de høre eks mit udstyr til nær 70000 og en anden kammerats til langt over et par hundrede tusinde!!  er tjaaa... det lyder jo meget godt!!... og så er det det!!...  musikken er vigtigere og denne nydes lige så godt på et "Bilka" anlæg for dem!...

Andre igen er Dj`s og tænder på JBL  eller Cervinvega og 15 tomme PA. basser!! bare det tæsker mellemgulv!!  hvad grejet er er pisse ligegyldigt bare det kan smide watt nok ud i højtalerne!! og hvad de er er også ligegyldigt bare de kan DUNKE!! og holde til det!!..  og hvad kan jeg sige??? DE NYDER DERES MUSIK LIGE SÅ MEGETE SOM MIG!! OG ANDRE MED SUPER UDSTYR DER KOSTER ET MINDRE PARACELHUS!!..

Så musik nydelse har intet med hifi og udstyrs kvalitet at gøre!!

Jeg!!! personligt vil godt have det lidt mere vel opløst og rigtigt i forhold til min opfattelse af hvordan det så skal lyde, hvilket kommer ind under begerebet hifi! og er det overordnede vi her inde beskeftiger os med!!.. og jeg har min mening om hvad udstyr der gør det i den pris klasse jeg nu må bevæge mig i!!..

Ligeledes har jeg min klare opfattelse af hvornår noget er hifi og ikke!... og hvad og hvor meget det skal til!..

MEN!!

Hvad og hvor meget der for den enkelte skal til for at opnå en følelse af troværdighed og realisme samt opfatte noget som godt og rigtigt og her igennem få en musik nydelse og oplevelse! er også individuelt og subjektivt!!..

Nogle kan opnå det for 5000 kr. andre for 10000 kr. og nogle igen kan dårligt gøre det for 100000 eller 1000000 kr!!!..

Men at vippe med foden til et stykke musik  og nyde det!! kræver for mig i all fall ikke udstyr til 1000000!!  jeg kan gøre med musik gengivet det i bilen, i køkkenet via en transisteradio, i supermarkhedet over deres muzak system!! eller hvor som helst!! bare MUSIKKEN ER GOD!!

Kan man ikke det!! så har man misset noget ganske grundlæggende ved musik!!

Men den bedste nydelse og oplevelse opnås så klart der hjemme foran anlæget!...  og sådan er det vel nok forhåbentlig for de fleste af os!??

mvh.

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Enig med Bojer. Hellere give lidt mere og få fat i det helt rigtige i første forsøg.

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

MVH

Hej Andre,

Din sammenligning duer ikke ;o)

Påstanden er: Et godt stykke musik kan nydes på alt fra en clockradio til et super-duper-anlæg.

Det er jeg helt enig i.

Hvis du skal lave en analogi til vinkenderen og en god vin, må det være at:
En god vin kan nydes fra et ølkrus eller fra et super-duper-vinglas.

Vinkenderen får i ovenstående tilfælde mere ud af den god vin hvis den bliver serveret i det rigtige glas (noget med duftindtrykket, farve, osv.), hvorimod jeg ikke er sikker på at en "almindelig" vindrikker vil kunne opfatte de samme forskelle.

I musik verdenen får den øvede lytter mere ud af et godt stykke musik hvis det bliver afspillet på det rigtige anlæg (noget med transparens, dybde, dynamik, homogenitet, opløsning, osv.), hvorimod jeg ikke er sikker på at en "almindelig" musik lytter vil kunne opfatte de samme forskelle.

mvh

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 08 Januar 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

JA!! der er ikke noget som en god plade butik hvor man kan rode lidt rundt... høre skiverne & få en god sluder og lidt info om musikken mm. fra kompotente folk!!...

Her i Rønne hvor jeg bor har vi en sådan forretning!..

Her står en gut ( Bent ) der har stået der i 30 år!! og han ved stort set alt om alt musik fra ABBA til Zappa!!  han kan fortælle historier om alt muligt vedrørende lige de kunstnere og plader mm. samt nye og gamle udgivelser.. JA!! alt værd at vide!.. 

Musik! det er bare hans LIV!!... 

Et sådant sted er bare kanon at handle!! og så venter jeg gerne en uges tid på at han bestiller et og andet hjem, hvis han ikke lige har det!.. og betaler gerne lidt ekstra!..

Så for min del f**k!! internet handel for andet end lige hvad der ellers bare ikke kan skaffes på andre måder!!...

Og at købe en plade i Merlin eller Kvikly eller lignende "store" steder???  NOOOOOT!!!!..

mvh.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum