Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 01:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: denon 3910 vs 2930 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 07 Juli 2007 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

hvilke af de to dvder er bedst til billede og digitallyd.prisen vil være ca det samme.Jeg vil bruge hdmi udgangen til min sanyo z5 projektor
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 Juli 2007 kl. 04:59 | IP-adresse registreret  

2930 har bedre billedkredsløb, men 3910 har nok (marginalt) bedre lyd. Hvis du udelukkende skal bruge den som dvd, tror jeg toshibas hd xe1 er et bedre bud end begge

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
2930 har bedre billedkredsløb, men 3910 har nok (marginalt) bedre lyd. Hvis du udelukkende skal bruge den som dvd, tror jeg toshibas hd xe1 er et bedre bud end begge
jeg har svært ved at skifte min primare ud til fordel for både denon og toshibas afspiller.primaren er utroligt lækker lavet+lyden er rigtig god.Syntes trods alt at denonen er mere hifi rigtig.Så det er den model jeg vil gå efter.er der ellers alternativer

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 Juli 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

jeg har selv lige skiftet min 2910 ud med en toshiba, hvor jeg også stod og vaklede lidt om det måske var det værd, men de har da fundet på noget med det billede toshibaen leverer på standard dvd'er. 2930'eren skulle eftersigende have samme egenskaber rent billedmæssigt som toshibaen, lyden, ja der slår 3910 nok begge. Jeg tror ikke efter at have set hvad et par års udvikling kan gøre at du billedmæssigt kan få det samme på en gammel top dvd, som du kan på nyere langt billigere afspillere

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2007 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

hvem er ellers med fremme på billedsiden,som også er skruet godt sammen,Syntes faktisk at Marantz ser meget fornuftig ud,men hvad med  billedsiden

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
hvem er ellers med fremme på billedsiden,som også er skruet godt sammen,Syntes faktisk at Marantz ser meget fornuftig ud,men hvad med  billedsiden

Det er min opfattelse at taler vi om billedekvalitet alene, er der ikke noget der slår Denon i prisklassen (jeg ser bort fra modeller mindre end 1930). Denons stereolyd har ofte været debatteret, og selv er jeg mere til Marantz lydmæsigt end til Denon. Jeg siger ikke at Denons DVD-afspillere er perfekte, men kan du leve med lidt langsom loadtid og lidt langsom navigation i menuerne får du ikke bedre billede end med Denon. Skal jeg pege på seriøse alternativer må det blive Pioneer DV989 og Marantz DV9600.

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

p.las skrev:

Det er min opfattelse at taler vi om billedekvalitet alene, er der ikke noget der slår Denon i prisklassen (jeg ser bort fra modeller mindre end 1930). Denons stereolyd har ofte været debatteret, og selv er jeg mere til Marantz lydmæsigt end til Denon. Jeg siger ikke at Denons DVD-afspillere er perfekte, men kan du leve med lidt langsom loadtid og lidt langsom navigation i menuerne får du ikke bedre billede end med Denon. Skal jeg pege på seriøse alternativer må det blive Pioneer DV989 og Marantz DV9600.

Så rigtig så rigtig. Er helt enig. Denon giver max billed for pengene.

Jeg tror altså også jeg ville hoppe på en Denon 2930...

Nicolai

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Nicolai18 skrev:
Gerdes skrev:

p.las skrev:

Så rigtig så rigtig. Er helt enig. Denon giver max billed for pengene.

Jeg tror altså også jeg ville hoppe på en Denon 2930...

Nicolai

ved godt at man ikke skal lægge for meget i test,men har set en test med bla nad marantz 7oo1 ,denon 2930 og toshiba hd dvd.Der løb marantz af med sejren bla takket være et bedre billede.Jeg vil godt have det kogt ned til en to tre stykker,inden jeg låner noget med hjem.Men denon 2930 må være referencen.Analog er jeg ligeglad med,det er udekukkende billed og digita out(coaxial)som har betydning

Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

vil du så sælge din primare dvd26 til fordel for de nævnte afspillere? eller skal den beholdes til at afspille cd'er på?. for hvis det er det sidste der er tilfællet, ville jeg nok overveje og få monteret et dvi eller sdi stik på din dvd26 istedet.

bare lige mit indput.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Morten Fog skrev:
vil du så sælge din primare dvd26 til fordel for de nævnte afspillere? eller skal den beholdes til at afspille cd'er på?. for hvis det er det sidste der er tilfællet, ville jeg nok overveje og få monteret et dvi eller sdi stik på din dvd26 istedet.

bare lige mit indput.
ja.har tænkt på den nævnte løsning.Men det dvi modul er ca 2,5 år gammel og da det skal bruges på en projektor vil jeg havde den optimale afspiller til film.Stereo er blevet nedprioteret da mit lytterum er dårlig akustik.Primaren er en super stereo afspiller,men den del bruger jeg ikke

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

har nu fundet ud af at der et nyt og et gammel dvi modul.Har nu lånt en maskine med det nye modul i,da jeg allerhelst vil beholde min Primare.Så i aften skal det afprøves.Ved godt at den ikke er så god til billede som denon 2930 er,men hvis bare forbedringen er markant i forhold til min komponent bliver det løsningen.Så kan jeg købe en hd afspiller senere

Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
har nu fundet ud af at der et nyt og et gammel dvi modul.Har nu lånt en maskine med det nye modul i,da jeg allerhelst vil beholde min Primare.Så i aften skal det afprøves.Ved godt at den ikke er så god til billede som denon 2930 er,men hvis bare forbedringen er markant i forhold til min komponent bliver det løsningen.Så kan jeg købe en hd afspiller senere

spændende, hvad siger du så til det? er nemlig selv lidt hug på sådan en primare.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Morten Fog skrev:
p.las skrev:

spændende, hvad siger du så til det? er nemlig selv lidt hug på sådan en primare.
hvis du har projektor er der andre afspiller som bedre billede.Det er en konstatering at billedet er mere skarp dvi udgangen ogsort er mere sort MEN.Alle shadow details er væk på hdmi udgangen og de kunne ikke fremkaldes på hverken kontrast eller brigtness.dette er på er 82" lærred.På min pioneer skærm kan jeg ikke se forskel.Så hvis du ikke har projektor er hdmi udgangen ikke et en nødvendighed, og slet ikke de 2500 det koster.Er der nogle der har en forklaring på det manglende detaljer i det sorte

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes