Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 18:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Mest underlige udtryk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1336
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hvad er de mest underlige udtryk i har set/hørt div steder, mht hifi

Jeg lægger ud med 2

1. Forstærkeren går ud med 8 ohm

2. Den kan spille helt op til 16 ohm

 

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Hehe... Må være noget med en der spurgte om en højttaler kunne "brage igennem"
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1336
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

En mere  fra DBA

Nad 314, grå, god forstærker, skal have ny sikring koster 28kr,(de går som regel på alle nadforst. efter 8-10år). Har 2 af slagsen, så jeg får den ikke lavet foreløbigt. Super god lyd til få penge, hvis du selv laver den. Kan hentes for 100 kr på vesterbro.
Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny
 
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1700
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Her et par bidrag fra min tid i branchen..!

 

 

Jeg skal have en Møj-Stor-Klener ….. En moisture cleaner ”plade renser”

 

Hvor mange watt går den højttaler ud med..?

 

Min forstærker går ud med 300 watt, for det står bag på…: Nej der er dens strøm forbrug.

 

Kan jeg få slebet diamanten op, på min pick-up..?

 

Kan jeg få diamanten fra min gamle pick-up til en finger ring til min kone.

 

Har i de der kabler, der er lavet af det pureste guld..?

 

Kan man købe CD-Stoplight ”grøn tusch til CDèr” på spande..!? for jeg vil male hele mit anlæg grønt.

 

Den skrattede, når man skruede op og ned, så jeg gav den lidt med olie nippel kanden, og nu spiller den ikke mere.

 

Har i studio monitor højttaler..!? for jeg går altså kun efter, den rene og uforfalsket lyd.

 

”kunden køre sin pegefinger under nålen på pick-uppen” og siger jeg kan mærke om diamanten er skarp nok.

 

Pick-upper med diamanter fra Syd Afrika lyder bedst.

 

Jeg er kommet til at vende mit kabel modsat pilene… !? og nu kan jeg høre at det er blevet helt forvirret, vil i bytte det.

 

1 stk. Trafo-Forstærker tak…: ”en step-up trafo”

 

Jeg vil kun have højttaler med små enheder..: da de er hurtigere end lydens hastighed.

 

Må jeg lige løfte på denne forstærker ”jeg behøver ikke at høre den” for jeg kan mærke på vægten om den er god.

 

Manden til konen ”jeg syntes den lyder lidt mørk” ”konen.. jeg syntes også vi skal tage dem i lys-bøg i stedet.

 

Jeg skal købe en ny ”skweeker”  diskant.

 

Og naturlig vis den klassiske..!? Jeg sad kl. 06.00 og hørte morgen radio, og så brændte samtlige enheder af.

 

 

 

 

Jeg tror alle i branchen, kan ryste nogle gode ud…! For det altså ikke så lidt man oplever.

 

Peter



__________________
INNOVATING not IMITATING
Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Jeps, jeg har også været sælger og der er mange gode. Den med afbrændte enheder er en klassiker.

En ung gut kommer ind med sin far, og basserne sidder fast i svingspolen. Han har ikke spillet højere end sædvanligt, siger han.

Enhederne bliver skåret op med en skalpel af en anden ekspedient og hiver svingspolen ud. Den er totalt smadret (ikke bare brændt) og er nærmest fald på bageste del af spolen.

Der kom ingen reklamation ud af dette.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes