Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 15:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Måling af rør på Fyn? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NickyD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 345
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Er der nogle steder på Fyn hvor man kan få målt sine rør?

__________________
Jeg har det ik' så godt i dag, jeg har HiFi feber...
Til top Vis NickyD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NickyD
 
NickyD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 345
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

ingen der ved noget?

__________________
Jeg har det ik' så godt i dag, jeg har HiFi feber...
Til top Vis NickyD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NickyD
 
kongen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Uden at jeg ved noget om det, men hvad med at høre fx aage jensen (musikhuset) i odense ? måske de har et værksted der kan hjælpe dig ? Eller måske der ligger et andet musikerværksted som vil hjælpe dig. Som nævnt aner jeg ikke om de kan, men det er måske en uopdaget resource til den slags hjælp... Flertallet af "gode" guitar-amps er jo med rør hele vejen.
Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen
 
NickyD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 345
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

kongen skrev:
Uden at jeg ved noget om det, men hvad med at høre fx aage jensen (musikhuset) i odense ? måske de har et værksted der kan hjælpe dig ? Eller måske der ligger et andet musikerværksted som vil hjælpe dig. Som nævnt aner jeg ikke om de kan, men det er måske en uopdaget resource til den slags hjælp... Flertallet af "gode" guitar-amps er jo med rør hele vejen.
Det lyder da som en meget god ide, som jeg prøver i morgen. Tak

__________________
Jeg har det ik' så godt i dag, jeg har HiFi feber...
Til top Vis NickyD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NickyD
 
MC955
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 828
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Der er flere.

Næste ngange jeg snkker med en jeg kender skal jeg lige høre ham af, om det er noget han har tid til.

 



__________________
Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

Der er flere.

Næste ngange jeg snkker med en jeg kender skal jeg lige høre ham af, om det er noget han har tid til.

 

 Han har travlt lige nu



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
NickyD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 345
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

Der er flere.

Næste ngange jeg snkker med en jeg kender skal jeg lige høre ham af, om det er noget han har tid til.

 

Det ville være lækkert. Jeg har snakket med diverse musikforretninger, og de kan ikke hjælpe

__________________
Jeg har det ik' så godt i dag, jeg har HiFi feber...
Til top Vis NickyD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NickyD
 
NickyD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 345
Sendt: 12 September 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har stadig ikke fundet nogen der kan hjælpe mig 

Jeg fik ellers en privat besked af en der ville hjælpe mig, men efter at have lavet flere aftaler med ham hvor han brændte mig af, så søger jeg en pålidelig person der kan hjælpe mig



__________________
Jeg har det ik' så godt i dag, jeg har HiFi feber...
Til top Vis NickyD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NickyD
 
NickyD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 345
Sendt: 12 September 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Kom nu ind i kampen

__________________
Jeg har det ik' så godt i dag, jeg har HiFi feber...
Til top Vis NickyD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NickyD
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2440
Sendt: 02 November 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Det ser da ud til ,at du er strandet i dette rørtesterhalløj. Hvis du nogensinde kommer til Herning, så kan du give mig et vink, så skal jeg teste dem for dig over et par kopper stærk kaffe. Hvilke rørtyper drejer det sig om - hvilken brug - hvilket apparat? Hvis det er KT88/6550 kan det blive meget svært at teste dem under normale driftforhold pga. en meget høj anodespænding, men ellers kan de fleste andre typer testes.

Venligst

Freddy

 

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 03 November 2007 kl. 02:15 | IP-adresse registreret  

NickyD skrev:
Kom nu ind i kampen

Ja, det er lidt synd...der står naturligvis masser af rørtestere rundt omkring (går jeg ud fra) men ejerne er nok ikke på dette forum.

Du kan sikkert finde én på eBay (især i USA) men det kan være en tvivlsom affære, idet testeren kan være i dårlig stand, og den skal have vedligeholdelse (og skal ha' skiftet rør!) og skal jo sådan set kalibreres, så man kan regne med målingerne. Pyha! Og så er der jo fragt/told/moms. Staten skal ha' en del af kagen, selvom der er tale om tussegamle apparater. Øv!

Lav evt. lidt research på Nettet. Søg f.eks på "tube tester".

Mvh.

Niels L.

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes