| Forfatter |
|
Champ Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved om der i tolden bliver lagt moms paa brugt hifi sendt fra hhv EU og uden for EU?
Og hvis der bliver paalagt moms, bruger de saa den pris afsenderen har oplyst postkontoret?
Kigger for tiden lidt efter noget brugt sunfire, og det er jo ikke det nemmeste at opspore i DK. __________________ /Stefan
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer moms på alt der er importeret uden for EU.... hvis de tjekker.
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 396
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Du skal betale moms af det totale beløb , dvs købspris + fragt .
Og ja - de ser på beløbet som afsender oplyser .
Mvh Peter .
|
| Til top |
|
| |
Champ Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, men saa er det bare jeg overvejer om jeg ikke bare kunne faa saelger til at oplyse postvaesenet at prisen kun er 1/10 af hvad jeg i virkeligheden giver? Eller maaske skrive det er en gave?
Goer toldvaesenet noget ud af at undersoege hvad vaerdien er? __________________ /Stefan
|
| Til top |
|
| |
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 396
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er selvfølgelig en mulighed , men da vil forsikringssummen også
være tilsvarende lav . Hvis nu pakken tager skade undervejs ,
så er du på s...eren .
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
De tager stikprøver, og hvis den oplyste værdi ikke ser ud til at stemme overens med varens værdi, beder de dig fremsende kvittering for netbetaling eller lignende, hvor beløbet/betalingen fremgår.
Faren ligger så også i, at den værdi, der opgives af afsender, også er den værdi, forsikringsbeløbet betales ud fra, hvis forsendelsen går tabt.
Det mest ufede er, at hvis først pakken havner i toldvæsnets kløer, så tager det en evighed, før den slipper videre i systemet.
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
| Der kommer moms på alt der er importeret uden for EU.... hvis de tjekker. |
|
|
Man tjekker ikke!!! Man kontrollerer! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Champ Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene...
Saa ser det ud til at den bedste loesning er at betale over flere omgange, og kun vise toldvaesenet 1 kvittering hvis det bliver aktuelt... Saa er der selvfoelgelig lige risikoen med forsikringen undervejs.
Hvad med at oplyse det er en gave... Kan den paa nogen maade gaa? __________________ /Stefan
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg slet ikke hvorfor du spørger i et offenligt forum hvordan du bedst snyder toldvæsnet ved import af varer. Alene den dumhed skulle du
straffes for - dernæst er du jo godt klar over at du egentlig kun snyder alle os andre ved at gøre sådan noget.
Det er på samme hylde af kriminalitet som folk der bor i Danmark, men kører med svenske og tyske plader på bilerne. Det er selvfølgelig ikke
samme beløb vi taler om her - men det er stadig ulovligt og bliver straffet hvis det bliver opdaget!
Betal for dine varer og betal momsen på det - ellers kan du jo lige så godt bare røve den nærmeste HiFi biks!
|
| Til top |
|
| |
Champ Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Abel: Den har jeg allerede roevet, men de havde ikke noget sunfire
__________________ /Stefan
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
Nu ved jeg slet ikke hvorfor du spørger i et offenligt forum hvordan du bedst snyder toldvæsnet ved import af varer. Alene den dumhed skulle du straffes for - dernæst er du jo godt klar over at du egentlig kun snyder alle os andre ved at gøre sådan noget.
Det er på samme hylde af kriminalitet som folk der bor i Danmark, men kører med svenske og tyske plader på bilerne. Det er selvfølgelig ikke samme beløb vi taler om her - men det er stadig ulovligt og bliver straffet hvis det bliver opdaget!
Betal for dine varer og betal momsen på det - ellers kan du jo lige så godt bare røve den nærmeste HiFi biks! |
|
|
Den danske moms er da også aldeles uanstændig. Og de danske bilafgifter er på et niveau der nærmest kan/burde kaldes kriminelt!
Hvorfor skal der i øvrigt lægges moms og told på både varens pris og selve fragtomkostningerne. Nå ja...det gør man vel fordi det har man bestemt, at det gør man.... Og fordi man KAN!
Det er en pengemaskine og intet andet!
Jeg forstår udmærket, at folk finder på fantasifulde krumspring for at slippe for dette vanvid... 
Mvh.
N.
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
abel skrev:
Nu ved jeg slet ikke hvorfor du spørger i et offenligt forum hvordan du bedst snyder toldvæsnet ved import af varer. Alene den dumhed skulle du straffes for - dernæst er du jo godt klar over at du egentlig kun snyder alle os andre ved at gøre sådan noget.
Det er på samme hylde af kriminalitet som folk der bor i Danmark, men kører med svenske og tyske plader på bilerne. Det er selvfølgelig ikke samme beløb vi taler om her - men det er stadig ulovligt og bliver straffet hvis det bliver opdaget!
Betal for dine varer og betal momsen på det - ellers kan du jo lige så godt bare røve den nærmeste HiFi biks! |
|
|
Den danske moms er da også aldeles uanstændig. Og de danske bilafgifter er på et niveau der nærmest kan/burde kaldes kriminelt!
Hvorfor skal der i øvrigt lægges moms og told på både varens pris og selve fragtomkostningerne. Nå ja...det gør man vel fordi det har man bestemt, at det gør man.... Og fordi man KAN!
Jeg forstår udmærket, at folk finder på fantasifulde krumspring for at slippe for dette vanvid... 
Mvh.
N.
|
|
|
Jeg synes du har ret i , at det er til grin af der bliver pålagt moms på fragtomkostningerne. Det er sgu så skrankepave-logik-agtigt at man får lyst til at skrige.
Men derfor er din argumentation stadig ganske interessant: "Jeg synes lovgivningen er dum, ergo er det ok at bryde loven". Lidt a la: "Det er forbudt at stjæle, men det synes jeg er en dum regel, ergo er det ok, hvis jeg gør det".
Og det er fandme da under lavmålet at spørge på et offentligt forum, hvordan man kan bryde loven  __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Knoxville skrev:
|
|
Man tjekker ikke!!! Man kontrollerer!
|
|
|
det mener jeg også jeg lærte i hæren engang __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Knoxville skrev:
|
|
Man tjekker ikke!!! Man kontrollerer!
|
|
|
tjekker er flere personer fra Tjekkiet __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoeConsultant skrev:
Nilau skrev:
abel skrev:
|
|
Mvh.
N.
|
|
|
Jeg synes du har ret i , at det er til grin af der bliver pålagt moms på fragtomkostningerne. Det er sgu så skrankepave-logik-agtigt at man får lyst til at skrige.
Men derfor er din argumentation stadig ganske interessant: "Jeg synes lovgivningen er dum, ergo er det ok at bryde loven". Lidt a la: "Det er forbudt at stjæle, men det synes jeg er en dum regel, ergo er det ok, hvis jeg gør det".
Og det er fandme da under lavmålet at spørge på et offentligt forum, hvordan man kan bryde loven 
|
|
|
Måske skyder dine sammenligninger lidt over målet...
Jeg synes der en forskel på at stjæle, eller begå indbrud og så at prøve at undgå at betale en urimelig afgift.
Og jeg er endda villig til at tilstå en alvorlig forbrydelse: Jeg var uheldig at parkere på en vej (i København) 9,20 meter fra et vejkryds. (Der skal være 10 meter). Denne forbrydelse blev, af Parkering København, takseret til en AFGIFT på 510 kroner. Nu er jeg så heldig at jeg er gode venner med den mekaniker der har til huse på bemeldte hjørne, så vi blev enige om at han ville attestere at min bil ventede på reparation af en knækket benzinslange. Og både jeg og mekanikeren var enige om, at det var uforsvarligt at forsøge at starte bilen pga. eksplosionsfare! Og vupti...efter indsendelse af 'papirer' til Parkering København slap jeg for at betale. (Bemærk at der var tale om en AFGIFT og ikke en BØDE. Du har ikke mulighed for at gå rettens vej, hvis du i øvrigt er utilfreds med en AFGIFT). Ganske fikst! Som et kuriosum, vil jeg nævne, at Københavns Kommune ikke selv har en definition på hvornår et vejkryds er et vejkryds. Det diskuterer man i øjeblikket. Parkering København fortolker på 'den hårde måde', således at enhver lille vej der munder ud på en større er et...vejkryds! Men det er altså kun deres fortolkning. Der findes ingen klar definition. Det afholder dog ikke Københavns Kommune fra at indkassere store summer fra folk der intetanende holder for tæt på et såkaldt "vejkryds". Københavns Kommune mener forresten, at det er alt for dyrt at male markeringer på vejbanen der indikerer 10-metergrænsen. Som sagt er man ikke enige om definitionen på hvad der lovligt og ulovligt... Men pengene ruller ind... Det er både absurd, perverst og krænkende for retsbevidstheden.
Så jeg har på den mest højkriminelle facon snydt og bedraget mig fra en afgift. Ja, der er vel også tale om dokumentfalsk!?
Når jeg nu er igang: Så har svært ved at se, at det at anskaffe sig en bil fra Sverige (med proforma-adresse og hele svineriet), bliver betragtet som en meget alvorlig forbrydelse, der strafmæssigt ligger på linje med (eller over) dét man kan 'opnå' ved at tæve et andet menneske, så det ender med invaliditet og et ødelagt liv for offeret.
Vi burde allesammen købe vores biler et andet sted end i Danmark. Et kolossal happening med total civil ulydighed...på landsplan! ;-)
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gutter, ro på og hold kursen - dette forum er til brug for debat vedr. hifi og ikke et talerør for (mindre) flatterende politiske holdninger!
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| Gutter, ro på og hold kursen - dette forum er til brug for debat vedr. hifi og ikke et talerør for (mindre) flatterende politiske holdninger! |
|
|
´Bout f***ing time.
Det er jo sådan set ret ulovlige tanker der udveksles her. Husk nu rockerloven
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der betales 25% af alt i Danmark - smut ned i Netto og se om de vil sælge dig en liter mælk uden moms - nå ikke - så betal momsen på den hifi udstyr du hiver hjem fra udlandet - du betaler også moms af varer du køber indenfor EU, eller også har sælger gjort det da varen var ny.
Sådan er livet, lev med det eller flyt til udlandet.
|
| Til top |
|
| |