| Forfatter |
|
mazdarati Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle,
jeg købte datatid den anden dag og fik et T3 blad med. Der var så en artikel om blu-ray vs. hd-dvd, og det var da en værre omgang dårlig research. Manden bag artiklen er i hvert fald tydeligt hd-dvd fanboy, og sammenligner xbox hddvd drevets pris med hele playstation 3'ens pris, sådan at udfaldet er at man kan få hd-dvd fra 1700-5000 kroner mens bluray ligger fra 5.000 til 12.000 kroner - men hvad med high end hddvd modellerne, de ligger da også på 8-10.000. og xbox drevet kan man jo ikke bruge til noget i sig selv, det kræver at man har en xbox eller en pc af den kraftigere slags, og så er man alligevel oppe over 4000 mindst? Der står også at hddvd har bedre kvalitet end bluray - hvilket vist ikke er sandt mere. Der står også en sammeligning af formaternes lydsport som jeg ikke kan huske i detaljer, men som også var dybt mærkelig og ligegyldig.
Jeg synes det er sørgeligt at se journalister der tydeligvis holder med den ene side. Man skal jo netop være neutral når man laver en sammenligningsartikel.
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror desværre det er sådan mange steder, mange har svært ved ikke at være farvet af egne holdninger.
Foretrækker selv blu-ray, men har jo også en playstation 3.
- dikki
|
| Til top |
|
| |
Messi Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mazda...
Du kan få en high end hd-dvd afspiller (toshiba xe-1) til 5700 herhjemme i danmark (hos pclager.dk). Så de er ikke så dyre som du skriver... Jeg er tilfreds med min. Men blu-ray har det bedste potentiale på lang sigt. Så jeg skal før eller siden også have en blu-ray afspiller. Måske LG dual maskinen.
|
| Til top |
|
| |
mazdarati Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, ja det kan jeg godt se den er faldet noget - de har den til 5500 i TC! Og samsung blu-ray til 4000 - og den billige toshiba er helt nede på 2500!
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mazdarati!
Nu har jeg ikke læst den pågældende artikel, men der er mange eksempler på "biased" journalister rundt omkring . Nogle mere åbenlyst end andre.
Craig Kornblau formand for det nordamerikanske HD-DVD promotional Group har netop udtalt, at man har solgt 150.000 stand alone HD-DVD maskiner mod 100.000 Blu-ray maskiner. Man indregner ikke PS3 som Blu-ray afspiller, da PS3 ejere ikke køber Blu-ray film.
Når han så skal måle, hvor mange film der bliver solgt pr. afspiller, så bliver PS3 lige pludseligt indregnet, så man kan se, at der bliver solgt flere HD-DVD film pr. afspiller.
Craig Kornblau er selvfølgelig partisk, men det er selvfølgelig ærgeligt, at journalisterne også er det.
Men tja, det er sgu nok svært, at være objektiv. Synes ikke det er bedre med sportsjournalister osv.
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manden har jo ret, hvis man allerede har en Xbox, der så er sunk cost. Derfor vil HD-DVD kun koste 1500. Men har man ikke xboxen, koster det så de små 4000kr.
I så fald kan man bare købe standalone afspillerne billigt på nettet.
Iron man: Det er også en fair sammenligning, da PS3 sælges som spillekonsol og primært bruges som dette. VIL man tælle PS3 med som afspiller hver gang, betyder det at Blu-Ray har en attachmentrate på under 1, hvilket er skandaløst ringe. Ydermere tælles HD-DVD drevet heller ikke med i den sammenligning. Den er udelukkende baseret på standalone afspillere, hvilket er det Herr og Fru ikke teknisk vil købe, hvis de vil ha det.
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til notional: Craig Kornblau regner jo netop PS3 med, når man udregner attachmentrate, så det ser ud som om Blu-ray ejere køber få film. Men man regner den ikke med, når opgør antallet af afspillere
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også forkert at sige at PS3 ikke bliver solgt som afspiller. Mange folk har netop købt PS3 som afspiller da den var en af de bedste på markedet da den udkom! Men selvf. har selve spillekonsollen også taget sin del!
__________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke mindes at have været så meget i tvivl omkring noget format. Begge har potentiale, og masser af muligheder - men hvilken vej jeg vil gå aner jeg simpelthen ikke... Det som irritere mig mest, er at firmaer ikke kan samarbejde, og give os forbrugere et super produkt, som er gennemarbejdet. Istedet for at bekrige hinanden, og føde os af med dyre produkter, som i starten er så fejlbehæftede, at forbrugerne skal opdatere og udskifte i ét væk for at være med. Men så igen, jeg mener stadig at de to bedste formater er Laserdisc og Vinyl - så jeg burde vel egentlig bare slæbes om bagved, og få prygl med en våd avis
__________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
Manden har jo ret, hvis man allerede har en Xbox, der så er sunk cost. Derfor vil HD-DVD kun koste 1500. Men har man
ikke xboxen, koster det så de små 4000kr. |
|
|
Og hvis man allerede har en PS3 kan man få en Blu-ray afspiller for 0,- hvis man skal følge samme logik.
|
| Til top |
|
| |
Rahbek78 Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|