Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 11:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Er det her noget ved ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tola5
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Hej, nu vil jeg ud og så småt begyne at få mig en HTPC, men vil gerne havde lidt hjælp med på vejen, så håber at få lidt

kravne til det er

Det skal primer bruges som en hardisk optager så vil gerne havde mulihed for MEGET, plas havde selv tænkt på 1-2TB ved ikek hvordan man gør i praisi om man kan få et kabine der kan havde mange HDD i eller om man skal havde en exstre til det og så tage den over Lan, så skal den jo kunne afspille film siger jo næsten sig selv ;-) og alle mine cd,er  har ikk lige tjke på det her men man kan vel godt smide dem ind i den og så behole cd kvaliteten eller hvad skal de laves om til mp 3 ?, og så ville jeg godt havde at nolge kan komme med noget hjælp til hvad jeg sal tæntke på vis jeg vil havde den til at køre  HD film, er ikke ralevant lige pt men er vel rat at kunne på et tidspunkt , er der enelig riel nogen forskle på at køre en HD film ignemen en HTPC eller en HD afspiler  vis den skal havde tråløs net er det noget spicle man skal tænke på med det så eller ?, og lige til sidst har TDC kable tv, så erder noget der med et spicle kort ,

håber i kan læse det ;-) da jeg stari er lidt blin efter en laser behanling i mit øje så ser ikk så godt lige nu :-)

men kom frask i klove folk

mvh

Tobias 

Til top Vis tola5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tola5

tola5
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

vil det her kabient kunne brues http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=174534 vis man så bare har det ståne i et andet rum og så køre det over WI-FI eller kable derakte i tv, for kan se den kan have 12 HDD så der skulle kune blive plas til ldit plas

tola5
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

op

Sinobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2005
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen til forummet.
Kan se du er ret ny her.

Jeg tror grunden til at du ikke har fået svar på dine spørgsmål er, at omtrendt alt hvad du spørger om kan du finde svar på i mange andre tråde på forum'et allerede.

Søgefunktionen er en rar ven...

M.v.h.
Henrik

Til top Vis Sinobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sinobi

pizzabager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

man kan få store harddiske idag, så hvorfor købe et kæmpe kabinet til det?

her er en på 1 TB http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=381952

Til top Vis pizzabager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pizzabager

tola5
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

pizzabager skrev:

man kan få store harddiske idag, så hvorfor købe et kæmpe kabinet til det?

her er en på 1 TB http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=381952

Det var fordi jeg gerne vil lige alle mine dvd film  så vil gerne havde mget plas så med det kabient vil ejg kunne få en hel del TB  og udvide lig så langsom og og så bare havde det til at stå et andet sted

pizzabager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 01:56 | IP-adresse registreret  

det kan man godt, men det skal jo så være en server?? som er forbundet til mediestationen(HTPC) det virker bare lidt som spild af penge og plads, du har vel tænkt dig at beholde dine DVD film alligevel, hvorfor så ikke bare se dem fra DVD istedet for at ligge dem på harddisk..

DU kan også bare købe en bunke externe harddiske og ligge i et andet rum, med en USB hub.. eller bare i et skab..

Til top Vis pizzabager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pizzabager

tola5
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

ja så er der enlig sket noget  jeg har tænkt på det her kabinet hvad vil i sige om det http://cgi.ebay.com/SILVER-ALUMINUM-HTPC-MEDIA-CENTER-TOUCHS CREEN-LCD-CASE_W0QQitemZ160139291256QQihZ006QQcategoryZ3669Q QssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

nu tænker jeg på plas i den kommer nok til at bruge en sever eller noget til film vis jeg ikke bare beholder dem på dvd som Pizza bageren forslå men med indhold i den så skla jeg havde funet et bunkort et best et i kan anbeflae ? jeg vil smide en Intel Core 2 Quad Q6600 cpu i så den bunkort skla helst kunne trake det nogen vil måske mene det er lidt overkill men er fordi jeg skal bruge den til at sufe på nette med WI-FI også og lige nu hakker min pc exstrem så vil helst være fri for det og med ram hvad vil i tro der skal til man kan vil ikke få formange eller.. er 2gb nok eller skal man op i 4gb ? grafik korte det skal ikke være det total nyes så vidt jeg har kunne læse her for at kunne håntere HD film eller... men tænker mer på om det kabinet vil have plas nok håber i kan hjælpe

johannesen_f
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Hey Mester

Det lyder helt sikkert som overkill med en Quad Core CPU og 4 gb. RAM. Windows i 32 bit udgave kan slet ikke udnytte 4 gb. RAM selvom dit bundkort måtte understøtte det. Hvis jeg har forstået det korrekt skal maskinen primært bruges som harddisk optager, lidt internet og hvad har man ellers. Det kræver ikke noget videre specielt grej idag da langt de fleste maskiner kan klare den slags. Core Duo 2 er mere end rigeligt og 2 gb. RAM er også helt sikkert nok.

Mht. til grafikkort, så er mit forslag at købe et ATI HD2600XT. Det har eftersigende alt det der skal til at for at leverer det perfekte HD billed.

Kabinettet er helt sikkert et lækkert kabinet. Mit eneste kritikpunkt er, at den ikke har plads til 120mm. blæsere, da disse kan være noget mere støjsvage end 80 mm.

Husk at når du bestiller fra USA skal du også betale told og moms af fragten, så det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse. Personligt ville jeg ikke købe et produkt med LCD display fra USA, husk på at skærmen kan være kvadret, ha pixelfejl osv. osv. Så det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse hvis der er noget galt med det.

Til top Vis johannesen_f's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johannesen_f

tola5
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

tak for svaret det med Quad Core CPU  var mere fordi de er falet så meget i pris  men vis det ikke er et must have for HD så de liger bare meget tet på de 2 kernet  og det link var til usa  men de sælger den også fra italien så er lidt tetter på og idnen for EU har du nolge forslag til hvordan det kunne gøers med en sever ting ?

johannesen_f
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Mht. til en server ting, så kommer det vel an på hvor skør man er med computere. Der findes en del forskellige harddisk kabinetter med netværkskort, noget linux som operativsystem og som kan afvikle en eller anden form for RAID (mirror). Disse konfigureres som oftest igennem et webinterface, hvor man kan oprette, dele mapper og lidt andet gøgl.

Det med RAID vil nok være en god idé eftersom du kommer til at bruge en hel del tid på at rippe dine film, så et RAID 5 er efter min mening et must. Et RAID 5 giver dig effektivt 1,5 TB ved brug af 4 stk 500 gb. diske og systemet kan tåle at en disk går i stykker uden at du mister data.

Med ovenstående løsning tænker jeg på sådan en her:

http://www.intel.com/design/servers/storage/ss4000-E/index.h tm?iid=prod_storage_home+body_ss4000

DLINK laver vist også nogle og sikkert en del andre producenter, så ovenstående er blot et eksempel.

Mht. til trådløst netværk, så vil jeg nok springe over dette hvis jeg var dig. Især hvis du har tænkt dig at gøre brug af en HTPC på lydsiden, havde et DLINK kort på et tidspunkt og det genererede så meget støj at det var hørbart i mine højtalere. Så et alm. LAN er efter min mening langt det bedste og mest stabile.

Du kan selvfølgelig også bare købe et eller andet kabinet og trille nogle diske i det. Installerer en Windows 2000/XP/Vista på den, rippe dine film og dele mapperne til netværket.

Hvis du vil være med helt fremme i bussen, så kan du melde dig til Microsoft Beta program på deres home server. Som er et forsøg på at udbrede deres kendte server teknologi til hjemmebrug. Om produktet er godt eller skidt aner jeg dog ikke. Men Den findes til gratis download på Microsofts hjemmeside mod registrering.

Mht. til valget af harddiske, så bør du nok kigge på Samsung hvis du er ude efter noget støjsvagt. De får ros stort set alle steder for deres fine performance og meget støjsvage drift.
Til top Vis johannesen_f's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johannesen_f

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes